• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Let me introduce myself

VincentK

Detailing chief
31 mrt 2018
109
85
Nee ik ga het niet in het Engels doen, maar zocht iets origineels ;)

Ik heet Vincent, ben 32 jaar, ik woon samen met mijn vriendin in Goes en ben werkzaam als procesoperator bij een chemische fabriek.

Mijn hobby's naast detailing zijn auto's en onderhoud daarvan, mountenbiken en fitness, ik kan hier lang over praten maar dan ben ik hier op het verkeerde forum ;)

De hobby detailing is erin geslopen, doordat ik krassen uit de auto van mijn schoonouders wilde polijsten met een boormachine, 80mm pad en Commandant nummer 4 voor machinaal polijsten.
20180508_130833_1525778088238.jpg

Ik zie jullie al denken, dit is inderdaad niet goed gegaan. Naast krassen zaten er nu ook swirls in:blush: Verder geen probleem, doordat de auto toch (deels) opnieuw gespoten zou worden.

Daarom besloot ik het iets serieuzer aan te pakken en een HBM accu polijstmachine aan te schaffen.
20180508_131054_1525778088577.jpg

Leuke polijstmachine en je kan er een mooier resultaat mee behalen als met de hand, maar ja... 100mm pad... erg klein om een hele auto mee te polijsten, want eigenlijk is het wel leuk om te polijsten:rolleyes:

Gelukkig had ik nog een roterende polijstmachine van Carpoint die al 5 jaar in de kast lag, 1200 Watt vermogen en een maximaal toerental van 3000 omw/min. Dat moest goed komen...
DSC02497.JPG

...Helaas niet dus. Met 3,4kg is deze machine erg zwaar, je moet de schakelaar ingedrukt houden en zelfs bij lichte belasting zakt het toerental drastisch.

Daarom besloten een professionele machine aan te schaffen en een workshop te volgen, vanaf toen was er geen weg meer terug en heb ik er een hobby bij :cool:

Voor dagelijks gebruik rij ik met een Golf 4 1.9TDI uit 1999, geweldige auto die echt niet kapot te krijgen is. Buiten dat om is hij perfect te gebruiken als auto om te oefenen en nieuwe producten uit te proberen.
20160625_133956.jpg

En voor de weekenden heb ik een Seat Leon Cupra R uit 2004. Wat eigenlijk een erge saaie auto is om te polijsten, doordat hij nog netjes in de lak staat.
20170628_203345.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Welkom op het forum, Vincent! :D

Leuke intro. En nóg leuker om een Leon te zien die niet is afgepauperd. :p De Leon's zijn de nieuwe Golfjes; Alle jeugd rijdt hier nu in en helaas is er voor deze auto meer Tupperware te koop dan vroeger voor de Golfjes. ;)
 
  • Leuk
Reactions: VincentK
Welkom op het forum, Vincent! :D

Leuke intro. En nóg leuker om een Leon te zien die niet is afgepauperd. :p De Leon's zijn de nieuwe Golfjes; Alle jeugd rijdt hier nu in en helaas is er voor deze auto meer Tupperware te koop dan vroeger voor de Golfjes. ;)

Dank je :) Na een jaar zoeken kon ik deze Leon via een collega van mijn vader kopen, hij stond niet echt te koop maar mocht eventueel wel weg. Het is altijd een liefhebbers auto geweest, vandaar de goede staat.
 
Ik denk dat over een lange tijd de Cupra's de nieuwe VR6's worden van nu. :p Ze zullen de afpauper-generatie overleefd hebben, maar het zullen er niet veel meer zijn, haha! :p

Kan mij niet meer herinneren wanneer ik voor het laatst een strakke, originele, nette Golf 3 VR6 heb gezien. ;) (Nu ik er zo over nadenk; Corrado?)
 
  • Leuk
Reactions: VincentK
Die HBM mini Rotary kun je een verloopbusje voor kopen zodat er een nog kleinere BP en pad op past en dat maakt em breder toepasbaar . Er staat een DIY ergens op detailing world maar kan em (nog) niet vinden.
 
  • Leuk
Reactions: VincentK
De tijd zal het leren, er zijn nu al niet veel goede meer. Voordat ik deze tegen kwam had ik er al 5 gezien die niet lang meer te leven hadden ;)

Nette Golf 3 VR6, die zijn er niet meer denk ik haha
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Die HBM mini Rotary kun je een verloopbusje voor kopen zodat er een nog kleinere BP en pad op past en dat maakt em breder toepasbaar . Er staat een DIY ergens op detailing world maar kan em (nog) niet vinden.

Bedankt voor het meedenken, ik heb het iets anders gedaan. Ik heb het draad groter getapt van de 80mm BP :) De combinatie van de boormachine en BP was voor de foto haha
 
Welkom hier kerel en leuke wagens. Is de cupra R motorisch nog wat aangepast?

@Quantoxx Ze zijn er nog. Ik heb een Golf 3 vr6 in de garage staan met 54.000km.

Dank je :) Ja wat kleine dingen; Front mount intercooler, grotere turbo air intake, en een 3 inch uitlaatsysteem vanaf de turbo zonder katalysator. Voor de APK keuring heb ik een katalysator te liggen die eenvoudig met V-band clamps te wisselen is. Heeft nu 295pk en 435Nm koppel, heb je niks aan maar is wel eens leuk ;)

Golf 3 vr6 met zo weinig kilometers :heart_eyes: Dat is een auto om nooit meer weg te doen, het is geluid is ook erg mooi!
 
  • Leuk
Reactions: Timm