• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen door de lak bij de bestuurders deurgreep

@Cordoba oh toch wel, is dus niet zo duur. Goed om te weten.
Goed dat je het er even bij zegt van die primer en inderdaad het schuren.
Dit kan mijn vader allemaal meenemen als hij gaat vragen wat ze van plan zijn bij de spot repair.
Misschien is mijn poging met de Mezzo dan ook overbodig. Al ben ik wel nieuwsgierig wat dat zou opleveren.

Proberen kan altijd, dat zal schadeherstel (en prijs) alleen maar positief beïnvloeden want de gehele schadeplek is kleiner.
..en je leert zelf ook wat kan en mogelijk is met jouw polijstmiddelen.

• Leuk
Reacties: Ester
Altijd zonde natuurlijk en het is zo snel gebeurd...

Als ik het goed zie op de foto's, dan is ook de rand van het zijpaneel lichtjes geraakt?
Een spotrepair kan een oplossing zijn maar gaat eerder 300 euro kosten dan 100. Een complete bumper lakken kost richting 500-600 euro.

Een spiegelkapje lakken, kost rond de 70-80 euro om je een idee te geven (afhankelijk van de kleur natuurlijk!).

IMG_5587.webpIMG_5588.webp

Pas wel op wat het met je premie doet als er schade gemeld wordt.
Soms heeft dat aan beide kanten gevolgen voor de premie.
Tenzij er sprake is van gedeelde schuld, of externe oorzaak (bijv. storm ofzo die door verzekeraar als natuurramp/vandalisme wordt beschouwd, waardoor buiten verzekering), hoe dat kan? Heb je een voorbeeld/verklaring @RedCat ?

(ik ga er vanuit dat het hier schade betreft die veroorzaakt is door parkeermanoeuvre ofzo van de buurman, en dat de Volvo geparkeerd stond)
Bij dit soort schades is het bijna altijd goedkoper om zelf de schade te betalen, omdat je anders jarenlang extra verzekeringspremie betaalt. Bij de meeste verzekeringen kun je de schade in eerste instantie door de verzekering laten betalen, en alsnog kiezen om het zelf te betalen (dan moet je dat wel vóór de ingang van je nieuwe verzekeringsjaar terug betalen aan de verzekering).

• Leuk
Reacties: Ester
Ha allen, @AndyVR ja de rand van het zijpaneel is inderdaad ook geraakt. Echt heel zonde dit alles.
En @Cordoba inderdaad stond de Volvo geparkeerd en was de buurman aan het inparkeren tegen de Volvo aan.

Interessant wel van de premie, want ik zou inderdaad ook denken dat dat op mijn vaders premie geen invloed hoort te hebben, alleen op die van de buurman. Maar ik ben wel benieuwd hoe dat zit.

Mijn vader gaat dinsdag een prijsopgave vragen en even goed vragen wat ze dan precies willen gaan doen.
Dan gaat hij pas later beslissen.

Hij vertrouwt mij wel met de Mezzo, nu hij in de gaten heeft dat dit toch wel degelijk een daadwerkelijke hobby van mij is…!

• Leuk
Reacties: AndyVR en RoyR
Als je niet de veroorzaker bent en jouw verzekering dus ook niet uit hoeft te keren gaat jouw verzekering niet omhoog;

die van de tegenpartij wel, voor de tegenpartij is het mogelijk interessant om het zelf te betalen als de kosten van herstel lager zijn dan de premie stijging bijvoorbeeld;

• Leuk
Reacties: AndyVR en Ester
Allemaal leuk en aardig om het zelf op te willen lossen, zou ik als ik zelf eenzijdig schade reed ook doen. Maar hier heb je gewoon een aansprakelijke partij. Stel die dan ook aansprakelijk en ga niet zelf handjeklap doen met de buurman. Daar komt m.i. alleen maar gezeur van. Dus netjes schadeformulier invullen, tegenpartij aansprakelijk stellen en de schade laten repareren. Daar is je buurman ten slotte voor verzekerd met z'n WA dekking. Wil de buurman geen effect op z'n premie, dan kan die dat met zijn verzekeraar oplossen door de schade zelf te vergoeden richting verzekeraar.

@Thomaso dankjewel, en natuurlijk is dit de beste optie. Zelf oplossen zou hooguit gedeeltelijk gaan en dan nog is dat maar afwachten hoe dat uitpakt.
Aan de andere kant is het wellicht het proberen waard, maar alsnog zal er spot repair oid aan te pas moeten komen.
Kans op gezeur inderdaad aanwezig zodra er ruis is door eerst een gedeelte zelf op te willen lossen.
Ik wacht af wat mijn vader wil doen!

Mijn vader is met de Volvo in Noordwijk geweest en in Leiden.
In Noordwijk zeiden ze dat de hele bumper eraf moest en dan dus ook de sensoren gedemonteerd, de helft van de bumper spuiten en ook nog een door hen geconstateerde deuk (?) uitdeuken. Voor €800.

In Leiden stelden ze voor om de krassen te polijsten en de ‘zwarte’ gedeelten waar de lak volledig weg is, bij te tippen met lak. Voor ongeveer €40.

Mijn vader kiest voor de optie in Leiden.

Ik heb aangegeven dat het dan wel slim is om te vragen hoe ze dat aanstippen precies gaan doen. Of het eerst licht opgeschuurd wordt en er primer wordt aangebracht vooraf aan de lak. En vervolgens de lak en dan ook weer afwerken.

Benieuwd!

• Leuk
Reacties: AndyVR en Cordoba
Nee ik had die gedachte ook daarom heb ik mijn vader gezegd dat hij wel even moet vragen wat ze precies gaan doen en dan erop rekenen dat het een wat hoger bedrag wordt als hij aangeeft dat het wel iets nauwkeuriger mag. Dat vindt hij prima.

Maar de optie van €800 leek wat te gek, niet gezien de prijs maar vooral: leek me niet per se nodig wat ze allemaal wilden gaan doen (en ja, dan kom je inderdaad op €800).