• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

lak is gebarst

orcoen

Detailing rookie
23 apr 2013
1
0
geachte leden

ik heb een nieuwe auto gekocht
alleen de ene zijkant van de auto de lak is niet meer netjes
daar was de prijs ook naar
maar het lijkt of de lak is gaan barsten

ik heb het aan m'n monteur gevraagt hij zei van dat ie waarschijnlijk is overgespoten en
dat ze te snel de tweede lak laag d'r op hebben gespoten zonder dat de eerste is gaan drogen

nu wil ik hem laten spuite maar ik dacht kan dit niet gepolijst worden ofzo

hierbij de foto's
zijn niet zo super duidelijk

7BA6F86E-5AF9-4687-BF91-DB1325F7ED48-3927-0000012357C972E2.webp

15EAEBC8-9C74-41DA-BEBA-4222D6FB7D4E-3927-000001235122B13C.webp

groetjes

Hier kan je dagen op gaan polijsten, maar mooi wordt het nooit meer. Afschuren en opnieuw spuiten is inderdaad de enige oplossing.

Gevalletje Craquelé komt door spanning tussen de lagen
Als je al gaat lakken moet de bovenste laag volledig weg
Dus niet een beetje mat schuren, maar echt doorschuren tot de grondlaag

Zoals ook al door anderen aangegeven: je moet dit schuren tot de lagen met barsten weggeschuurd zijn, als je dat niet doet, krijg je na verloop van tijd dat die oude barsten doorgaan in de nieuwe laklaag.

orcoen;325161 zei:
hierbij de foto's ........zijn niet zo super duidelijk

Als iedereen zulke foto's postte dan waren alle problemen dubbel zo snel opgelost !

(maw : hier moet je niet eerst gaan gissen en vragen voor een foto)

Indien de auto redelijk oud is , kan dit ook op een "natuurlijke" manier ontstaan zijn hoor. Heb hier in de straat een Audi weten staan en die had dit zowat overal en ik denk niet dat die op al die plaatsen overspoten was :-"