• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lederen motorpak onderhouden

Muskito

Detailing guru
5 mrt 2013
313
150
Aangezien ik naast het onderhouden van de beide auto's en motor ook mijn nieuwe motorpak goed wil onderhouden stel ik hier ook maar even de vraag.
Mijn lederwax van de motorzaak is bijna op en aangezien deze niet meer verkrijgbaar is, ben ik opzoek naar een die ik kan combineren met zowel het interieur
van mijn auto als het motorpak.

Nu las ik bij Gliptone Liquid Leather Conditioner dat die ook geschikt is voor een motorpak. Maar in de reviews lees ik dat deze erg sterk ruikt.
Ik zoek een product wat niet glad maakt. Iemand de gouden tip?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb recent de Gliptone-producten voor het eerst gebruikt. De geuren zijn vrij subtiel. De eigenaar van de auto gaf aan dat hij heel tevreden was omdat de auto weer rook zoals wanneer hij 'm kreeg.

Op een motorpak zou ik mij niet druk maken om geuren. :)

Het leer was mooi van kleur en níet glad. (Met name het laatste was een eis van de eigenaar)
 
Duidelijk Quantoxx! Welke had je hiervoor gebruikt? Ik twijfel over de conditioner en de protection conditioner namelijk.
 
Ooh, my bad! Ik heb de Intensive Cleaner + Liquid Conditioner gebruikt. :)

Ik heb geen ervaring met leder-producten die ook een coating of bescherming achterlaten en vandaar dat ik koos voor de normale conditioner.

Leer reinigen - Leer voeden : Done :)
 
  • Leuk
Reactions: Muskito
Vraagje uit een totaal onervaren hoek: zou een Gyeon Leather Coat een optie zijn om beschermd te zijn tijdens de regen bijvoorbeeld? Of brengt dit totaal niets op?
 
@M3fan - Ik denk dat dit zeker wel wat toevoegt. Maar een pak van leer dat goed verzorgd is, dat zal ook voldoende bescherming bieden, lijkt mij. Ik ken maar weinig motorrijders die hun pak coaten. De meeste maken ze niet eens schoon en dragen al sinds 1923 hetzelfde pak, haha! :D

Mijn ''vrees'' is omdat ik er simpelweg geen ervaring mee heb, maar ook omdat ik reviews lees waarbij het leer glad en/of glimmend werd en er slijtage te zien leek te zijn op/in de laag door wrijving. (En dat terwijl het juist tegen wrijving zou moeten kunnen volgens de beschrijving)

Misschien als ik ooit eens mijn motorrijbewijs haal zal ik dingen op mijn eigen motorpak proberen. ;)
 
Ooh, my bad! Ik heb de Intensive Cleaner + Liquid Conditioner gebruikt. :)

Ik heb geen ervaring met leder-producten die ook een coating of bescherming achterlaten en vandaar dat ik koos voor de normale conditioner.

Leer reinigen - Leer voeden : Done :)

Check! Ondanks ik het pak na iedere rit even vliegvrij maak ben ik altijd wel bang voor het residu wat ervan achterblijft.
Dus ik denk dat ik maar kies voor een beschermlaagje :D
 
@Quantoxx : een pak dat goed onderhouden is zal zeker zijn werk doen. Maar toch blijft het bloot gesteld aan de verschillende weersomstandigheden. Vandaar dat ik dacht dat een "beschermlaag" wel effectief zou zijn om het leder zelf te beschermen.

Wanneer jij je motorrijbewijs haalt horen we het hier wel :D
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx en Muskito