• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

krassen van katten verwijderen ?

peettomaat

Detailing rookie
14 nov 2009
17
0
Goedemorgen,

Nou voor mij begon de morgen niet zo goed.Vroeg opgestaan om de GTI van de pekel te ontdoen en misschien een gedeelte met de pas ontvangen Wolfgang Fuzion te behandelen.
Zie ik na het wassen op de motorkap krassen ( slipsporen) van een kat]-0 ]-0 .Balen dus.
Het lijkt wel of de}:)w er mee speelt.Zelf zoek ik altijd een ruime parkeerplek op ,thuis staat hij onder de carport op het werk ook apart dus met zo min mogelijk kans op deukjes en/of krassen.
De Dap had ik thuis laten liggen daar kon ik dus niets mee ,dan maar met de hand proberen.Witte hand pad met Monello Mezzo en daarna de Finish maar op deze manier niet weg te krijgen.
Denken jullie ( de ervaren Dappers) dat deze krassen met de dap wel weg te krijgen zijn?

De motorkap met BH, daarna de ene helft met Natty"s en de andere helft met Fuzion gedaan.Dat smeert wel makkelijk in en uit zeg en wat heb je weinig nodig.
Hij staat weer super te glimmen:party:

Fijne dagen iedereen


groeten peet
 
dat ligt er helemaal aan hoe diep de krassen zijn..
blijf je er met je nagel achterhangen?
of is de lak er echt af?

zo ja, dan word het moeilijk tot heel moeilijk.. en zou je als laatste red middel kunnen grijpen naar een kleuren lak stift, een velletje wetsand papier, en een fles whiskey (om moed in te drinken) :cool:

plaats anders eens een foto, dan hebben we in ieder geval iets waarop we het in kunnen schatten
 
@ aron

De krassen zijn niet zo heel diep, volgens mij alleen de blanke lak.Je voelt het niet met je nagel.
Als het wat lichter is zometeen zal ik proberen een foto te plaatsen.


mzl peet
 
hoe weet je dat het een kat is? Kinderen die sneeuw van je auto hebben gegraaid krassen ook zo heerlijk als de motorkap bevroren met ijs is geweest... (zelf meegemaakt...).

Was laatst toch ook een bericht over hetzelfde op dit forum?

Wel balen zeg... Werk je in een garage, want buiten detailen nu...brrrrr
 
nee ,het is echt van een kat.
Ik werk in de tuinbouw dus ik sta lekker in een grote verwarmde schuur met alles bij de hand:party:
 
Ik heb een paar maand terug net hetzelfde meegemaakt.

Auto stond onder z'n carport, en met 't gure weer, heeft er tenminste één kat geprobeeerd langs linkszij op de motorkap te springen,wat niet direct gelukt is...te zien aan de vele strepen/krassen van net boven de motorkap naar beneden als resultaat.

krasforest2.jpg


Bij de volgende onderhoudsbeurt, die er net zat aan te komen hebben ze dit op 10 minuutjes opgelost.Allemaal producten van meguiar's.
Aangezien ik een leek ben, ken ik de middelen niet bij naam.
In ieder geval, kwam erbij kijken:
Warm water, klei, polijstmiddel, wax en een fiberdoek...plus een roterende polijstmachiene zijn in een bepaalde volgorde gepasseerd die ik niet meer weet...in ieder geval wat een verbluffend resultaat. Al mijn krassen zijn weg en 't blinkt en voelt aan als pas geboren kinder billekes...
 
Met de Dap een tijdje terug onderstaand resultaat behaald,....

50/50 van het voorstukje van de motorkap...... alleen al op het linkerstukje 6 a 7 hits nodig gehad om tot dit resultaat te komen

Links :
neusgedaan.jpg


Rechts:
neusvoor.jpg
 
Het nadeel met katten en onze hobby is dat een goed gedetailde auto te glad is voor een kat! Hij sprinkt vanaf een schuurtje op je auto en glijd uit... Daardoor gebruikt ie zijn nagels..... ]-0

Ik heb/had op mijn motorkap ook een racebaan die een kat heeft achtergelaten. Met de dap er voor 95% uit gekregen met de menzerna (kan ook met andere merken) producten afgebouwd van grof naar fijn en vervolgens nog met Professional Polish van Poorboys de restanten weg gekregen.. Er blijven nog een paar diepere spoortjes zichtbaar... die zijn gelukkig minimaal! En als je het niet weet vallen ze niet op.

Oftewel maak je auto niet schoon ;) parkeer de auto altijd in de garage ;) of zorg ervoor dat de omgeving waar je je auto parkeert kat vrij is! :D

En lukt dat allemaal niet... tjah dan is er altijd nog onze hobby, om de gevolgen te verkleinen..