• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lange vakantierit. Extra bescherming aanbrengen??

thavipah

Detailing rookie
1 mei 2010
70
0
Zondag ga ik voor drie weken op vakantie richting Frankrijk. De X is 2 weken geleden helemaal gepolijst en afgetopt met natty's. Nu wil ik de auto eigenlijk wat extra bescherming geven voor de vakantie (dan heb ik ook minder mogelijkheden om te wassen).

Kan ik komende zaterdag na het wassen op de neus (voor de dode insecten), rond de wielkasten en op de achterklep nog een laagje natty's doen?? Of heeft dat geen zin?

Alvast bedankt!
 
idem hier.
vorig jaar spanje 4 lagen collinite 845 op de neus gesmeerd..
iedereen had keiharde aangekoekte vliegen op voorkant van de auto in spanje (waar het bij aankomst 38 graden was)

ik veegde ze er zo af met een spuitje texaco vliegen weg
 
Als je nog zin hebt (en je vindt het geen lomp idee) kan je ook het onderste deel van de motorkap aftapen tegen lichte steenslag van de autostrade.
 
Ik gebruik al jaren Collinite 845 op de caravan + Collinite 885 op de auto van m'n ouders. Volgens m'n pa veegt hij na de heenreis met wat Last Touch of Spray en Wipe zo de vliegen van de voorkant van de caravan + auto.
 
Neem ook een detailerspray met wax mee, kan je om de 100 km even snel waxen langs de snelweg :D .

Fijne vakantie gewenst. :ja
 
Ja Tamer, dat is geen gek idee! Bahalve dat om de 100 Km dan.....duurt het zo lang voor je in spanje bent:)

Zonder gekheid, Ik neem altijd een klein flesje autoshampoo (meguiars glos class) mee in een wash mitt en een fles quick detailer en een stuk of drie supervezeldoeken.
Meestal voor ik uit spanje weer terugga geef ik de auto dan een snelle beurt buiten en binnen. Want je zit met vrouw en de kids toch 2 dagen in de auto en dan is een hoop rotzooi en vlekken op de ramen iets waar ik me aan erger.
En voordat ik op vakantie gan geeft ik de auto een beurt en zet hem in de collinite 915. Het scheelt zeker in het achteraf verwijderen van de vliegenlijken.

Fijne vakantie!
 
Kijk, dat zijn de echte fanatieke detailers! Nemen de halve collectie mee op vakantie, om de auto ter plekke een snelle beurt te kunnen geven! :-b
(...onder het toeziend oog van heel veel "deskundigen" op de camping...) :-"




meuh
 
Ik zou ook zeker nog eens waxen voor vertrek.
Detail spray en wat ramenreiniger neem ik altijd mee als ik ver weg ga.
Voor onderweg of bij aankomst snel wat lijkjes van de wagen te halen.

En of je er voorstander van bent of niet, maar bij echt verre ritten leg ik steeds mijn steenslagbra op de motorkap.
Zo blijft er toch al 1 deel insect- en steenslagvrij.
(Niet muggenziften aub. over eventuele microkrasjes die je kan krijgen, dat ligt niet aan het product maar aan de gebruiker ervan.)
 
jim zei:
Ik zou ook zeker nog eens waxen voor vertrek.
Detail spray en wat ramenreiniger neem ik altijd mee als ik ver weg ga.
Voor onderweg of bij aankomst snel wat lijkjes van de wagen te halen.

En of je er voorstander van bent of niet, maar bij echt verre ritten leg ik steeds mijn steenslagbra op de motorkap.
Zo blijft er toch al 1 deel insect- en steenslagvrij.
(Niet muggenziften aub. over eventuele microkrasjes die je kan krijgen, dat ligt niet aan het product maar aan de gebruiker ervan.)

Je vrouw/vriendin heeft zeker ook geen last van steenslag? :D

Ik ben trouwens ook niet zo kapot van zo'n bra.
 
zeker doen gewoon lekker dik in de was zetten,:cool: op de plaats van bestemming,even de auto wassen met de meegenomen spulletjes,schampoo,wasmitt,droogdoek,en de heilige koe glimt weer perfect,en die fransen maar kijken,:party:

prettige vacantie
 
Ik heb daar een goede hoge druk afspuitplaats gevonden. Dus daar kan ik zo nu en dan ook even langs om de auto af te spoelen. De borstels gebruiken we daar niet daar neem ik een washmitt voor mee.

Bedankt voor de tips. Ik zet er vanmiddag nog even 2 lagen op, dan kunnen we even vooruit.
 
erwinjah zei:
Met zo een bra schuurt het als het ware op je kap vind ikniet echt een goed idee Greetz
Jim zegt net, als je hem goed gebruikt dan schuurt hij niet. Voor de echt lange ritten gebruik ik er ook een. En dat werkt perfect, zonder krassen, je moet zo'n bra gewoon goed onderhouden.
Niet een oordeel vellen voor je hem uitprobeert:no
 
Bij mij komt er ook een extra laag Collinite 915 op voor vertrek.
En de kitbag van Meguiars wordt propvol gestoken met detailersstuff.
En wanneer mevrouw een dutje doet ga ik aan de slag.....:-"
Met mijn auto natuurlijk:-b
 
Ik zou de auto nooit na zoveel kilometer schoonmaken door de waterless wash. Ooit wel eens over nagedacht hoeveel vuil je auto oppikt? Dat wil je echt niet lekker even uitwrijven door een waterless wash. Ik neem alleen en quick detailer en en paar doeken mee om evt vogelpoep weg te halen.

Verder zou ik de voorruit nog even goed schoonmaken en met Pro Vision behandelen. Dan plakken de vliegen niet zo hard aan de ruit en is het schoonmaken achteraf een stuk makkelijker.
 
Vanmiddag op het laatste moment besloten om de neus, de spiegels en de achterzijde met Rejex te behandelen. Dit spul mag je namelijk ook op de koplampen wrijven.

De neus heeft 2 lagen gekregen. Het voelt spekglad aan, ik ben benieuwd hoe het er morgenavond uit ziet!
 
@Martin: in die gedachtegang zat ik ook qua waterless wash ( wellicht niet duidelijk omschreven ben ik bang ) >>> zou het ook niet aandurven om een gehele auto er mee te doen.
Wat wel kan is een afspuitplaats opsnorren, afspuiten en dan eventueel plaatselijk nalopen met de waterless wash cq detailer