• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kring in stootrubber

shaguar

Detailing rookie
7 mrt 2010
265
0
Op één van de stootrubbers (zacht rubber) van mijn auto zit een vreemde ronde vlek. Ik heb het rubber gedemonteerd, gereinigd met APC en behandeld met Poorboy's World Trim Restorerer. Vlek blijft zitten.

Wat kan ik nog proberen? IPA? Heb ergens ook nog DoDo Juice Gloss Trim Sealant liggen.

Hartelijke groet,
Kees.

Foto-RAVJMV44-D.jpg


Foto-FXYS7GNY-D.jpg
 
Misschien een paar laagjes Trim restorer, anders de sealant van DJ proberen die je nog hebt liggen. Of pindakaas...
 
Bedankt voor de snelle adviezen. Ik ga één en ander eens proberen.

Het gekke is dat het ronde plekje het mooiste oppervlak heeft van het stootrubber.

Hartelijke groet,
Kees. :glaasje
 
Stickertje op gezeten :weetniet
Dan is het materiaal eronder nog "als nieuw"
Ga je denk niet redden met iets eroverheen want dat trekt er minder in dan ernaast

Ik zou de DJ niet over een met TR behandeld stuk zetten
Pre WOW en Black WOW alhier aanwezig ;) Ik weet niet of het helpt, zijn nog ongebruikt

Hans
 
Zit de plek ook aan de achterkant? Dan is het een uitstoter of een inzetstuk van de matrijs.
Het kan ook een "warme" plek van een zuignap zijn om het deel uit de matrijs te nemen.

Misschien het deel voorzichtig verwarmen met een föhn?
 
@ Hans:

Als er al een sticker heeft gezeten, moet het heel, heel lang geleden zijn (auto is meer dan 25 jaar oud en reeds 13 jaar in mijn bezit).
Ben het met je eens dat de Trim Sealant over de Trim Restorer géén succes zal worden.
Wellicht de Black Wow toch maar eens proberen :)^ .

@ Peter:

De plek zit alléén aan de voorzijde. Ik heb zelf ook nog gedacht aan het metaal met de bevestigingsbout wat in het rubber zit gevulcaniseerd. Echter dit zit niet achter de "vlek".

PS. Het vlekje is minder rond, dan het op de foto lijkt. Net alsof je met je vinger en een doek een "product" ronddraaiend opbrengt. Wellicht is dat ook wat er in het verleden eens is gebeurd. Zou alléén niet weten welk product.

Hartelijke groet,
Kees.
 
Peter zei:
Zit de plek ook aan de achterkant? Dan is het een uitstoter of een inzetstuk van de matrijs.
Het kan ook een "warme" plek van een zuignap zijn om het deel uit de matrijs te nemen.

Misschien het deel voorzichtig verwarmen met een föhn?

+1
 
Denk inderdaad dat een fohn best wel kan werken.
Bij een streep op mijn kunststof paneel van een deur is het ook behoorlijk vermindert op die manier,
 
Tja trim restorer van poorboys, ik moet heel eerlijk zeggen dat of ik doe iets verkeer of het werkt niet zo geweldig, als ik simpele valma plastishine erop doe is het resultaat 10 keer beter en weer mooi donker.
 
Mischien de makkelijkste oplossing: een nieuwe stootrubber kopen? Ben je er helemaal vanaf. Trim Restorer van DJ werkt ook perfect, heb laatst bij een Safrane alle strips behandeld: weer prachtig donkergrijs en blijven dit ook! En bij deze wagen zaten er ook her en der wat rare vlekken in het kunstof, deze zie je ook niet meer.
 
Paulus de Boskabouter zei:
Mischien de makkelijkste oplossing: een nieuwe stootrubber kopen? Ben je er helemaal vanaf. Trim Restorer van DJ werkt ook perfect, heb laatst bij een Safrane alle strips behandeld: weer prachtig donkergrijs en blijven dit ook! En bij deze wagen zaten er ook her en der wat rare vlekken in het kunstof, deze zie je ook niet meer.

De auto is meer dan 25 jaar oud. Als ik een nieuw stootrubber koop, moet ik ze waarschijnlijk allemaal vervangen (kleurverschil) en is de lol er snel af (1500 euro).
Ga toch eerst nog eens experimenteren met het één en ander.

Hartelijke groet,
Kees.
 
Gaat met pre wow niet lukken, op het de trims bij mijn SX4 werkt het niet echt.
Zou proberen te verwarmen met fohn of verfafbranderfohn.