• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lente, Leuk! Stuifmeel niet. :-(

White Collar

Detailing rookie
11 sep 2008
175
0
U kent dat wel, bloemetjes, bijtjes, terrasjes en flanerende dames in korte rokjes. :party:


:sob:

Bij dagen achter elkaar mooi weer en weinig kilometers is je auto in principe nog schoon, behalve dan het stof en stuifmeel dat er op ligt. Nu de hamvraag; wat doen jullie in zo'n geval?

Afspoelen, wassen, of alleen wat quick detailer en een MF-doek? De hele auto met qd is toch al vlug een kwartiertje werk.

Ik heb vanmiddag een stukje 'droog' afgestoft met een zachte mf-doek en dat lijkt prima te gaan, je hoeft helemaal geen druk uit te oefenen. Als je auto verder dus echt schoon is, kost dit je nog minder moeite dan afspoelen of met een detailer spray aan de gang te gaan. Ik denk dat de hele auto in slechts een paar minuten te doen is op deze manier.

Iemand deze manier al eens geprobeerd? :idee
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vorig jaar hadden we een aantal weken heel veel pollen in de lucht (erg leuk ook als je hooikoorts hebt zoals ik 8o ), ik heb toen niets gedaan aan de auto, had totaal geen nut, een uur na het wassen zat ie alweer onder ]-0 Dus even doorbijten en afkicken. Even wachten totdat er een flinke regenbui geweest is, dan zijn de meeste pollen wel uit de lucht.
 
Dat is wel zo, ik heb er veel minder last van in vergelijking met een aantal jaar geleden, er is dus nog hoop ;)
 
Ik doe er ook niets aan. Hetzelfde als bij woestijnstof.

Hier nog eentje met hooikoorts in de ergste graad. Al die lapmiddelen uit de drogist helpen bij mij echt niet. :bad

Ik zit aan de heavy shit... :s
 
Ik heb ditte:

Andere middeltjes (oog/neusspray's) kan ik niet over, want dan krijg ik bloedneuzen :weetniet

Oh, en niet onbelangrijk, krijg ze altijd op recept :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb het een aantal jaren geleden zo erg gehad dat ik van de huisarts een spuit in mn (plaats waar de zon nooit schijnt) kreeg,gevolg een goede ontstking onder mn kies,en een oorbel die mn oor uitzweerde,maar he,was wel van mn hooikoorts af.
heb nu dezelfde pilletjes als jeroen.
er zijn dagen dat ik geen licht kan verdragen en met een zonnebril in de werkplaats sta:cool:
zwaar klote is het
 
Hier al jaren en dagen gebruiker van Zyrtec als de pollen kwaadaardig worden.
Nies.jpg
 
eerst heette het hier zyrtec, nu is dat aerius.
@ jeroen het was de spuit "een paardemiddel"noemde hij het............
 
zyrtec/aerius vieze meuk waar ik altijd van in slaap val, zo onderdrukkend is het.

had erg veel last gedurende het hele seizoen, laatste 6 jaar gedurende 1 maand en dan neem ik allerfree.
 
Even ontopic (als het mag haha!):

Een zilver auto kopen helpt ook. Hier zie je namelijk vrij weinig op. En anders gewoon even wassen/afspuiten, zoveel moeite is dat niet ;)
 
Ik heb het sinds 3 of 4 jaar.
Ik gebruikte eerder altijd TelFast.
Maar de aphotheek is hier overgestapt naar een goedkopere variant. Werkt helaasook minder.

Maar om op het onderwerp terug te komen.
Ik zou niet zo snel met alleen een MF doek op de auto gaan. Lijkt me vragen om krasjes
 
het is even de tijd van het jaar waar je niet tegenop kan cleanen vanwege de continue pollenaanloop.

Van het weekend de auto in de wax gezet, aan de voorkant begonnen en toen ik halverwege het dak was zat de motorkap al weer vol met stuifmeel... ]d~^

liever stuifmeel dan natte sneeuw :grinning: