• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krakende deurrubbers

Oblivion11

Detailing trainee
5 mei 2015
22
32
Hallo,

Ik heb sinds een aantal weken een nieuwe bmw 1 en ik heb steeds het probleem dat na het wassen na een dag of 2 mijn deurrubbers beginnen te kraken. Wat zoekwerk op het internet leert me dat meerdere mensen hier wel last van hebben.

Oorzaak lijkt vaak siliconen te zijn die in sommige shampoo's verwerkt zit. Momenteel gebruik ik PB Super Slick Suds.

Ik krijg het probleem wel telkens verholpen door de rubbers en de binnenzijde van de deuren waar de rubbers raken zuiver te maken met een door BMW aangeraden silicone verwijderaar. En vervolgens de rubbers te voeden met een door BMW aangeraden rubber glijmiddel (naam ontgaat me even, maar goedkoop was het niet, lijkt op een deo-stick). Probleem is dan weg tot een dag of 2 nadat ik de wagen opnieuw gewassen heb.

De wagen is gewaxed met Soft99 - Fusso Coat Dark Wax en Soft99 - Authentic Premium Pure Carnauba Wax en tijdens/na het drogen gebruik ik ook wel PB Spray & Gloss en PB QD+, maar ik let hierbij op dat ik hiermee niet in de buurt van de rubbers kom.

Iemand een aanrader voor een andere shampoo die ik kan proberen, in de hoop dat die dit probleem niet heeft?
 
Ik dacht dat siliconen ook in shampoo konden zitten, maar ik zou niet weten of dat geldt voor deze shampoo.
 
De siliconen zitten niet in je shampoo, maar eerder in je wax.

Heeft het nut om dan over te stappen naar een andere wax (bv collinite ipv soft99)? Of kan ik dan misschien beter uitkijken naar een sealant (bv PB EXP)? Of bevatten deze allemaal dergelijke siliconen?
 
En vervolgens de rubbers te voeden met een door BMW aangeraden rubber glijmiddel (naam ontgaat me even, maar goedkoop was het niet, lijkt op een deo-stick). Probleem is dan weg tot een dag of 2 nadat ik de wagen opnieuw gewassen heb.

Waarschijnlijk hebben ze je deze deostick gegeven, alleen dan met een BMW etiket en bijborende BMW prijs...

Er zijn al meerdere topics met hetzelfde of vergelijkbaar probleem voorbij gekomen in het verleden.

Deze onder andere.. Google geeft als 2de hit dit topic
 
Waarschijnlijk hebben ze je deze deostick gegeven, alleen dan met een BMW etiket en bijborende BMW prijs...

Er zijn al meerdere topics met hetzelfde of vergelijkbaar probleem voorbij gekomen in het verleden.

Deze onder andere.. Google geeft als 2de hit dit topic

Inderdaad genoeg topics over dit probleem, daarmee dat ik tot de huidige oplossing ben gekomen. Maar het probleem is dat het steeds terug keert na het wassen.

Ik ben dus niet zozeer op zoek naar een manier om dit op te lossen, maar een manier om dit te voorkomen (een andere wax/shampoo zonder dergelijke silicones).

PS: het is niet die deostick, het product is Carbaflo KSP 105, wat voor zover ik begrepen heb gebasseerd is op Krytox wat een glijmiddel uit de luchtvaarindustrie is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog nooit krakende rubbers gehad... of gehoord.. haha!

Zelf breng ik wat AutoGlym Vinyl & Rubber Care aan op kunststof en rubbers. Laat dit intrekken en neem het enige tijd later af met een doek. Volgens mij word de boel dan een beetje gevoed en beschermd.


Greetz
 
Voor de rubber gebruik ik: 303 - Aerospace Protectant.
Heb ook de PB Supe Slick Suds staan, maar nog niet gebruikt.

Met o.a. deze shampoo's heb ik ervaring en nooit ergens last van gehad:

- Gyeon Bathe of Bathe+
- Monello Lavare
- Waxaddict Shampoo
- Meguiars Gold Class shampoo

Succes!






 
Bekend probleem voor BMW eigenaren. Ik heb ook zo'n beetje alles geprobeerd, zowel het schoonmaken met wasbenzine, thinner, WD40, siliconenverwijderaar etc, als het soepel maken met alles wat rubber potentieel voedt.

Mijn oplossing is schoonmaken met siliconenverwijderaar (die van BMW of eentje bij de schilder), schoonhouden (wassen met BTBM) en geen wax erop laten komen. In de winter gebruik ik de getoonde vaseline stick die - tot mijn verbazing - prima werkt op de rubbers van BMW.
 
Ik heb het (tot nu toe alleszins) opgelost gekregen met Shin Etsu vet. Is een product van Honda voor rubbers wat me op veel plaatsen is aangeraden.

Lijkt tot nu toe erg goed te werken. Heb de rubbers eerst zuiver gemaakt met siliconenverwijderaar en vervolgens ingesmeerd met het vet. Na een nachtje intrekken voelen de rubbers ook veel zachter aan. Is trouwens ook een stuk voordeliger dan het BWM spul. Heb iets van een 25 euro betaald en ik ga wel een aantal jaar toekomen ermee. Het BMW spul kostte het dubbele en je doet er ook veel minder lang mee (en lijkt ook minder goed te werken).