deze week de G220 ontvangen, dus direct aan de slag natuurlijk.
ik had al van harold ( a1-carcleaning) begrepen dat de lak echt hard was voor een singlestage, hij had eens een 323F BG gedaan met precies dezelfde lak namelijk.
vandaag voor mij de grofste combi geprobeerd ( oranje LC met SSR3) maar geeft nog steeds niet het gewenste resultaat want bepaalde oppervlakkige krasjes blijven aanwezig.
na hem vanmiddag nog eens gemaild te hebben was zijn verhaal:
en de meeste swirls kan ik er denk ik wel uithalen, maar bepaalde krasjes, die niet oppervlakkig voelbaar zijn krijg ik er naar mijn tevredenheid niet uit.
dus de vraag is, wat is nu wijsheid? kan ik bijv de wool/polishing pad proberen op de excenter of is dat echt een no go of moet ik toch echt een rotary erbij hebben (waar niet mijn voorkeur ligt want ten eerste heb ik er geen eens 1 en ten 2e wil ik dat eerst wel voorzichtig uitproberen voordat ik hem op mijn auto zet)
iemand tips en antwoord op de vraag op deze LC pad op de excenter kan, en wat het evt nadeel kan zijn
ik had al van harold ( a1-carcleaning) begrepen dat de lak echt hard was voor een singlestage, hij had eens een 323F BG gedaan met precies dezelfde lak namelijk.
vandaag voor mij de grofste combi geprobeerd ( oranje LC met SSR3) maar geeft nog steeds niet het gewenste resultaat want bepaalde oppervlakkige krasjes blijven aanwezig.
na hem vanmiddag nog eens gemaild te hebben was zijn verhaal:
Valt tegen hé, zo'n echte ouderwetse single-stagelak...
Ik probeerde in 1e instantie ook iets minder krachtig maar het was snel duidelijk dat de excentrische machine niet krachtig genoeg was en ik de rotary + M85 en een wolpad nodig had.
Op sommige delen zelfs meerdere passes gedaan want de lak is echt hard
Daarna is het wel zaak,en zeker met een donkere lakkleur, om excentrisch na te bewerken.
Ik denk dat de ssr3 op een rotary ook wel aardig effect zal hebben, daarna afwerken met een excenter en ssr2.5
Dat kan prima met de M83/M80 maar ook met de Smart-All-in-One of de Poorboys (het maakt allemaal niet zoveel uit)
en de meeste swirls kan ik er denk ik wel uithalen, maar bepaalde krasjes, die niet oppervlakkig voelbaar zijn krijg ik er naar mijn tevredenheid niet uit.
dus de vraag is, wat is nu wijsheid? kan ik bijv de wool/polishing pad proberen op de excenter of is dat echt een no go of moet ik toch echt een rotary erbij hebben (waar niet mijn voorkeur ligt want ten eerste heb ik er geen eens 1 en ten 2e wil ik dat eerst wel voorzichtig uitproberen voordat ik hem op mijn auto zet)
iemand tips en antwoord op de vraag op deze LC pad op de excenter kan, en wat het evt nadeel kan zijn