• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krassende doek

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
Ik heb hieover al eens eerder gepost. Maar gisteren werd ik wederom geconfronteerd met een krassende doek.

In mijn setje van 3 Deluxe mega towels van Poorboys zit vermoedelijk één doek die krassen veroorzaakt bij het uitpoetsen. Geen dramatische diepe halen maar wel die je goed ziet op een oppervlak dat verder swirlloos is. Je kan ze er overigens vrij snel weer uitwerken met SSR 2.5 op wit en daarna nabewerken met SSR 1 op groen.

Als de zon of het licht van de Brinkmann er op valt zie je de krassen evenwijdig aan elkaar lopen in de lengte richting van de deuren. Precies in de baan van de doek

Ik weet dit zo zeker omdat ik bv het kleien in verticale richting heb gedaan.

Hoe zou ik er achter kunnen komen welke van de 3 groene doeken dit veroorzaakt? Je ziet op het eerste gezicht niks aan de doeken

Is het elke keer op hetzelfde stuk waar de microkrasjes/swirls weer verschijnen ????

Had dit namelijk bij mijn auto ook, bleek er 1 portier (waar het dus voorkwam) overgespoten te zijn door de dealer vanwege dat er een fietser op had gereden....

Nee t is niet steeds de zelfde plek en een label zit inderdaad niet aan de PB doeken.

Het probleem is opgelost door de doeken die na enkele keren wassen het zelfde effect blijven geven te promoveren tot interieurdoeken. Ze mogen nu hand in hand met de Gliptone producten verder.

De gele en koraalkleurige doeken van PB werken subliem.

Ik had gisteren bij het uitpoetsen van mijn White diamond ook dat mijn groene Deluxe Mega Towel een paar lichte krasjes maakte in mijn lak.
Doek is nieuw en 1 keer gewassen.
Gelukkig zijn de krassen niet diep en voel ik ze niet.

Nu eens kijken of ik ze handmatig kan verwijderen.

Hoeft niet altijd perse aan de doek te liggen, er kan tijdens het curen van de glaze stof of wat anders op de lak gekomen zijn, dat heeft hetzelfde resultaat.

Is daar een tip voor om dit tegen te gaan?
(dit was mijn eerste keer een meerder stappenplan dus moet iig nog veel oefenen en leren).

Wat tips:

-Nooit, maar dan ook nooit boenen. Zelfs met de zachtste doek maak je dan krassen.

-Woon je in een wijk waar er regelmatig zand voorbij komt waaien doe dan deel voor deel. Doe je heel de auto dan heb je meer kans op vuil op de lak.

-Bekijk de doek goed voordat je ermee aan de gang gaat. Microvezel houdt alles, dus ook vuil, takjes, zand etc., lekker vast.

-Als je een boterzachte lakt hebt dan is er vrij weinig aan te doen.

Als je een boterzachte lakt hebt dan is er vrij weinig aan te doen

nou dan kan ik wel stoppen met mij renault lak:'( ,die is inderdaad boterzacht.