• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

LC HDO pads, welk polijstmiddel??

pwillemske

Detailing chief
20 jan 2018
182
88
24
Goedemorgen,

Ik ga 31 maart naar de Dap Clinic, en wil misschien met een Rupes LHR15 naar huis. Dit wordt mn eerste polijstmachine, en later wil ik er een 75 mini bij kopen. Ik heb interesse in een DLX versie, met pads en polijstmiddel, maar ook in de LC pads. Ik lees daar veel goede dingen over en eerlijk gezegd spreken ze mij wel aan :)

Maar dan komt het, de rupes polijstpasta’s spreken mij ook heel erg aan, dus wil me hier op verdiepen.
De pads zijn er in 5 “sterktes” beginnend met een microfiber, dan 3 foam pads en een wax pad.

De rupes polijstpasta is er in 4 grofheden, maar is het met die pasta nodig om alle 4 de stappen te doen (indien je met blauw begint uiteraard). Dus stel dat je groen of geel kan overslaan bijvoorbeeld.

Hebben jullie eventueel tips welke pasta ik bij welke pad moet/kan gebruiken??

Mvg pwillemske :)
 
Je kunt n principe iedere pad met ieder polijstmiddel combineren.

Heel grof gezegd kun je het als volgt vergelijken

Veloce - S3 - Blauw
Mezzo - S17 - Groen
Finale - S30 - Geel
S40 - Groen

Rupes geeft zelf aan met Blauw en Geel al een heel eind te komen net als Scholl met S3 en S30.
Er zijn ook mensen die de meerwaarde zien van een tussenstap en een fijne finishing. Bij zachtere lak of minder heftige defecten is een Groen wel lekker. Zelf zou ik sowieso Blauw, Groen en Geel doen. Wit is meer voor het kritische oog ;)
 
  • Leuk
Reactions: pwillemske
Best grappige vraag dit!

Welke pasta’s en pad je moet gebruiken kan niemand je hier vertellen. (Al verbaas ik me soms wat mensen hier aan hand van een foto of merk kunnen vertellen)

Mensen kunnen je hoogstens vertellen wat hun fijne pads of pasta vinden. Welke combi’s je uit eindelijk gebruikt is natuurlijk ook afhankelijk van de auto.

Er is echt niks mis met de Rupes producten.

Persoonlijk ben ik geen fan van de groen/ groen conbi van Rupes. Maar dat kan ook aan de gebruiker liggen ;)

Ook de blauwe pasta is niet mijn favoriet!

Geel/ geel en wit/ wit vind ik beide geweldig!

De blauwe pads vind ook best goed om te corricheren alleen slijten heel erg snel.

En of je stappen kan overslaan:

Kan! Het is maar net wat je verwacht en hoe kritisch je op je zelf bent.

Ook de lak van de auto speelt hier een rol bij.
 
  • Leuk
Reactions: mk-us en pwillemske
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: m@rio
@pwillemske ,
De enige pads van Rupes die ik prettig vind zijn grijs (met name op de mini),geel en wit.
Groen en blauw kan ik geen vrienden mee worden en slijten mij te hard.
Qua pasta’s gebruik ik veel geel en wit.
Groen af en toen maar vind S20/S17 dan een betere optie. Ik heb nu ook Nanolex medium om eens te proberen.
Blauw heb ik opgemaakt en stoft mij teveel/zal ik niet meer kopen het zou mij trouwens niet verbazen mocht eens blijken dat dit ook allemaal uit de Menzerna fabriek zou komen.
 
  • Leuk
Reactions: pwillemske
Absoluut waar reacties hierboven, blauwe en groene pad slijten enorm.
Deze pads (en dan vooral blauw) krijgen de term open cel structuur, in de wasmachine gooien doet niet veel goeds voor de pad,centrifuge natuurlijk lage stand gehouden maar dan nog.
Buff & shine pad bijv. ziet er kwalitatief zoveel beter uit dan rupes pads maar rupes pads doen wat ze moeten doen.

Je ziet je buren niet meer staan door het stof van blauwe en groene pasta klopt ook.
Zelf zie ik het niet als nadeel ,sterker nog ik vind de rupes lijn zeer aangenaam werken.

In plaats van enkel blauw foam pak ik soms;

- blauwe wol pad (rupes) met blauwe pasta
- blauwe of groene foam met groene pasta
- gele foam met gele pasta

Eventueel rondje wit.

Monello etc werkt super, word hier bijv. op harde laken vaak verkozen boven rupes pastas.
Dat snap ik goed maar ben zelf niet zo'n fan van petroleum geur en feeling.
Op wolletje koeken de haren voor mij heel snel aan elkaar door structuur van pasta.
Logisch gevolg natuurlijk maar heb graag meer controle over de mate waarin dat plaatsvind

Combo van hierboven (rupes) corrigeert enorm en finish ervan is super.
Allemaal top spul, juist van de pro's hierboven dat het puur persoonlijke voorkeur betreft.
Vindt je draai ermee, rupes lijn heeft imo zat potentie al is het niet de eerste keus van velen!
 
  • Leuk
Reactions: pwillemske
3 stapen van hierboven.

Met elke combo 1 dambord.
Auto nooit gepolijst, gaat om bmw.

Best oke toch?




20180317_125318.jpg



20180317_135514.jpg
 
Sorry, fout is snel gemaakt. Ik bedoelde ook S40 - Wit... Beetje onlogisch anders...

Ben ook maar een mens. :pensive:

En ik doel op aanschaf van blauw, groen en geel. Niet per definitie toepassen...
 
  • Leuk
Reactions: Zluytr
Bedankt voor de reacties! Erg interessant hoe jullie er over denken. Nu ik dit weet, vraag ik me af welke rupes polijstpasta met welke LC HDO pad kan combineren. Omdat er 4 polijstmiddel stappen zijn, en 3 foam pads, vraag ik me dit dus af. Zou je ze als volgt kunnen combineren??

Microfiber pad (cutting)- Blauw
Blauw foam (cutting) - blauw/groen
Oranje foam (polishing) - groen/geel
Zwart foam (finishing) - geel/wit
Rood foam (wax) - wit? (doet dit wel iets?)

Zo maar mijn gedachte gang, graag hoor ik jullie meningen hier over!

@Zluytr gezien jouw ervaringen en producten die je in bezit hebt, enig idee??
 
Laatst bewerkt:
Na de clinic heb ik op advies Scholl S3 en S30+ gekozen, samen met de LC pads. Met welke pad kan ik S3 combineren?? Kan ik dat rustig op een oranje polishing pad doen of is het slimmer om S3 alleen op blauw en op een microfiber te gebruiken?? Finishen wil ik doen met de zwarte pad icm S30+.
 
S3 =compound en de oranje polishing pad tja ik zeg niet dat het niet kan maar of je dat nou moet willen?
Oranje pad gebruik ik om te finishen dus om daar nou een zware compound mee te combineren zou ik niet voor kiezen.
Jij hebt een VW toch met doorgaans harde lak, dan zou ik een testspot doen met een medium compound en daarna bepalen of je S3 nodig gaat hebben. Vervolgens finishen op oranje/Rupes geel.
Mocht S3 echt nodig blijken pak dan een LC blauwe cutting pad of sandwich spiderpad.
Die blauwe cutting pad gebruik ik ook wel eens op mijn eigen auto (harde lak) met een medium compound en zo goed als alle lichte defecten zijn dan al weg.
 
  • Leuk
Reactions: pwillemske
Oke dan zal ik S17 moeten bestellen omdat ik nog geen medium heb. Bedankt voor je antwoord!!