• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassen zijruiten

LaZeR

Detailing addict
11 aug 2011
45
52
Beste mensen,

Heb wat krassen in mijn zijruit, door de ruiten te tinten..
Zijn deze er nog uit te halen of is dat zoiezo verloren hoop?

Ik had een product gezien van Diamondite ofzo hier op het forum, maar vekopen ze niet meer enig idee of er iets gelijkaardig is?

Foto's:
ak963o.jpg

25iu0lu.jpg


Zoals ge ziet, redelijk mat, niet diep.

Glass polish van Turtle wax heeft zo goed als niks gedaan, misschien wat minder opvallend gemaakt maar niets speciaal.

Tips graag ^^

Mvg,
 
Je zou machinaal nog kunnen proberen. Weet niet of je een DAP hebt oid? Zoja, met een glas pad en glas polish zou je het dan eventueel kunnen proberen maar verwacht geen wonderen.
 
Cerium Oxide 'slurry' maken met water. Het poeder is duur, maar de krassen gaan er voor een heel eind uit.
De ruitenpolish van Carpro had ook een beetje cerium oxide in 't product, maar te weinig om 'echte' krassen te verwijderen.
Het nadeel van cerium oxide is de dure prijs voor het poeder + het stoffen van het poeder.
 
bs welk merk zou wel krachtig genoeg zijn om (lichte) krasjes te verwijderen?
Sonax heeft ook een glaspolish bv en heb je aan 1 glaspad genoeg of moet je er meer hebben?
 
bs;n436724 zei:
... Het nadeel van cerium oxide is de dure prijs voor het poeder + het stoffen van het poeder.

Nope, poeder kost vrijwel niets. Als je maar weet waar je het moet halen
(Edit; adres geef ik niet, omdat ik geloof dat vrijwel niemand dat spul risicoloos kan gebruiken)
Belangrijker is dat je heel goed moet weten wat je doet, dat vergt dus ervaring

Glaspolish is echt iets anders dan middelen om lenzen te slijpen
Met glaspolish en een glasschijfje kan je vrij probleemloos zelf proberen
Wel eerst vaststellen of er geen deklaag op de ruit zit (spiegeling of kleur)
Een coating wil het zicht wel eens veranderen, kan je ook proberen
 
Ric325i;n436725 zei:
bs welk merk zou wel krachtig genoeg zijn om (lichte) krasjes te verwijderen?
Sonax heeft ook een glaspolish bv en heb je aan 1 glaspad genoeg of moet je er meer hebben?

Ik zou gewoon de Cerium Oxide poeder + glaspads aanraden. Probeer echter wel het glas + de viltpad vochtig te houden door met water op het oppervlak te sprayen (anders kan er vertekening van het glas ontstaan). Verder is het advies (net zoals met veel producten) het eerst te testen op een oppervlak waarbij het geen kwaad kan om te testen.

Redcat: Waar kan je het eventueel goedkoop vinden dan? Ik vind het meestal niet goedkoper dan rond de 22,- euro voor 250 gram.
Je hoeft het niet perse te vertellen als je dat niet van plan bent hoor;).
 
Heeft iemand een link van deze producten..
Dit is gekomen na het tinten dus ik ben vrijwel zeker dat het een fout is van de tinter.. maargoed hoe we dat gaan bewijzen das een ander verhaal.

Waar haal ik die dingen, op de site van carclean zelf?

Zoiets dat ik nodig heb?
 
Als je er niet vanaf kunt blijven, begin dan met schoonmaken en proberen of je de stijle kanten van de kras optisch kan verbergen
Het glas slijpen moet je in meerdere fasen doen en dus zwaar beginnen. In die eerste stap breng je meer schade aan.
Het werkt net als schuren / polijsten, maar ziet er veel dramatischer uit. En dat kan het ook blijven als het glas zich niet terug laat corrigeren.
Krassen maken in glas is echt een makkie, ze er weer uitkrijgen is vakwerk. Nauwelijks te doen tenzij met een machine als bij CarGlass
 
Een hele tijd geleden heeft er iemand een succes behaald met Diamondite + een speciaal voor glas bedoelde levelingsdisc. Ik kan het topic niet meer vinden. Ik heb de Diamondite met de levelingsdisc voor je liggen. Het is te gebruiken met een DAP of rotray. Je mag het overnemen. Stuur maar een PM als je interesse hebt.

Let op! Het is niet makkelijk en veilig om gelijkmatig een dun laagje glas te verwijderen. Je loopt het risico dat het oppervlak te warm wordt. Dit kan tot gevolg hebben dat je ruit springt. Ook loop je het risico dat je een "lens" maakt van je ruit. Je slijpt er als het ware een kuil in. Wil je het gaan proberen, dan is het Diamondite met de levelingsdisc prima spul.
 
Ik heb een keer de wisserkrassen uit mijn achterruit gehaald...
Dat is goed gelukt maar was een beste klus...
Echter is het bij jou nog veel lastiger vanwege de krassen aan de rand zitten...