• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lavor HD's

exCite

Detailing guru
24 mei 2018
237
123
35
Olen
Hallo allemaal.

Ik ben eens aan het kijken om een eigen HD aan te schaffen en kwam deze tegen:
114184


Heeft er iemand ervaring met Lavor HD's? Betrouwbaar?

Alvast bedankt,
Jef
 
Ik heb nog nooit gehoord van dit merk. :p

7 tientjes voor een HD met een lading toebehoren... Denk niet dat je er lang plezier van gaat hebben. Ik denk dat als je een budget-HD wilt, dat je beter kan uitkijken naar aanbiedingen van Nilfisk. Vaak zijn er al modellen als bijv. de C120 voor een schappelijke prijs.
 
Had enkel nog maar van Lavor aansluitingen gehoord, maar niet van de HD's.
Ik was eerst aan het kijken naar de Lidl Parkside HD aangezien die toch goede reviews krijgt, maar die is niet meer te koop ondertussen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het nadeel van een goedkope HD dat er qua duurzaamheid veel ingeleverd wordt. Daarhij moet je maar hopen dat er losse onderdelen verkrijgbaar zijn en/of er gerepareerd kan worden.

Ook de "details" zoals de lengte van de slang en dergelijke zijn belangrijk.

Ik meen te herinneren dat een Nilfisk C120 al verkrijgbaar is voor zo'n €120,-. Je hebt dan waarschijnlijk een stugge k*tslang die te kort is, maar je kan er prima mee aan de slag. Ik heb jarenlang een C120 gebruikt en dat gekke ding doet het nu nog. (Inmiddels een Nilfisk E145 als upgrade. Aanbieding van €260)
 
Bedankt voor de info.
Die Nilfisk kan je inderdaad vinden voor 115 euro, zal het eens verder bekijken!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Even ter aanvulling:

Mijn oude C120 is ook ooit in de aanbieding gekocht bij een bouwmarkt. Jaren later waren er onderdelen kapot, zoals de spuitlans en slang. Nadat ik VVS-online en vele andere bedrijven had gebeld om te vragen naar vervangende onderdelen, bleek dat de manier waarop mijn Nilfisk in elkaar zat niet helemaal juist was.

Slang hoorde bij een ander type, lans was van een oudere C120, de aansluiting op de machine was type X, de aansluiting op de lans was type Y, etc etc. Ook hier op het forum lieten enkele leden hun C120 zien en de meeste verschilde van elkaar.
Uiteindelijk heeft een lid mij (kosteloos) een compleet nieuwe slang opgestuurd die paste! :D Haar HD was kapot, maar de slang nog goed en was precies wat ik nodig had.

Bij VVS werd mij toen uitgelegd dat dit soort aanbiedingen vaak bestaan uit het opkopen van losse HD's en onderdelen welke vervolgens worden samengevoegd tot de setjes die je in de aanbieding ziet.
 
Tuurlijk wel, maar voor 60-70 euro tweedehands van iemand een goed toestel kopen is toch nog iets anders dan maar 20-30 euro minder betalen voor eveneens een tweedehands toestel dacht ik.

Ik ga er duidelijk nog eens over moeten nadenken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Persoonlijk heb ik het niet zo op tweedehands spullen overnemen. Althans, wanneer je niet kan zien wat de staat is van iets, dan is het dus gokken dat het goed is en voorlopig blijft.
Ik heb het zelf niet breed, maar koop dit soort dingen liever nieuw en bij een winkel waarvan ik weet dat ze goede service bieden. (Mocht er iets mankeren aan het product) Ik spaar dus liever wat langer en koop dan iets ''goeds''. ;)

Aanvullende info, voorbeeld:

“Nilfisk C 120.7-6 PCAD X-tra”

C
Compact (Model)

120 (Aantal bar)

.7 (Serienummer)

-6 (Lengte van slang)

PC (Patiocleaner Compact)

A (Autowasborstel)

D (Rioolset)

X-Tra Wielstel op Compact, slanghaspel op Dynamic,Excellent en Pro

PG PowerGrip

P Patio

H
Hogedrukslang staalgelaagd
 
Mijn Nilfisk C120 heeft er al snel de brui aan gegeven en is retour richting Coolblue.
Nu heb ik zelf in de opmerkingen voorgesteld om misschien wat op te leggen voor een ander toestel.

In de opmerkingen bij dit toestel (https://www.coolblue.be/nl/product/827782/nilfisk-c135-1-8-i-x-tra.html) staat als type slang "rubber".
Iemand een idee of dit toestel effectief een zachte slang heeft i.p.v. de harde die normaal bij de "C" types zit?
 
Ok heb eerder dit jaar de c 125.7-6 X-TRA gekocht voor €124.

Deze heeft ook een soepele slang en haspel.
Fijne budget machine, alleen de 6mtr slang had langer gemogen.