• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lagen opbouwen zinvol?

Een maximum van 2 tot 3 maanden onder goede omstandigheden. Is dus helemaal niet zo gek dat ik hem elke maand in de wax zet met wat zwaardere omstandigheden...
 
Hihihihi... En hoeveel mensen kiezen voor een wax omdat deze zo lekker lang blijft zitten? :P Waxen is voor de leuk, niemand koopt een wax omdat er een standtijd op het potje geschreven staat en zij deze verwachten te halen. :D

Ik vind layeren best wel een meerwaarde hebben. Echter beschouw ik 2 x een waxlaag aanbrengen niet als 2 x zo goed. Misschien dat 2de laag de standtijd een kwart langer maakt ofso, Van die 100% extra laag zal er weinig écht goed hechten aan de eerste laag en dus veeg je een grooooot gedeelte waarschijnlijk gewoon weer weg.

Layeren op een auto van iemand anders, dat doe ik zééér zelden. De 845, bijvoorbeeld, die kan je layeren, maar naar verluid zorgt de petroleum in de wax er voor dat de eerste laag word aangetast. Andere waxen die je kan layeren, die vragen ook om enkele dagen tot een week om uit te zweten en dan pas de 2de laag. Enzovoortssss...

Dus, in mijn opinie; Layeren heeft meerwaarde, maar vrij weinig. Na een periode opnieuw waxen, dan heb je meer waar voor je geld, zogezegd.


Mijn Alfa staat momenteel in de Waxaddict Candy gloss (pure vettige showwax), ik rij 2500km per maand, auto slaapt meestal buiten en staat op mijn werk momenteel in de brandende zon. No way dat ik de opgegeven 2-3 maanden daarmee ga halen.
Lijkt mij logisch? Een concourswax is ook niet bedoeld om lang te blijven hangen. :P


Greetz
 
Er zijn echt wel mensen die kiezen voor een bepaald merk en type wax omdat deze een langere standtijd zou hebben.

Daarom staat mijn lease mini nu in de fusso, het is goedkoop, een sealant, vuilafstotend en goede standtijd.
Op deze leaseauto ga ik geen dure waxen smeren, dat komt wel op mijn eigen auto of motor.

Hij zit er nu al een aantal maanden op en ik rij elke dag 80km snelweg en ook nog behoorlijk wat privé kilometers, dus dat kan ik ook zware omstandigheden noemen.

En dan praat ik over één dunne laag die erop gekomen is na een professional polish behandeling van poorboys.
 
Waxen is voor de leuk, niemand koopt een wax omdat er een standtijd op het potje geschreven staat en zij deze verwachten te halen. :D
Er zijn echt wel mensen die kiezen voor een bepaald merk en type wax omdat deze een langere standtijd zou hebben.

Ik zeg ook niet dat mensen NIET voor een specifieke wax kiezen. :P Iedereen hier kiest voor een wax omdat een ''wax'' zorgt voor looks. Daarnaast is het ook leuk om je auto te waxen en dit doe vaak vóórdat de wax überhaupt al op is.

Jij koost voor de eigenschappen van een sealant. Dit is dus ook geen wax. Ik neem aan dat jij niet voor de lol voor een sealant gaat, je koost voor de langere standtijd en wilde daar best wat looks voor inleveren.
 
  • Leuk
Reacties: Ferdy
@Ferdy - Hahha! Ik weet het ook pas sinds kort. :P


Ik ben alleen redelijk verbaasd, kweet eigenlijk niet eens of het in dit topic ter sprake kwam, dat een sealant het niet eens langer uit zou houden dan een wax als de Collinite 476s.

Hééél kort door de bocht; Een natuurlijke wax, met oliën zoals uit bijenwas en carnauba zorgen voor looks. Een synthetische wax die voornamelijk uit polymeren bestaat, die zorgt voor standtijd. Een hybride wax heeft van beide het beste.

Hoe is het dan mogelijk dat een sealant zoals EX-P het na 2-3 maanden al begeeft en een wax die minder polymeren heeft, die blijft net zo lang of langer zitten.

Ik gebruik geen sealant, maar in mij achterhoofd staat gegrift; Sealant = standtijd en afstotendheid.
 
  • Leuk
Reacties: Ferdy
@Ferdy - Hahha! Ik weet het ook pas sinds kort. :p


Ik ben alleen redelijk verbaasd, kweet eigenlijk niet eens of het in dit topic ter sprake kwam, dat een sealant het niet eens langer uit zou houden dan een wax als de Collinite 476s.

Hééél kort door de bocht; Een natuurlijke wax, met oliën zoals uit bijenwas en carnauba zorgen voor looks. Een synthetische wax die voornamelijk uit polymeren bestaat, die zorgt voor standtijd. Een hybride wax heeft van beide het beste.

Hoe is het dan mogelijk dat een sealant zoals EX-P het na 2-3 maanden al begeeft en een wax die minder polymeren heeft, die blijft net zo lang of langer zitten.

Ik gebruik geen sealant, maar in mij achterhoofd staat gegrift; Sealant = standtijd en afstotendheid.

Om het nog moeilijker te maken...
Red Mist is een sealant met ongelooflijke wet-look en hele korte standtijd :confused:
 
Dat is met de meeste sprays toch, een kortere standtijd dan de volbloed producten.
Net zoals cancoat, deze houd het nooit zo lang uit dan de normale variant.
 
Waarop baseer je een standtijd? Ervaring?

Ik heb persoonlijk ook geen moeite on af en toe een nieuwe wax aan te brengen.. Ik werk 4 weken op en af... En breng altijd in m'n eerste week een laagje aan.. En dan 2 welen later doe ik altijd nog een rondje termiet.. Dus voor mij is standtijd ook niet zo heel belangrijk... Maar ik snap zeker dat dit voor andere wel heel belangrijk is!

Overgens wil ik in de winter wel een wax die het wat langer uithoud
 
@Istnogferarie

''Deze super quick detailer spray werkt als een normale detailer, maar geeft toegevoegde bescherming aan het oppervlak. Het is dus eerder een spray sealant.
Het maakt het oppervlak sterk waterafstotend en lekker glad.''

Tja... Als je gaat verdiepen in wat een wax is en wat een sealant is, kom je al snel tot de conclusie dat een wax normaliter bestaat uit o.a. natuurlijke ingrediënten. Een sealant is volledig man-made.

Wanneer je bedenkt dat de Red Mist veelal al ''tussen-de-wasbeurten-door'' word gebruikt om de kleur diepte te geven, als detailerspray en niet als stand alone LSP, dan zegt het mij dat Red Mis gewoon een lekker vettig goedje is en eerder een spraywax.

Een voorbeeldje...

Mijn buurman is heilig overtuigd van zijn Meguiars NXT wax. Ik ben zelf op-één-of-andere manier geen fan van Meguiars en als ik er aan denk, dan denk ik aan de volle stellingen bij de Halfords. :P Toen ik wat ging zoeken naar de verschillen tussen waxen en sealants, las ik dat de NXT Tech Wax een sealant is, want er is niks natuurlijks aan de ingrediënten. Het woordje ''Wax'' op de fles is puur marketing om de doe-het-zelvers niet af te schrikken of onduidelijk te zijn. Wax kent iedereen... blablaba.

Andere Meguiars waxen zijn veelal een mix van natuurlijke en synthetische ingrediënten en dus hybriden. (Vol met polymeren, siliconen, etc)


Ok, dus de NXT is een sealant, dus ik verwacht een redelijke standtijd en minder looks. Als je dan de beschrijving van verkopers leest, over de NXT;

''Meguiar's ESP (Engineered Synthetic Polymers) technologie creëert een sterkere polymeerhechting aan uw lak zodat het een extreme bescherming biedt. Dit is de langdurigste waxbescherming die tot op heden is gemaakt en na behandeling ziet u de diepste wet-look glans die u ooit hebt gezien. Daarnaast zal de lak er voller en donkerder uitzien.

Meguiar's heeft deze polish en wax in één zo ontwikkeld, dat fijne krasjes drastisch verminderen, wat een nog mooiere afwerking creëert. De 2.0 versie heeft bovendien Hydrophobic polymeren voor een extreme waterafstotendheid. Tevens is de NXT 2.0 gladder en duurzamer dan ooit! Geeft tot twee keer zo lang bescherming.''



... dan denk je dat dit een wondermiddel is die wetlook creëert, lichte krassen verwijderd, chemisch reinigt, extreme waterafstotendheid en een flinke standtijd.

Tijdens het filmpje zie je swirls en verwering als sneeuw voor de zon verdwijnen.

 
  • Leuk
Reacties: Istnogferarie
Voor een wax/sealant uit het "fastfood segment" is de NXT helemaal niet verkeerd. Ja, er zitten flink wat fillers in en ja, er zitten siliconen of ander glansmiddel in, maar het is makkelijk te verwerken en geeft best een leuk resultaat. Zijn echt wel ergere dingen die je op je lak kunt smeren.

Juist die volle Hafords rekken kunnen ook een eerste stapje in de richting van serieuzer detailen zijn. Ik ben zelf ook met allerlei Meg's spul begonnen en je moet ze nageven dat ze eigenlijk voor alles wel een (of 5 verschillende met dezelfde functie) product hebben wat doet wat je wil dat het doet. Vaak zijn er betere of goedkopere alternatieven, maar het is allemaal redelijk makkelijk te verwerken en een auto knapt er toch van op. Als je eenmaal lol in het poetsen en detailen hebt kom je vanzelf bij Carclean voor het betere werk.

Sommige producten zijn zelfs echt heel goed. Betere applicator pads dan de gele Meg's foam heb ik bijvoorbeeld nog niet gevonden.
 
  • Leuk
Reacties: 350Z
Betere applicator pads dan de gele Meg's foam heb ik bijvoorbeeld nog niet gevonden.

Je bedoeld met je persrand erop? :P Die vind ik helemaal ruk, haha! (-> Link <-)

Je hebt helemaal gelijk, hoor. Zoals velen voor mij al zeiden; Voor minder geld heb je al betere producten, maar voor de gemiddelde Halfords-bezoeker is het prachtspul. :P


Greetz
 
Persrand zit er tegenwoordig niet meer. Tenminste niet meer een van een paar millimeter buiten de pad zoals bij de el cheapo pads.
Je moet wel heel lomp doen, wil je de lak bekrassen met deze pads. Ik vind ze zelf ook super. (Geen rain x ofzo mee aanbrengen, dan vreet dat spul je pad op)