• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krachtige velgenreiniger?

Lastig te zeggen. Het is geen remstof of teer (daar heb ik middeltjes voor), grijzig of bruinachtig van kleur en gaat niet weg met gewone shampoo of milde velgenreinigers.

Klinkt alsof het gewoon vliegroest is, afkomstig van de remschijven. Het grijzige kan dan remstof afkomstig van de blokken zijn.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Hoe maken jullie precies de binnenkant van de velg schoon?
Ik heb een set originele BMW wielen die helemaal schoon moeten aan de binnenkant. De velgen zijn 5 jaar oud en zijn nog nooit schoongemaakt.
Wat voor soort borstel kan ik gebruiken? Mag je ook met klei op de velg?
Ik heb nog een fles van Poor Boys World velgen reiniger staan maar die is 2 jaar oud. Ik weet niet of het dan zijn werking verliest?

Ik doe meestal afspuiten met HD, inspuiten met Non-ferro of willekeurig welk schhonmaakmiddel om de velgen schoon te krijgen. (Lavare, Dreft etc)
Als "hukpstukken" gebruik ik:

Resultaat: erg tevreden, zelfs aan de binnenkant.
 
  • Leuk
Reactions: StijnV
Ik heb ooit een stel goedkope oude LM velgen gekocht, waarbij het velgbed aan de binnenkant oorspronkelijk pikzwart was. Na gebruik van velgenreiniger en borstelen werd het bruinzwart, na een Iron-X behandeling lichtbruin, en na een aantal herhalingen was de laag weg, en alles gewoon de lakkleur van de velgen. Dat je in de winter meer last hebt, kan ook liggen aan het feit dat je remschijven dan meer roesten door vocht/pekel en je meestal wat voorzichtiger rijdt, dus de schijven niet zo snel schoon remt.
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
1-acid-cleaner-aluminium-and-alloys-forlega-atas-12-kg.jpg
 
Heb die Atas Forlega opgezocht, dit is wat ze schrijven;

Alloy rim detergent

Highly effective on oxide and brake pad powder. Do not brush. Leaves surfaces bright. Recommended for chrome-plated, nickel-plated and aluminium parts. Acid based product. Contains corrosion inhibitors. Avoid to use it on special or painted rims of cars, motorcycles and scooters and on plastic rim covers.

Met andere woorden, rotzooi.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba en Quantoxx
Het komt uit Italie.
Als goed is komt het over 2 weken binnen.
Bandenglans werkt wel prima. 10liter.
1:3 verdunnen.