• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leder van schakelpook los

Jordyboy1992

Detailing chief
10 mei 2018
222
88
Beste Forumleden,

Ik heb het volgende probleem

8FDF34F0-1DEB-46DF-966C-BB053ED8490D.jpeg


Rechtsonder is het leer van mijn versnellingspook los. Eerst zat dit tussen het chrome lijstje op gesloten maar het is los gekomen. Heeft iemand een idee hoe ik dot terug krijg? Zou die chrome lijst los kunnen? Het gast om een Ford Fiesta model 2015.

Alvast bedankt!

Groetjes Jordy
 
Bij de meeste auto's zit dat inderdaad geklemd/geklikt, door het frame wat in te drukken en voorzichtig te trekken moet je dat wel netjes los kunnen krijgen. Let wel op, want die pianolak is bij de meeste auto zo zacht als boter en superkrasgevoelig.
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Waarschijnlijk (alle auto’s die ik gehad heb) als je, je vinger om de crome randje doet en voorzichtig trekt, komt hij wel los.
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
chrome/alu randje naar één zijde drukken, en dan proberen om de andere zijde (waar je drukt) omhoog te trekken, eventueel kun je met een 2e hand voorzichtig aan de pookzak trekken. Als je één kant los hebt, is het een fluitje van een cent. Bij het loshalen van interieurdelen is het vaak een kwestie van voorzichtig voelen/kijken waar het vast zit, en eventueel kijken of je via een merkforum of op YouTube aanvullende info kan vinden.
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
In dit geval heb je een reactie nodig van iemand met echte ervaring in plaats van giswerk
Het kan best zo zijn dat het los te klikken valt, maar het zal er niet op gemaakt zijn dat vaak te doen
En het kan dus zomaar afbreken als je teveel kracht gebruikt of in de verkeerde richting

Dus;
Als iemand het echt weet, zet even uitdrukkelijk bij de reactie dat het een advies uit ervaring is.
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
Bedankt voor de reacties! Ik ga vanavond eens voorzichtig voelen of ik het los krijg!
Ik laat jullie weten of het gelukt is:grinning:
 
Ja dat heb ik nog, maar bij de dealer heb ik al genoeg gestaan en na die ervaring ga ik er net zo lief niet meer heen. Doen alles maar half en kost nog een hoop tijd ook nog. Had al de hoop dat dit makkelijk los te maken is en dan heb ik het thuis in 10 minuten gefixt!
 
@Jordy Gijsbers Anders misschien een mailtje naar de dealer, met de vraag of ze een stukje uit het (digitale?) handboek ter beschikking kunnen stellen? Als je aangeeft dat dit hun tijd/geld bespaart (immers garantieklus) heb je kans op een serieus antwoord in plaats van alleen 'nee, doen we niet' .
 
  • Leuk
Reactions: Jordyboy1992
image.jpg


Hoppa het is al gefixt! Stelde inderdaad niets voor. Het leer is geklemd door een soort rand in combinatie met de chrome lijst. Samen zorgt dit ervoor dat het leer op zijn plaats blijft zitten! Je kunt dit er zo uit wippen door in het leer die rand vast te pakken, had hem al in me hand zonder druk te zetten! Bedankt voor de hulp forum leden :cool::cool::cool: