• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen op lak in te leveren leaseauto

R2detour

Detailing rookie
16 jul 2019
8
15
Dag detailers!

Ben recentelijk op dit forum terug gekomen en al heel wat topics gelezen maar zit toch nog met een vraagje rond glaze.

Volgende week woensdag moet ik mijn leaseauto binnen brengen omdat zijn termijn van 4 jaar erop zit. Ik ga deze natuurlijk van binnen en buiten goed reinigen voor ik deze binnen breng.

Echter had ik 3 weken geleden net voor we naar de luchthaven vertrokken met taxivervoer gemerkt dat er vogelenpoep op mijn lak hing, het was net die week dat het snikheet werd in België. Daarom met een half suf hoofd dacht ik, ik krab dit er snel af met een papiertje want die vogelpoep gaat anders de lak serieus aantasten. Zo geschiedt zo gedaan heb ik ervoor gezorgd dat ik mijn lak heb beschadigd. Met deze lakschade ben ik dan naar een vriend/collega gegaan die een DAP 900 heeft om dit plekje te polijsten en ik moet zeggen dat hij al heel veel heeft weg gekregen met het pad dat hij had maar in bepaalde lichtinval zie je ze nog. Daar de lease maatschappij meestal met goede verlichting je auto nakijkt stelde hij voor om hier even op het forum te horen of je dit tijdelijk kan verdoezelen met een glaze van Poorboys. In bijlage alvast een foto van de krassen op de lak.
118926


Alvast bedankt voor jullie reactie en als dit in het verkeerde subforum staat dan hoor ik het graag.
 
Dit ga je niet meer verdoezelen helaas. Dit zit ook vrij diep als ik het zo zie.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik vrees dat dit te "diepe" krassen zijn die je met geen enkel product kunt verdoezelen. Het verbaast me wel dat je zulke krassen hebt veroorzaakt met een stukje papier. Waarschijnlijk zat er zand en diverse in de voegelpoep....
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Bedankt voor de reactie! Dan is het zo, geen probleem hoor, is mijn eigen fout. Dus het vormt in het algemeen geen meerwaarde als ik de hele auto in een glaze zet vooraleer ik hem binnen breng?
 
Enige waardoor je het minder to niet zichtbaar kan krijgen is opvullen met Blanke lak en dan wetsanden en polijsten. Maar dat zou ik zonder enige ervaring niet doen op zn rot plek.

Wel jammer dat de meeste lease rijders zich pas bij het inleveren van de auto zorgen gaan maken. (Zeg niet dat dit bij jouw het geval is) maar is wel een trend op het forum.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Hey Farson, ergens spreekt dit voor mij ook hoor maar heb sinds kort het detail virusje gekregen. Mijn volgende leaseauto gaat dit niet voor hebben. Deze gaat het nodige detailing krijgen op regelmatige basis, maar iedereen moet ergens beginnen :). Dit was trouwens het enigste probleem aan deze auto die ik twee jaar mogen gebruiken heb.
 
  • Leuk
Reactions: TimW en Farson
Hey, even een update. De wagen was woensdag ingeleverd en geen enkel probleem was genoteerd.:party: Ik kreeg zelfs complimenten van het expertise bureau die de auto's nakijkt voor de leasing maatschappij. Ik heb er dan ook wel 7 uur tijd ingestopt om deze showroom klaar te krijgen. 5uur hiervan waren voor het interieur en dan meer bepaald het tapijt(de vorige eigenaar die er de eerste twee jaar met had gereden had blijkbaar een hond) dat vol zat met hondenharen. Het was een hele klus en zeker bij 35 graden maar het heeft geloond.