• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Land Rover Discovery 3 TDV6 HSE

P8r

Detailing addict
9 jun 2011
110
62
Zaterdag avond dit gevaarte opgehaald. Wordt gebruikt als stadsauto voor de kinderen. Uiteindelijk 16 uur bezig geweest. De eerste dag heb ik me bezig gehouden met het exterieur, de tweede dag met het interieur.

Foto's exterieur vooraf:
34rxe90.jpg

nps0ah.jpg

zwc39v.jpg

1426mi8.jpg

2icazo0.jpg

27x3spc.jpg

23jr2c4.jpg

5pg7bb.jpg

Her en der waren een aantal doffe plekken:
rqyyh0.jpg

n1tqhu.jpg

Helaas ook deze slijtplek, daar kunnen we niets aan doen...
1zfokd5.jpg

Begonnen met de velgen:
29yio43.jpg

Heel veel teer:
2q8o57l.jpg

Iron-X aan het werk.
opseac.jpg

Helaas heb ik de teer niet volledig weggekregen. Ik heb van alles geprobeerd. Weken in wasbenzine deed zelfs niets. Dit zijn de wintervelgen, dus als deze eraf gaan ze dan eens goed onder handen nemen met nieuw bestelde spullen.

Na het wassen eens kijken hoe de lak was:
2573r89.jpg

167jlar.jpg

2r2wyl4.jpg

Handafdruk ingebrand in de lak:
d0uw.jpg


Gepolijst met DAP 900. 2 hits Mezzo op oranje en finale op wit was genoeg.
u6lih.jpg

iyzm6t.jpg

Eerdere doffe plek. Op foto veel beter zichtbaar dan wanneer je ernaast staat...
977j1z.jpg

wlc0ea.jpg

Hier zat de hand afdruk:
35kmx6b.jpg

Na een laagje Collinite S476:
kaguhh.jpg


Einde dag 1.. Vanochtend in de kou weer begonnen, -1 volgens de Discovery, maar dat mag de pret niet drukken! Al snel begon het zonnetje te schijnen en verscheen de beading:
ocpdh.jpg

rrib6f.jpg


Maar dan... Het interieur! Vooraf foto's (rubber maten had ik in de badkamer gelegd).
1zf75uh.jpg

9qurmr.jpg

2j1wmc3.jpg

anosbd.jpg

wiwuu1.jpg

2lm5lyp.jpg

2pq4byv.jpg


Aan de arbeid dan maar. Rubber matten maken het dan wel weer makkelijk en houden het tapijt eronder erg mooi schoon :D
16if5y.jpg

2cmpvl3.jpg

2iw6l1c.jpg

Na heel veel APC en stofzuigen en nog meer APC en nog meer stofzuigen:
35kpq8k.jpg

35bw0gm.jpg

j6ssj4.jpg

1incyu.jpg

674f80.jpg

2mnoriv.jpg

2qunsz5.jpg

2sb61kn.jpg

Nog een enkel vlekje in het tapijt weggewerkt:
osbp7r.jpg

2urkxgj.jpg


Het eindresultaat:
2hpixvq.jpg

11izcwy.jpg

a5b3ti.jpg

27zfbpi.jpg

14ubdq9.jpg

14mudd1.jpg

28gt3xu.jpg

2wp4dw0.jpg

2rq128o.jpg


De oplettende bezoeker zal zien dat het DVD schermpje inderdaad los hangt. Die is afgebroken. Tevens zal de oplettende bezoeker zien dat de garage het wiel linksvoor en rechtsachter omgewisseld heeft. Deze zitten er verkeerd om op dus...
 
Heel mooi resultaat, en dat in 16 uur voor z'n grote auto.
De eigenaar kon zijn auto zeker niet meer terug, vooral het interieur.
 
Meeste eer zit hem nog in het interieur vind ik persoonlijk. Wat een bagger binnen. Erg nette land rover weer.
 
Prachtig gedaan, maar als iemand mij zo zn auto aanbood dan zou ik ze vrolijk naar huis sturen.
Wat een ongelofelijke zooi, in zo'n desinteresse stak ik mijn tijd niet.
 
Sorry hoor, als je je auto zo vies laat worden ben je naar mijn mening een varken. Niet normaal hoeveel vuiligheid, modder en plakzooi er in dat interieur zat.

Wel een mooi resultaat en wel een leuke klus om aan zo'n auto werken.
 
Dit lijkt mij wel een dankbare klus. Eerst zo'n benden en nu weer helemaal strak en netjes! Respect hoor voor het schoonmaken van deze (zweinen)stal.:)^
 
Mooi werk geleverd! hopelijk houden ze hem in eer.

Ik heb ook al bij diverse auto's van die ingebrande vingerafdrukken gezien, vanwat is dit afkomstig?
 
Discovery als stadsauto voor de kinderen :D

Mooie detail! Vraagje: hoe heb je het dak gedaan? met een huishoudtrappetje? kom je dan helemaal bij het midden van het dak?

Ik heb weleens een auto gezien ook met van die ingebrande vingers/handen. Toen kwam het door zonnebrand wat nog aan de handen zat en door de zomerse temperatuur dan intrekt
 
Wat een zwijnestal zeg. Je hoort veel mensen zeggen, een auto is voor te gebruiken hé, maar deze is wel misbruikt.
Is wel weer in prachtige staat gebracht. Proficiat!

Die ingesmeerde vingers heb ik ook eens gehad door mijn vrouwtje, op kunststof. Heb het direct afgeveegd maar blijft toch een smerig goedje.
 
Wat een een ranzige bak :-&

@ P8r
Kun je ook nog even kort aangeven wat je allemaal hebt gedaan inclusief de producten?
 
In zo'n kinderzitje zet je je kroost toch niet meer weg?!

Dat je auto je niet zo boeit, ok, maar dit is wel heel erg...
 
Mooi gedaan hoor , van :-& naar :cool:

Heb eerlijk gezegd nog niet zoveel vuil gezien in een auto ......tot nu :D

De eigenaar zal best tevreden zijn (denk ik toch ? )
 
Was een ranzige bak inderdaad, dat mensen zo met zo'n dure auto omgaan... Maar goed, geeft wel eer van je werk! Mooi gedaan in de "weinige"uren die je ervoor had.