• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lak Wetsanden met Meguiars Unigrit Sandingblocks

corollad4d

Detailing trainee
21 apr 2010
5
47
Beste detail liefhebbers,

heb van de week de auto van de vrouw in gebruik, en heb er gelijk maar gebruik van gemaakt om hem alvast voor te bereiden op een detail job.

Nu heeft de auto wat steenslag en andere kleine rare plekjes op de motorkap en rondom de auto.

Nu heb ik deze in een aantal lagen gevuld met een tandenstoker met lak welke ik op kleur heb laten maken bij een verf speciaalzaak.

Vanavond heb ik eens geprobeerd met dus een unigrit sandingblock, alleen dit geeft niet het resultaat wat ik voor ogen heb. Heb er alleen geen foto's van, aangezien de enige camera die ik in de buurt heb van mijn mobiel is. (accu te leeg voor foto's enzo)
Als ik de lakstift opgebracht heb lijkt de kleur aardig goed overeen te komen, natuurlijk zie je kleur verschil op de verschillende delen.

Alleen nu ik met de sandingblock eroverheen ga wordt de kleur ineens stukken donkerder, het lijkt zelfs alsof je de kleur dichtsmeert waardoor ook het metalic effect teniet wordt gedaan. Resultaat; kras en steenslag in een te donkere kleur, en valt dus net zo erg op als een onbehandeld exeplaar.

Is dit niet de juiste methode en moet ik met automotive schuurpapier aan de gang gaan? Deze heb ik namelijk ook wel liggen, alleen wordt het dan zo een geneuzel met een houdertje maken.???

m.vr.gr.

Jaap
 
Laatst had ik ook dergelijk probleem toen ik schade aan de megane bijwerkte, beige grijze lak die zwart kleurt bij het wetsanden (met automotive wetsandpapier, ligt dus niet aan de Meg's Sandingblocks) en rubberachtig van structuur lijkt....oorzaak hiervan weet ik niet.

Ik gok dat ik de lak niet lang genoeg liet uitharden.....:weetniet
Moet wel zeggen dat ik dit met andere lakstiften nog niet gehad heb :weetniet
 
heb je dit nog kunnen oplossen dan?
Misschien kan het wel zo zijn dat de lak nog niet hard genoeg was, maar heb ook een beschadiging geprobeerd die al 24 heeft staan drogen. Ik weet niet wat de normale droogtijd zal zijn.

Zal morgen eens zien als het bij mij ook rubberachtig aandoet.
 
Nee, het is nog niet opgelost.
De lak heeft 2 dagen gedroogd bij mij (ik las hier trouwens van iemand die 5 dagen gewacht heeft en hetzelfde probleem had....), ik heb de verf verwijderd en ben opnieuw begonnen.
Ik ga het opvullen en drogen nu spreiden over verscheidene weken.

Eigenaardige is dat ik al vaker steenslagpitjes enzo bijgewerkt heb (wel op andere wagens en met andere lakstiftjes) en nooit dergelijk probleem gehad heb......:weetniet

Iemand die hier een verklaring voor heeft?
 
Ik merkte ook bij mijn Leon dat de lak donkerder werd na het schuren. Dat zal je met zilver/grijs misschien meer hebben dan wit.
 
hoe donkerder de lak + opgevulde kras, hoe groter het verschil. Dat is tenminste mijn conclusie na donkere en lichte lakkleuren te hebben opgevuld/wetsand. Je zou BIJNA een iets lichtere tint opvulstift willen gebruiken.
 
iemand ervaringen met de Meguiar's Professional Unigrit Sanding Blocks ? hoelang doe je er mee? als je er net zo snel doorheen bent als de sandingvellen vind ik de prijs wel hoog