• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Kunststof kleur hersteller.

Reinder

Detailing rookie
19 mei 2008
176
0
Kunststof: laatst heb ik een flesje 'poor boys' besteld. Ik dacht dat het ook voor mijn cabriodak zou werken. Het is alleen voor hard kunststof, leer, kunststof daken. Niet voor stoffen daken. Maar niet getreurd: ik ben helemaal los gegaan op de kunststof onderdelen van mijn auto! En dit spul ruikt niet alleen erg lekker (serieus...), het is ook nog spotgoedkoop en het werkt echt supergoed. Het kunststof wordt er serieus prachtig van.

Gladde kunststof delen: het werkt echt supergoed! Je moet het alleen even met een schone doek uitwrijven (na aanbrengen met een andere doek), terwijl het nog vochtig is. Anders het het op de ene plek meer werken dan de andere en krijg je glansverschil.

Ruwe kunststof delen: de groefjes kom je moeilijk bij (of je moet het even proberen met een borsteltje), maar de bobbeltjes gaan ontzettend mooi glimmen. Dit verschil vind ik niet echt geslaagd. Ik ga nog wel proberen of ik het misschien met een zacht borsteltje 'uit kan wrijven'.

Leer: het maakt het leer ook echt schoon. Ik heb het op mijn schoenen geprobeerd en het werkt. Het gaat alleen niet echt glanzen, daar heb je dan weer ledervet en andere middeltjes voor nodig. Agressief is het niet: ik heb het een paar dagen (druppeltje) laten zitten, maar het bijt niet.

Conclusie: dit product doet wat het zegt: het is een mild reinigende, kleur herstellende lotion. Het heeft geen alures, maar gewoon value for money. Het effect is blijvend. Na een maand is het kunststof nog steeds zwart. Het product werkt het beste bij gladde opervlakken.