• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Krijg swirls op Volkswagen Polo niet weg, wat nu?

markprinsen

Detailing rookie
23 nov 2008
355
0
Zojuist even een testspot gedaan op een Polo uit 2001. Het enige wat een beetje effect had was SSR 2.5 op oranje. Nabewerkt met zwart en wit en Prof Polish en SSR 1. De kleine swirls gaan er echt prima uit maar er blijven overal nog net wat kleine krasjes aanwezig. Moet ik dan een stapje zwaarder gaan bijvoorbeeld SSR 3 op oranje of niet?
 
Ik zou het zo laten ,eventueel wat White Diamond erover en klaar. Blijven polijsten om elke laatste swirl er uit te halen is wel mogelijk ,maar je blijft steeds microns van je blanke laag afhalen.
Ik vindt het zeer goed zoals het nu is ,het is je eigen auto ,die je wellicht nog vaker een polijst beurt wil geven.
 
Mijn vriendin heeft een polo uit 97 met ook een kneiterharde lak, weet er eigenlijk geen raad mee. Ik heb een testspot gedaan en tot 2 passes met ssr3 op een oranje pad gekomen. En nog steeds swirls ]-0 . Ik snap niet waarom ze de lak zo hard hebben gemaakt 8-())
 
Ik ga op een andere plek ook wel is ssr 3 proberen, kijken of dat lukt. met goede nabewerking is dat mijn laatste poging, anders houden we maar gewoon een paar kleine krasjes er in! Het is in ieder geval al erg verbeterd!
 
Jongens, vergeet niet dat je juist met een harde lak in combinatie met een grove combo de kans loopt dat je de krassen er wel uit krijgt, maar vervolgens er weer nieuwe krassen in maakt, vaak lijkt het dan zo er niets gebeurd is. En er zijn nu eenmaal lakken, waar je niet anders kan dan overgaan op een rotary.
 
Misschien nog een keer oranje + 2.5 maar zwaarder denk ik niet zo te zien. Daarna afbouwen -> SSR 1 op wit en daarna Pro Polish op Zwart. Zou resultaat moeten geven.
 
Je maakt er alleen maar krassen bij; geen grap...

Veel te grof, en juist die combi veroorzaakt krassen op een harde lak.

Stimpy en Tim zitten op het juiste spoor :grinning:

Tip van Tinus: 'lichtere combi's op VAG dan je vermoed, meer passes en veel vaker opnieuw'
 
Snel maar even Tim een mailtje gedaan dat de SSR3 voor een ander product mag worden omgeruild bij mijn bestelling (A)

Bedankt voor de tips! Ik ga het als het weer het toe laat zsm weer proberen op een nieuw stukje testspot!
 
Neem de Menzerna maar ipv SSR 3, is voor mij de uitkomst geweest op VAG lakken. Het is ff wennen, maar dan heb je ook wat hoor :party:
 
De Final Finish staat nu even in de backorder dus ik krijg die hopelijk snel. Als ik m heb en het is mooi weer zal ik gelijk weer een testspot doen!