• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lakdikte

Luukkkie

Detailing trainee
6 apr 2018
40
33
30
Beste mede retailers & auto fanaten,

Weet iemand hier wat een gezonde lakdikte Is? Zo meet ik een gemiddelde van 111 op een Mitsubishi ASX die een keer gecompound Is.

Met vriendelijke groet,
Luuk
 
Nee dat weet niemand

Verschilt per merk en per auto
Bij fabricage wordt ook wel eens nogmaals gespoten

Truckje is om in een sponning te meten of in de kofferbak
Dan heb je een minimale waarde, maar vertrouw er niet op
 
Beste mede retailers & auto fanaten,
Weet iemand hier wat een gezonde lakdikte Is? Zo meet ik een gemiddelde van 111 op een Mitsubishi ASX die een keer gecompound Is.
Luuk
Klinkt op zich gezond hoor 111 micron ,heel regelmatig meet ik auto’s tussen de 110 en 130 VW,Audi vandaag toevallig een Opel zijn helemaal geen rare waardes.
 
Het ligt ook aan het bouwjaar, bij de Nissan uit 2016 van mijn vriendin is 90 micron een normale waarde. Terwijl mijn VW uit 1999 niet onder de 114 micron komt.
 
Via het internet ga je niet uitvinden wat normaal is voor een auto. Zie de opmerking van @RedCat.

Bouwjaar is m.i. ook onzin, evenals merk etc.
De Volvo XC60 (2012) gemiddeld 100 met hier en daar waardes van 70 Um. Vrijwel geen hoge waardes.
De Ford Focus (2013), gemiddeld 120Um met als laagste 105Um, af en toe hoge uitschieters richting 180.

Denk dat het nooit hetzelfde is, het blijft immers mensenwerk.
 
Er wordt zelden nog een productie-auto met de hand gespoten
Bijwerken doen ze deels wel met de hand

Ooit een vrijwel nieuwe Mercedes gemeten met 85 als gemiddelde
Een klassieker zetten ze bij restauratie lekker dik in de blanke lak
Hebben ze de ruimte om te wetsanden (incl de zakkers)
 
  • Leuk
Reactions: VincentK
Via het internet ga je niet uitvinden wat normaal is voor een auto. Zie de opmerking van @RedCat.

Bouwjaar is m.i. ook onzin, evenals merk etc.

Wat RedCat al zei, productie auto's worden zelden nog met de hand gespoten. Deze worden verneveld met zo weinig mogelijk lak. Dus bouwjaar is zeker geen onzin. Op Discovery channel is er zelfs een documentaire over geweest, ik dacht van Mercedes...
 
Klopt, niet te letterlijk nemen, alsof er nog iemand door de spuitcabine heen loopt.

Maar iemand zal de apparatuur instellen, dat is wat ik bedoelde. Had misschien wat duidelijker moeten zijn.
Dus er is geen standaardinstelling, anders zou ook elke lak hard of zacht zijn en er geen onderlinge verschillen meer zijn tussen merken.
 
Hoe nieuwer de auto, hoe dunner de lak. Als de auto in de kleur is vinden ze het goed, hoe minder lak hoe beter.
Waardes van 85 tot 90 zijn heel normaal bij nieuwe auto's van na 2016, als je geluk hebt 100.
 
Truus, een Passat van 2015 heb ik laatst de motorkap en deurlijst gemeten. 105 op de motorkap, 68 op binnenzijde deurstijl.