• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen op ruiten

Om dit topic weer even wat leven in te blazen, vandaag mijn ruiten gedaan met Pro Vision - Glass Scrub Cream Cleaner op een witte pad met de dap, alleen lijkt het nu alof er meer "swirls" te zien zijn. Ook lijkt het of de krassen die erin zaten (bijvoorbeeld de ronde krassen die de achterruitenwisser gemaakt heeft) veel beter te zien zijn...

Wel moet ik zeggen dat alle aanslag ed die er op de zwarte delen van de ruiten zaten weg is.

Heb ik wat fout gedaan of let ik nu veel teveel op mijn ruiten, als ik een auto tegenkom (in het donker met verlichting dus) zie ik een en al swirl door de desbetreffende ruit...
 
Heb je de Rain repellant ook gebruikt ??

De fijne schade aan het glas haal je met een softpad er niet uit
Je maakt ze wel erg goed schoon en daardoor zichtbaar
De Repellant laat de krassen er wat minder "wit" uitzien ...

Hans
 
ik heb puur en alleen glass scrub gebruikt, en op een raam wollen pad met forza geprobeerd, maar dat haalt ook niks uit (maar het ging me even om de proef)

Lijkt inderdaad of alles nu veel beter zichtbaar is...

Moet er echt een keer iets aan laten doen want het ziet er echt niet uit zo..
 
+1: je moet zien als autolak, ga je de lak echt heel goed schoonmaken dan haal je het vuil e.d. ook uit de krasjes.
Dan valt het ineens meer op ( zeker bij een donkere lak ).
 
Nieuwe ramen :p ;) Ik meende hier ooit eens ergens gelezen te hebben dat er bedrijven zijn die een speciale glas polijstrobot hebben of iets dergelijks.
 
nieuwe voorruit gaat er wel komen, zitten zoveel kleine putjes in dat ik gewoon een nieuwe ga proberen te krijgen, alleen dan blijven er nog 5 ramen over, en dan gaat het me voornamelijk over de voorste 2 en de achterruit, die zou ik gewoon graag gepolijst hebben, zal eens wat gaan googlen
 
Kunnen zij bij een glasgarage of kun je zelf ook de binnenkant van de ruit polijsten ?

Bij de Passat heb ik een aantal vervelende krassen in het gezichtsveld aan de binnenkant, polijsten zal niet makkelijk gaan aangezien je de "bobbel" van de kmteller daar hebt zitten.
 
@ Quincy

Van wat ik begreep komt er bij dat polijsten ook een halve sloot water aan te pas. Dus of het aan de binnenkant lukt. Dan zou ik een sterretje door laten scheuren op je voorruit....
 
Liep ik even gezellig op de kermis...

Ik moest nog snel iets uit m'n wagen halen in de ondergrondse parking en wat zag ik door de weerspiegeling van het licht! Jawel een kras op de zijruit :sob:
Nooit eerder gezien in de maand dat ik de wagen in mijn bezit heb en ik was er echt emotioneel van... Waarschijnlijk heb ik hier dan ook gewoon over gekeken omdat je daar nu eenmaal niet op let.

Verder de wagen dan maar eens geïnspecteerd en gelukkig het is de enige kras ( behalve dan de voorruit door ruitenwissers en achterruit waar al een lange kras in zat bij aankoop )

De kras die ik heb gevonden op de ruit is eentje van 10cm lang niet diep maar je kan ze wel voelen als je er met je nagel overgaat ( helaas geen foto ).

Ik had al mijn oog laten vallen op de kit van Diamondite ( 4 pulletjes ) en heb deze dan ook besteld inclusief 3 bijhorende pads.

Nu is de vraag kan je hiermee effectief lichte krassen wegkrijgen en diepere krassen verminderen??


Ik heb al een paar reviews gelezen en reacties van mensen maar ben hier echter niet wijzer uit geworden.



( Sorry als het een dubbelpost zou zijn )
 
Als ik zo door dit topic en andere lees kan ik dus concluderen dat het geen zin heeft om met een DAP en polijstmiddel krassen in ruiten weg te halen.

Je hebt Diamondite, speciale pads en dergelijke nodig om iets hiermee te kunnen bereiken. Andere alternatieven zijn glasgarage of nieuwe ruiten.

Heb ik bovenstaand goed samengevat?