• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen in mn bumper

Hisense

Detailing chief
14 jun 2014
222
75
Na bijna alle krassen uit mn auto te hebben gepoetst zit ik nog met een paar kleine maar wel diepe krassen in mijn bumper. Het lijkt wel of iemand bij het monteren van de mistlampen met stuk gereedschap een paar keer is uitgeschoten.
2uja4ube.jpg
Het betreft kunstof bumpers welke gespoten zijn. Mijn idee om dit te repareren is de krassen ontvetten, opvullen in verschillende lagen lakstift, wetsanden, polijsten. Hoe zouden jullie het aanpakken? Alvast bedankt voor de reacties
 
Zou ik ook zo doen ja. Wel genoeg tijd tussen de verflagen aanbrengen. Ook voldoende tijd om uit te laten harden na de laatste laag verf en het schuren van de overtollige verf.

Succes!

Gr. Justin
 
Ik zou oppassen met wetsanden en daarna roterend polijsten. Niet gezegd dat het niet kan, maar;
*je bumper is van kunststof. Kunststof isoleert warmte in tegenstelling tot metaal wat warmte geleid,
*je beschadiging zit heel dicht bij de rand van het gespoten deel. Daar is de lak vaak dunner/kwetsbaarder.

Om je sporen van het wetsanden weg te werken zal je toch enkele passes moeten maken met je rotary. Wees voorzichtig. Ik zou zelf denk ik kiezen voor een spotrepair,
zo dicht richting de rand en zo'n relatief klein plekje lijkt mij goed bij te spuiten. Ik kan niet in je portemonnee kijken natuurlijk maar lijkt mij het overwegen waard.
 
Mocht het mislukken is spotrepair daarna toch een optie..? Wie niet waagt wie niet wint.
 
Bedankt voor jullie reacties, een spotrepair vindt ik net te ver gaan. Daar zou ik voor kiezen als de beschadiging groter zou zijn. En zie het zelf altijd als een uitdaging om probleempjes zelf op te lossen.