• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

krassen en swirls motorkap-Seat ibiza

Jowie

Detailing rookie
25 jun 2013
367
0
Vandaag wilde ik de krassen uit mijn motorkap halen. Er zitten 2 lelijke krassen op en naar het lijkt wasstraat krassen/kleine swirls. De 2 grotere krassen voel je niet meer en zie je alleen nog bij bepaalde lichtval als je er naar zoekt. De overige krasjes voel je ook niet zitten en zie je ook alleen met je neus erop.

Nu heb ik eerst met witte pad en mezzo 2 maal de motorkap aangepakt. Netjes dambord gemaakt in delen en zo de motorkap afgewerkt. Geen gewenst resultaat. Daarna ben ik op gaan bouwen met pads en uiteindelijk na geel en veloce geeindigd met wit en finale. Helaas zonder enig krasje of swirl weggekregen te hebben. Wat doe ik fout? Met de verschillende hits ben ik 30 minuten bezig geweest( de hits met hogere cuttingfactor meer gericht op de grote krassen. Moet ik langzamer bewegen( ben nu zo'n 8 seconden onderweg tot de helft van de motorkap)of vaker achter elkaar een deel behandelen, kracht zetten tijdens het polijsten?? Kan me niet voorstellen dat swirls niet weggaan met gele pad en monello veloce.

Ik ben nog een beginner op dit gebied, dus ik kan van alles fout doen:ja .

Na het polijsten en afwerken met finale heb ik nog wel de delen afgewerkt met white diamond en natty's wax:ja een andere lelijke plek op dezelfde manier behandeld. Deze is nu wel wat minder zichtbaar.
 
Probeer in stukken van 40x40 te werken en houdt de machine recht. Een tip is om een streepje op je backingplate te zetten met een marker zodat je zeker weet dat de plate draait en dus werkt. Maak dan een paar dambord passes en kijk wat je resultaat is.
 
OK, bedankt voor je tips. Vooral dat streepje zetten! Ook al ben ik niet echt in de veronderstelling dat deze niet draait. Enige waar ik op probeer te letten is om dat ding recht te houden, zonder eigenlijk op de machine te drukken. De polijst ligt er ook in mooie ronde plekken op.
 
Vandaag onder toeziend oog van shutterspeet de motorkap aangepakt om er zeker van te zijn dat mijn 'gebruik' van de dap wel op de juiste manier was. Samen nog even het wolletje en veloce laten werken. Lijkt niks mis te zijn met mijn manier van werken. Na 3 keer een mooi dambord met een wolletje gemaakt te hebben en nogmaals 3 maal met geel en veloce nog geen krasje weggekregen. Uiteindelijk de gehele motorkap afgewerkt met finale, een glaze en was. Na het polijsten voelde de motorkap lekker glad aan, dat wel :-b zal kijken of ik een foto kan maken.

Nogmaals een speciaal bedankje voor je tijd Shutterspeet:-)^


*lijkt een onmogelijke taak, net zoals het verwijderen....
 
Is die kap ooit overspoten...zitten de krassen toevallig niet onder de blanke laklaag? Dat zou niet de eerste keer zijn.
Verder mag je goed drukken op die dap hoor...naargelang het type pad, produkt kan je heel wat druk zetten vooraleer hij stopt met roteren.

succes :ja
 
Tja, wie zal het zeggen. De grotere kras die erop zat is niet meer zo diep na de 1ste poging. Deze zit middenop de motorkap. Nu heb ik me gefixeerd op een kwart van de motorkap. Overige krasjes en swirls lijken gewoon niet weg te halen. Drukken op de dap? Ik heb de Monello pff pads. Wat ik tot nu toe begrepen heb is dat je juist zo weinig mogelijk druk moet geven, wat ik tot nu toe ook heb gedaan.
Vanuit carclean heb ik net de opmerking gehad bij een oranje pad die ingescheurd is dat hier teveel of verkeerde druk is gezet(terwijl ik dus de machine zijn ding laat doen zonder zelf te drukken). Zit er niet echt op te wachten om (veel)druk te zetten op de machine, zodat er weer een kapot gaat. Wat ik toch wel uit je verhaal haal door goed druk te zetten omdat de dap niet snel stopt.
 
Ik heb nochtans de ervaring dat je pas door druk te zetten op de machine...wel pad mooi gelijkmatig dus niet schuin...je pas een goede correctie behaald. Ik heb daar nog geen Monello pad mee stukgemaakt.
 
Misschien dan een goed idee om eens te gaan proberen. Bij mijn andere auto heb ik al een aantral krassen weg gekregen op dezelfde manier als ik op de ibiza deed. Elke auto is anders en elke lak is ook weer anders, dus dat zegt opzich ook weer weinig. Met beleid zou toch geen kwaad moeten kunnen lijkt me...meer druk zetten zal het worden dan. Ga het een dezer dagen is proberen. Meer druk en weer met een pad met lagere cuttingfactor en zo nodig bouw ik weer op :)
 
ja, het is de druk , pad en produkt dat het hem doet...bij de eerste pas kan wat druk zeker geen kwaad...als je afbouwt volstaat meestal de druk van de machine.

Veel suc6; ik ben benieuwd of je resultaat boekt.