• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunststof achterlicht reflector met Meguiars ScratchX 2.0

GMToyota

Detailing chief
28 okt 2009
1.402
95
Vanwege de kou en de kriebels ga je toch maar andere dingen detailen.

Gisteren dus aan de slag geweest met de reflectoren van mijn 'Kouki' achterlichten.
Deze zitten op de achterklep als verlengstuk voor de achterlichten, zoals hier afgebeeld:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]


Ze zijn van hard kunststof (hard plastic??) en er zaten op de rechterkant toch nog veel krassen (had ze ooit 2de hands overgekocht).

Gebruikte spullen:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
slechte foto ja, het is geknipt uit de hoek van een andere foto. Wat er te zien is:

- Meguiars ScratchX 2.0
- LC CCS oranje hand foam applicator
- PB's Spray & Wipe
- MF doek
- thee, honing, mickey mouse mok :grinning:

En ja, de oranje handpad is lelijk mosgroen. :-& Verkleuring door wassen met een groene mf doek.

Werkwijze:
1. Twee spritsjes Spray&Wipe op de LC handpad
2. klein dotje ScratchX erop
3. verdelen over de reflector
4. boenen tot het goedje doorzichtig wordt.
5. afnemen met een mf doek.

Na 1 pass kreeg ik de volgende resultaten:
links, een paar kleine stipjes weg:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

rechts:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Conclusie:
Vanuit de reflectie van het flitslicht is te zien dat het toch best is opgeknapt. De meeste krassen zijn weg, alleen de hele diepe krassen en putten zijn er nog. Nog een 2de pass was nodig om alle swirls weg te werken.

Op dit soort plastic werkt ScratchX 2.0 van Meguiars toch best goed! Dus wat al eerder op het forum voorbij is gekomen: probeer gerust een polijstmiddel op kunststof. Het kan je soms positief verassen. :)^
 
Ik gebruik ook SwirlX icm met een oranje handpad op m'n achterlichten, worden ze ook superstrak van. een prima vervanger voor plastX dus.
 
Kan je ook Scratch-X 1 gebruiken, die is bij mij nog niet op en de 2.0 heb ik nog niet ;)

Mijn kunstof koplampen hebben wel wat krasjes, dus het zou leuk zijn als ik dit wat kan verminderen.
 
Zou je dan ook ScratchX op je voorlampen kunnen gebruiken? Of zijn voorlampen van ander materiaal dan achterlampen?