• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

LC Foamed Wool Polishing/Buffing Pad op excenter?

turbulence

Detailing rookie
18 mei 2008
248
0
deze week de G220 ontvangen, dus direct aan de slag natuurlijk.

ik had al van harold ( a1-carcleaning) begrepen dat de lak echt hard was voor een singlestage, hij had eens een 323F BG gedaan met precies dezelfde lak namelijk.

vandaag voor mij de grofste combi geprobeerd ( oranje LC met SSR3) maar geeft nog steeds niet het gewenste resultaat want bepaalde oppervlakkige krasjes blijven aanwezig.

na hem vanmiddag nog eens gemaild te hebben was zijn verhaal:

Valt tegen hé, zo'n echte ouderwetse single-stagelak...

Ik probeerde in 1e instantie ook iets minder krachtig maar het was snel duidelijk dat de excentrische machine niet krachtig genoeg was en ik de rotary + M85 en een wolpad nodig had.
Op sommige delen zelfs meerdere passes gedaan want de lak is echt hard
Daarna is het wel zaak,en zeker met een donkere lakkleur, om excentrisch na te bewerken.
Ik denk dat de ssr3 op een rotary ook wel aardig effect zal hebben, daarna afwerken met een excenter en ssr2.5
Dat kan prima met de M83/M80 maar ook met de Smart-All-in-One of de Poorboys (het maakt allemaal niet zoveel uit)

en de meeste swirls kan ik er denk ik wel uithalen, maar bepaalde krasjes, die niet oppervlakkig voelbaar zijn krijg ik er naar mijn tevredenheid niet uit.

dus de vraag is, wat is nu wijsheid? kan ik bijv de wool/polishing pad proberen op de excenter of is dat echt een no go of moet ik toch echt een rotary erbij hebben (waar niet mijn voorkeur ligt want ten eerste heb ik er geen eens 1 en ten 2e wil ik dat eerst wel voorzichtig uitproberen voordat ik hem op mijn auto zet)

iemand tips en antwoord op de vraag op deze LC pad op de excenter kan, en wat het evt nadeel kan zijn
 
Tim zei:
Sven heeft 'm op een excenter getest volgens mij en dat werkte!

Maar hij zal er vast op inhaken straks! :)

mooi, wachten we dat ff af...

het is niet dat er niks gebeurd, haal echt wel wat lak eraf want pads kleuren mooi zwart :D

maar die oppervlakkige krasjes gaan gewoon niet weg helaas..

wij wachten sven even af ;)
 
Wat versta je onder oppervlakkige krasjes? Juist met bepaalde lakken kan een zware combinatie juist niet de oplossing zijn.

De lak is dan dusdanig dat je met een te grove combi nieuwe swirls blijft maken!
 
Tim zei:
Wat versta je onder oppervlakkige krasjes? Juist met bepaalde lakken kan een zware combinatie juist niet de oplossing zijn.

De lak is dan dusdanig dat je met een te grove combi nieuwe swirls blijft maken!
`

eensch..

en dat was dus ook mijn eerste gedachte, echter icm een lichtere variant (ssr2.5 op oa een witte en groene pad) en de SSR1 daarna nog een keer bood ook niks.

maar het zijn niet nieuwe krasjes die ik maak, want had er eentje op motorkap zitten waar ik aandachtig op gelet heb hoe die zich zou laten verwijderen en werd wel minder na 2x met de SSR3 en 2.5 maar nog steeds niet gewenst genoeg.

die kras is niet oppervlakkig en dus niet voelbaar met bijv je nagel, als dat zo was dan is het vaak te ver lijkt mij
 
Ik heb ook meegemaakt dat de kras niet in de lak zat, maar onder de lak, oftewel schuurkrassen van de (slechte) voorbewerking als het een overgespoten deel is. Daar kun je niets aan doen.
 
stimpy68 zei:
Ik heb ook meegemaakt dat de kras niet in de lak zat, maar onder de lak, oftewel schuurkrassen van de (slechte) voorbewerking als het een overgespoten deel is. Daar kun je niets aan doen.

Bij mij is het nog leuker... Was iemand achteraan tegen me gereden. Veel schade was er niet, bumper herspuiten was voldoende om de schade te herstellen.
Terwijl de expert (voor de verzekeringen) de auto inspecteerde zei ik nog tegen de garagist dat er in mijn achterbumper vreemde evenwijdige strepen zitten, veroorzaakt door de botsing. Hij verzekerde me dat dit na het spuiten niet meer te zien zou zijn... je hoort me al komen... die 'strepen' zitten er nog steeds in. Nu heb ik eigenlijk wel spijt dat ik niet direct ben gaan klagen bij de garage, maarja, ik had toen examens en echt geen tijd voor zo'n dingen.
 
dat durf ik helaas niet te zeggen, echter is het miz wel oppervlakkig want ze worden telkens wel IETS minder, maar niet met de snelheid die ik wens.

kan wel 20 passes over die plekken doen maar dat moet ook niet de bedoeling zijn.
 
dit weekeind de mx compleet gedaan met de G220..

ging zeer goed, erg content want veel krasjes ben ik wel kwijt geraakt, panelen zijn zo goed als swirlfree maar als ik de lamp erop zet zie ik wel enorm veel ienie mienie krasjes.

wat ik heb gedaan is met de SSR2.5 op een oranje LC. dit haalde de meeste diepe krassen wel.. daarna op een groene LC pad de SSR1 aangebracht, dit zorgde voor mooie diep zwarte glans en haalde sommige krasjes van de SSR2.5 en de oranje LC pad weg maar haalde die hele kleine krasjes niet weg..

wat kan ik daar nu nog aan doen?

en mis toch met de grofste combi wel wat cut want bepaalde krasjes kreeg ik toch niet weg, terwijl de krasjes niet door de laklaag heen waren, en het zijn originele panelen, niet overgespoten of wat dan ook
 
Ik zou er een witte LC-pad bijnemen icm de SSR 1. Die ipv de groene, heeft net iets meer cut nl. Groene hangt net een beetje tussen polijsten en finishen in en de witte is een 100% polijstpad.
 
Okay, was ff druk, dus weinig online geweest...

De LC Foamed Wool Polishing/Buffing Pad doet wel wat op de excenter. Ik heb 'm gebruikt met de SSR3, hij poetst die wat beter uit dan de oranje pad (merk noemen we even niet) en laat minder waas na. Maar... je moet er wel voorzichtig mee zijn, 'm goed vlak houden en alleen op vlakke delen gebruiken. Ik verdenk hem ervan dat hij anders wat 'marring' kan veroorzaken (vnl. kleine krasjes met een 'kurkentrekker' patroon).

Wat m.i. goed werkt:

  1. SSR 2.5 op (oranje) cutting pad (ik begin hiermee om de finish goed te kunnen beoordelen)
  2. SSR3 waar nodig (oranje pad) (evtl eerst op Foamed Wool)
  3. SSR 2.5 op oranje (om een egale finish te krijgen)
  4. SSR 2.5 op (witte) polishing pad (verfijnen van de finish)
  5. SSR 1 op (witte) polishing pad
  6. Black Hole
  7. EX-P
  8. Carnauba Wax