• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Laten Poorboy's waxen wit residu achter op kunststof?

wesley

Detailing rookie
27 dec 2008
52
7
Kan je een Wax van Poorboys ook over plastic en rubber delen smeren zonder witte uitslag?
Mag ntx 2.0 was geeft wel witte uitslag.

NHke zei:
De natty's blue in ieder geval niet. Heb er ervaring mee..
Vrees de rode ook niet ;)

Ja geeft de Natty's blue witte vlekken?
Heb hem hier ook liggen als cadeautje van Tim, maar moet hem nog eens gebruiken...
Heb de laatste keer Smartconcours paste wax gebruikt, deze geeft geen witte vlekken...

Maar wil de Natty's toch zeker ook eens proberen

Eigenlijk is het heel simpel: gewoon geen wax over je trims smeren, ik zie het probleem niet :weetniet

Ja natuurlijk is heel simpel :D
Maar soms kan je eens per ongeluk toch je trims of plastiek raken...

Oke dat is wel een oplossing als je kunstof/rubber toch geraakt hebt met waxen.

Maar zijn deeze produkten dan weer niet slecht voor de lak ?

het gaat mij juist om de randen langs kunstof het is bijna onmogenlijk deze in de wax te zeetten en dan bijv: de kunstof (zwart) stootlijsten niet te raken.

en andersom de lak niet met middel om de wax weer te verwijderen van kunstof.

Is afplakken een mogenlijkheid en weet iemand waarmee je dit het beste dan kan doen ?

Alvast bedankt !:cool

wesley zei:
...weet iemand waarmee je dit het beste dan kan doen ?...
Mocht je bij de tandarts komen; naast je bij de spoelbak staat een bakje met mini-oorstokjes ( om het maar zo ff uit te leggen ), deze hebben een héél klein uiteinde qua bolletje..ff dopen in het middel en smeren maar >>> geen lak geraakt ! !

Mocht je bij de tandarts komen; naast je bij de spoelbak staat een bakje met mini-oorstokjes ( om het maar zo ff uit te leggen ), deze hebben een héél klein uiteinde qua bolletje..ff dopen in het middel en smeren maar >>> geen lak geraakt ! !

Daarvoor hoef je niet naar de tandarts. Wel naar de webshop van CC.

Dodo Juice Supernatural Detailing Sticks ;)

doet me denken aan een wax die werkelijk waar OVERAL op mag!
zelfs op banden e.d.

rotating-flash-title-car.webp

:-" :-" :-"

Sorry maar ik vind nog al kort door de bocht om te zeggen dat je dan gewoon je kunstof niet moet raken.

Zelf wil ik me kunstof in de wax hebben voor de simpele reden dat dan de Trimrestor langer mee gaat.
Plus ik kan me voor stellen dat sommige net als ik me wax met de Dap aan brengen.

Dat kan je met de collinite 845 gaat prima over je kunstof delen.

Bij mij is allen meegespoten op een paar kleine delen na, dus vandaar dat ik kort door de bocht ben :lol

Niet iedereen heeft die luxe he ;)

Maar goed, die natty's bevat dat krijt? want dat is toch de main reason voor witte uitslag iirc?

Nope, de carnauba denk ik in dit geval. Naar mijn weten bevat Natty's geen krijt, hij slaat op de lak ook niet wit uit. De waxen die je op trims kunt smeren zijn vaak synthetisch van aard, en hebben geen Carnauba

Nou Wesje ik raad je dan aan gewoon een klein stukje te testen.

Laat het ons wel even weten :ja

Fuzion heeft ook geen probleem met witte uitslag ]d~^

Bij mijn auto (een opel Corsa uit 2007) en bij onze andere auto een Volvo V50 geeft de Natty's Blue Paste Wax witte vlekken op de kunststofdelen.
Maar je kunt ze makkelijk verwijderen met PB APC (zelfs verdunde APC).

Kreeg van iemand een tip om voor het in de wax zetten de kunstof/rubber delen eerst met silicone spray te behandelen. Om de inwerking van de wax te voorkomen.

Of turtle ice harde wax maar ja dat blijkt een nou niet zo langhoudende wax te zijn volgens eerdere berichten.

Iemand ervaring met de vaste wax van turtle ice?