• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lampen

MrSandman

Detailing rookie
24 mei 2008
612
0
Beste Forumleden,

Vandaag op de detaildag heb ik mensen aan het werk gezien met lampen om de swirls te bekijken, ook zie ik soms op foto's dat mensen complete standaards etc. hebben. Zijn dit gewone bouwlampen? En waar kan ik die "pistool" lampen vinden?

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
 
De lampen op standaards zijn gewone 500 watt bouwlampen, verkrijgbaar bij de lokale bouwmarkt. De "pistool" lampen zijn xenon zaklampen van het Brinkmann, deze zijn helaas niet in europa verkrijgbaar, maar alleen in de US. Zoek even op amazon.com op Brinkmann Maxfire Dual Xenon je moet ze tegenkomen.
Deze zaklamp is door zijn lichtsterkte zeer geschikt voor het zoeken van swirls e.d. als de zon er niet is, en als tussentijdse check om te kijken of de swirls weg zijn na het polijsten. Op het MeguiarsOnline forum in de US wordt het ook wel de swirlfinder genoemd.
 
Op het Meguiars forum is laatst een group-buy geweest, waarbij de Brinkmann's in de USA besteld zijn. Ik weet niet of ze in Nederland te krijgen zijn (misschien iets voor Tim :idee)

Nou was ik gisteravond even bij het lokale filiaal van de Action en wat zie ik daar liggen: een lamp die toch wel verdacht veel op de Brinkmann lijkt. Alleen dan geen Dual Xenon, maar LED/Halogeen versie.
Er stond verder geen naam op, dus ik denk: het zal wel weer een goedkope Chinese rip-off zijn. Toch maar even in de doos naar de handleiding gezocht en.... jawel hoor: als er lampjes vervangen moeten worden, dan alleen Brinkmann Xenon lampjes gebruiken. Ofwel het is gewoon een Brinkmann :party:
De prijs is geloof ik 8,95 EUR. Ik heb 'em niet meegenomen (misschien toch maar doen), omdat ik twijfelde of de halogeenversie wel genoeg licht geeft.
Ik heb laatst bij Praxis losse Xenon lampjes gezien: ik weet niet of ze passen in de Brinkmann, maar misschien is het een experimentje waard.
 
Ik heb ze ook bij de action gezien.

Er staat geen brinkmann op en of ze qua lichtopbrengst exact hetzelfde zijn weet ik niet. Qua uiterlijk zijn ze identiek.
Misschien de moeite waard om eens een kijkje te gaan nemen.
(Misschien dat iemand die een brinkmann heeft eens wil gaan kijken zodat hij uitsluitsel kan geven of het wat is.)

Joost.
 
Test dat eens zo vulg mogelijk voor ons ben wel benieuwd als werkt ren ik zo snel mogelijk naar de action deze week even kijken als ik in buurt ben hoe zag die lamp bij de action er uit?
 
3M heeft er toch ook een als ik me niet vergis.. "Sun Gun" of iets in die aard.

Wil ook nog altijd een hebben:(
 
Als er in de gebruiksaanwijzing staat "als er lampjes vervangen moeten worden, dan alleen Brinkmann Xenon lampjes" zullen die er ook wel inzitten toch?
 
Dus gewoon 2 van die apparaten scoren en 1 daarvan lekker in de kast laten liggen. Mocht die andere dan kapot gaan heb je iig nog een reserve. Voor de prijs hoef je 't niet te laten iig!
 
Typhoon zei:
Op het Meguiars forum is laatst een group-buy geweest, waarbij de Brinkmann's in de USA besteld zijn. Ik weet niet of ze in Nederland te krijgen zijn (misschien iets voor Tim :idee)

Nou was ik gisteravond even bij het lokale filiaal van de Action en wat zie ik daar liggen: een lamp die toch wel verdacht veel op de Brinkmann lijkt. Alleen dan geen Dual Xenon, maar LED/Halogeen versie.
Er stond verder geen naam op, dus ik denk: het zal wel weer een goedkope Chinese rip-off zijn. Toch maar even in de doos naar de handleiding gezocht en.... jawel hoor: als er lampjes vervangen moeten worden, dan alleen Brinkmann Xenon lampjes gebruiken. Ofwel het is gewoon een Brinkmann :party:
De prijs is geloof ik 8,95 EUR. Ik heb 'em niet meegenomen (misschien toch maar doen), omdat ik twijfelde of de halogeenversie wel genoeg licht geeft.
Ik heb laatst bij Praxis losse Xenon lampjes gezien: ik weet niet of ze passen in de Brinkmann, maar misschien is het een experimentje waard.

Sven lees het dike stuk je even daarom zei ik reserve xenon lampen kopen
 
Ik had het wel gelezen Patrick. Het lijkt me alleen niet voor de hand liggen dat ze er een ander type lampen instoppen dan er in de gebruiksaanwijzing worden voorgeschreven.

LED & halogeen zijn al twee totaal verschillende soorten lampen, het is of het één of het ander. En de term "xenon" wordt vaak ook nog al losjes gebruikt. Er zitten twee 6v lampjes in de Brinkmann, dus zijn dit vermoedelijk halogeen lampjes met een klein percentage xenongas, zodat ze het "xenon" mogen noemen. Ik verwacht niet dat er gasontladingslampen in zitten, zoals de échte Xenonlampen.