• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen op een Golf V.. Pain in the ass!

Robert_16

Detailing addict
8 mrt 2010
309
70
46
Omgeving Rotterdam
Het is inmiddels bij iedereen duidelijk, maar krassen verwijderen van een VW Golf... Daar moet je echt stevig materiaal voor hebben!

Heb getracht de krassen zoveel mogelijk te verwijderen en/of te maskeren. Had monello mezzo en SSR2 tot mijn beschikking. Qua pads heb ik bijna alle kleuren behalve geel en paars wol. En die laatste had ik makkelijk kunnen gebruiken. Niet normaal!!

Al met al blij met de ervaring en het resultaat. Mijn collega, bestuurder van de auto, was in ieder geval zeer content met het resultaat. Het is niet 100%, maar gezien de algehele staat van de auto is het nu het mooiste stukje plaatwerk.

Effect van een schuurspons... ja echt, een schuurspons!
5035597151_cecbfdce3f_z.webp

Even snel gereinigd, gekleid en direct oranje met mezzo erop. Geen testspot omdat ik al eerder aan de auto heb gewerkt. 1e pass met mezzo op oranje.
5035597299_9b74ef1a2b_z.webp

Niet het gewenste resultaat, maar stukje beter. Vervolgens 3 of 4 passes gedaan met SSR2 en mezzo (pad steeds uitgespoeld).
5036216168_faa7abc210_z.webp

Nogmaals, niet 100% krasvrij, maar na het aanbrengen van een cheap ass autowas waren de krassen nog veel minder zichtbaar. Dit na alle tevredenheid van de bestuurder. Auto wordt over 3 maanden verkocht aan de handel..
5036216304_8a446450a2_z.webp

Wat heb ik geleerd?
* VW/Audi lakken staat gelijk aan overwerk
* Goeie krassen verwijderen doe je niet even..
* Monello Inizio behoort tot de standaard in je pakket evenals een gele pad
* DAP500 is voor beginners :-(

Groeten,

Robert

Ik vind het ook een goed resultaat, denk dat menig mens het niet eens ziet, als je hem er niet op wijst.

Met een schuurspons heb ik idd ook vroeger wel eens een lak van onze auto verpest:schaam , jaartje of 6 en toen me moeder helpen met de auto wassen, en tja die vogelpoep wilde er maar niet af, en toen dacht ik: 'hey! Er zit ook een schuurkant op mijn spons'.....:lol

Hiermee ben ik het absoluut oneens. Aangezien veel zelfbenoemde Pro´s niet hologramvrij kunnen finishen blijft de DAP500 een onmisbaar stuk gereedschap.

Ik ken zelf maar drie misschien 4 mensen die echt een flawless finish kunnen bereiken met alleen een rotary. Helaas hoor ik daar zelf niet bij.

Inderdaad: onzin! :ja
Zelf met een DAP500 kun je heel ver komen, een gevleugelde uitspraak hier is: het ligt nooit aan de spullen, maar aan de gebruiker.

Oftewel: het heeft voor een heel groot deel te maken met de techniek die je toepast!

Correctie..

Een DAP500 is niet voor beginners, maar voor een VW of Audi is meer power/cut wel gewenst. Gelukkig heb ik de gele pads en inizio niet nodig en ben ik het harde werken "niet gewend". Denk dat dit beter is omschreven.

Daarbij weet ik ook wel dat krassen iets anders zijn dan swirls. Al met al een goede ervaring van hoe het ook kan.

Robert

Ik kan ook verzekeren dat:
DAP500 + paarse/gele pad + Inizio = doffe lak ;-)

Ik vind het resultaat toch wel goed omdat dit echt diepere krassen zijn op een harde lak.
En de glans heb je sowieso terug :-)^