• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen op harde lak

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
65
65
Zoals vorige week al eerder aangegeven hebben we sinds kort een zwarte BMW gekocht. We wisten dat deze veel waskrassen heeft maar zie nu ook een aantal krassen . Blijf er niet met nagel achter haken dus vraag me af hoe diep deze zijn (??)
Is het een optie deze weg te proberen te polijsten met Scholl purple spider pad in combinatie met de menzerna 400 ?

Heb het idee dat ik met zwaar geschut moet komen.
116853
116852

 
Laatst bewerkt:
Heb je al die testspot gemaakt? ;)

Je kan krassen lokaal aanpakken met de kleine backingplate + pad. Welke combi je nodig hebt, dat hangt dus af van de testspot.
 
Testspot is idd belangrijk, maar op basis van wat ik denk te zien (foto blijft lastig vind ik) zijn dit stevige krassen!
Toch zou ik starten met een medium combo en daarna bepalen wat er voor nodig is om de kras weg te werken, soms zul je ook genoegen moeten nemen met wat er realistisch gezien mogelijk is en blijf je een kras deels zien.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Oh, mijn post was vóórdat de foto's erbij stonden. :S

Oef, dit lijken mij ook aardig jetsers, inderdaad. Maar je voelde de krassen niet met je nagel??? Lijkt mij bijna niet mogelijk.
 
Vandaag de ergste krassen met een cocktailprikker en een lakstiftje weggewerkt. Daarna met 2000 nat geschuurd. Vervolgens met een gele pad en monello Veloce gepolijst. De krasjes die ik had weggewerkt zijn zo goed als weg maar de andere waskrassen blijven zichtbaar. 3 hits gedaan.
Wat is jullie ervaring ... Duits lak ( BMW).
Wil natuurlijk niet door de lak heen gaan maar neig toch naar en paarse pad van Scholl in combinatie met Menzerna 400.
En waarmee daarna te behandelen ??
 
Laatst bewerkt:
Swirls nog aanwezig na 3 hits met grove combi? Dat is mij nog nooit overkomen, zelfs niet op een bikkelharde lak. Ik neem aan dat ze toch wel minder zijn geworden?
 
Poeh. Swirls moet je toch zeker met een zware combi wel kunnen verwijderen, zoals @Quantoxx al aangeeft. Het zijn bij mij meestal de wat diepere krassen die roet in het eten gooien.
Keurig dat je deze wat opgevuld en geschuurd hebt, dat is de enige manier.
Om de algehele staat, dus waskrassen en swirls, weg te krijgen, zou mijn advies zijn, heel rustig met je zware combi (welke machine gebruik je? op een DAP 900 met de gele monello pad en zware pasta kun je rustig standje 5-6 gebruiken) echt je pasta z'n werk laten doen. Goed het 'dambordje' toepassen en je pasta doorwerken tot deze goed afgebroken is en z'n werk gedaan heeft.
Zelf de eerste tijd van m'n detailing hobby doorgebracht met de DAP 900, gele monello pad en Scholl S3, waarmee ik menig bmw strak heb getrokken. Reinig je je pads tussendoor ook? Wanneer de pads vervuilen wordt de cut ook minder uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ozy