• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen over gehele auto

Martin Cassis

Detailing rookie
9 aug 2023
13
18
Barneveld
M’n buurman heeft een Opel, vol maar dan ook echt vol met deze krassen… alsof ze hem gewassen hebben met een schuurspons. Wat zou een goede werkwijze zijn om dit te verhelpen?
Heb een Dap, welke pad, polijstmiddel?
Voorbehandeling, wassen en kleien?
Nabehandeling, PB black hole, wax?

Graag jullie advies!

Alvast bedankt!
 

Bijlagen

  • IMG_5778.jpeg
    IMG_5778.jpeg
    229 KB · Weergaven: 121
  • IMG_5777.jpeg
    IMG_5777.jpeg
    193,5 KB · Weergaven: 119
Ik denk dat je moet beginnen met een lakdikte meting, zodat je een idee hebt hoeveel lak er in schuursponsjes verdwenen is. Afhankelijk daarvan een strategie kiezen. Als er weinig lakdikte over is, kun je weinig corrigeren.
 
Opel heeft vaak geen superharde lak al zal een testspot dat moeten uitwijzen.
Meten is handig idd
Niet gelijk naar de meest grove polijstcombinatie grijpen maar bv eerst eens kijken wat een medium polijstcombo doet.
 
  • Leuk
Reactions: Martin Cassis
Zo dan, dat ziet er lekker uit. :p

Ik zou ook denken aan bezem-praktijken.

Inderdaad, als je de mogelijkheid hebt om de lakdikte te meten, dan zeker even doen.
Vervolgens goed reinigen en wassen om beter te zien waar je mee te maken hebt.
Polijsten inderdaad fijner beginnen, want opschalen kan altijd nog.

Ná het polijsten gewoon een degelijke bescherming aanbrengen. Geen poespas ertussen zoals een glaze, mits dit meerwaarde heeft omdat het polijsten niet alles heeft verwijderd.
 
  • Leuk
Reactions: Martin Cassis
Ik zal navragen of het een bezem is geweest, denk zelf dat hij hem zo gekocht heeft.

Een Collinite 845 is afdoende na het polijsten?
 
Laatst bewerkt:
Meten als je kan, anders licht beginnen op 1 plek en waar nodig opschalen naar zwaardere combo.

Uiteraard schone lak, dus goed wassen, kleien en ontijzeren. Na polijsten idd met iets beschermen, zoals een (synthetische) wax of andere sealent. Anders is al je werk voor niets geweest.

Succes and Greetz Emiel
 
  • Leuk
Reactions: Martin Cassis
Gezien de hoeveelheid krassen, de diepte en het kruisen van de lijnen ....
Probeer eerst eens met een vergrootglas / loep om te bepalen of de blanke lak niet deels weg is
Op de foto heb ik zo'n flauw vermoeden ... en dan is meten niet de oplossing omdat de kras dieper is
 
Nou ik heb gemeten, gemiddelde is zo’n 120um, hij heeft hem zo gekocht dus weet niet of het een bezem is geweest. Foto’s gemaakt met een lampje en een vergrootglas. Wat denken jullie? Hem helpen met m’n DAP of doorverwijzen naar een prof of een spuiter?
 

Bijlagen

  • IMG_5783.jpeg
    IMG_5783.jpeg
    160,3 KB · Weergaven: 39
  • IMG_5781.jpeg
    IMG_5781.jpeg
    222,9 KB · Weergaven: 32
  • IMG_5786.jpeg
    IMG_5786.jpeg
    250,5 KB · Weergaven: 37
  • IMG_5787.jpeg
    IMG_5787.jpeg
    243,5 KB · Weergaven: 38
  • IMG_5789.jpeg
    IMG_5789.jpeg
    321,2 KB · Weergaven: 44
  • IMG_5788.jpeg
    IMG_5788.jpeg
    289,9 KB · Weergaven: 45
  • IMG_5790.jpeg
    IMG_5790.jpeg
    215,3 KB · Weergaven: 43
  • IMG_5793.jpeg
    IMG_5793.jpeg
    272,9 KB · Weergaven: 38
  • IMG_5792.jpeg
    IMG_5792.jpeg
    222,2 KB · Weergaven: 41