• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Leuke waxtest

Wat is er precies getest dan? Persoonlijk vind ik de Duitse taal walgelijk om naar te luisteren, dus misschien heb ik gemist wat precies de test was, maar wat ik er van begrijp smeert 'ie de kap vol en spuit wat water op de vakken? (Dus alleen wat beading testen)
 
  • Leuk
Reactions: Pter
@Quantoxx Wees blij dat het geen Italiaans is, hartstikke mooie taal maar niet te volgen.:p
Het is meer een vergelijk tussen de dure waxen zoals Swissvax, waar ik zelf wel benieuwd naar ben, en de goedkopere, zoals Fusso.
Er komt nog een vervolg op hoe deze waxen in de praktijk presteren maar daarvoor gaat de auto eerst de nodige kilometers maken, dus wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Leuke test maar geeft niks aan wat standtijd betreft wel goed zichtbaar hoe de bedding is van de verschillende waxen.
Zou leuk zijn als ze een jaar gaan rijden met de auto en dan de test nogmaals doen.
 
Op het eind geeft hij aan dat ze met een vervolg komen en meer kunnen zeggen wbt standtijd. Deze test is puur bedoeld om een review te geven over het aanbrengen en eerste beading. Daarna komen ze nog met updates.

De presentator komt volgens mij uit de regio Beieren. Hij heeft een aardig accent zo te horen en dat maakt het soms lastig te vertalen als je Duits niet super is.
Mijn tijd in Hamburg is soms best handig :cool:
 
  • Leuk
Reactions: Pter
Als je op youtube zoekt op XaronFR zie je dat hij door de jaren heen heel wat meer getest heeft, net als Forensic Detailing.
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Hij is inderdaad super enthousiast over het komende vervolg, dus stay tuned. Hij geeft aan dat er veel mee gereden wordt en dat ze er de winterperiode mee in gaan.

De infinity wax geeft wel een mooie beading hoor! Maar zijn wel prijzige jongens allemaal.
 
  • Leuk
Reactions: Pter
Het is een vergelijk of kneiter dure waxen daadwerkelijk beter zijn.

De presentator is een Zwitser die nog keurig praat met een accentje. Van Zwitser Duits versta je namelijk als Hollander geen pepernoot.

De eigenaar van het kanaal is een Duitser die de afgelopen jaren echt véél heeft getest. Men heeft ook tig video's over Sonax BSD, wat de heilige graal is.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd naar het vervolg, maar tegelijktijd is de vraag in hoeverre je écht mag vergelijken. Bij de beading test zie je dat het ene deel van de motorkap meer afloopt dan het andere, dus dan krijg je al snel verschil in beading, zelfs met dezelfde wax. Een ander punt: ze testen de beading door op hele korte afstand van de lak te sprayen, waardoor er niet alleen een serie waterdruppels maar ook lucht (als wind) mee komt, waardoor de afstand en richting waarop je de lak nat maakt, veel invloed heeft. Als je bijvoorbeeld op een afstand van een meter boven de auto een hele fijne nevel sprayed, krijg je een veel eerlijker beeld van de beading, en maakt 1 cm verschil in afstand niet zoveel verschil.

Ook bij de duurtest heb je verschillen: sommige delen van de motorkap zullen bijvoorbeeld veel warmer worden (motorwarmte) dan andere delen, waardoor de plek op de motorkap waar een wax wordt aangebracht veel verschil kan maken. Hierbij ben ik er dan maar vanuit gegaan dat de voorbereiding van de motorkap en het aanbrengen van de waxen 100% gelijk/perfect is gedaan.

Kortom zo'n test zal best wat nuttige informatie opleveren, maar voor een eerlijke test zou je bijvoorbeeld een aantal identieke auto's moeten gebruiken, en de plek waar een wax wordt aangebracht op iedere auto anders moeten maken, zodat de plek waar je een wax aanbrengt ook uitmiddelt als invloedfactor.
 
  • Leuk
Reactions: Pter
Zijn er hier mensen bij die gebruik maken van een van deze waxen ? Of mensen die wax gebruiken van het duurdere segment ? Ervaringen en info welkom.
 
Voornamelijk Waxaddict en BMD. De andere ken ik wel maar gebruik ze niet.

Waxaddict is niet de makkelijkste wax om op te brengen maar wel met de mooiste resultaat (vindt ik zelf). Zeker de duurdere waxen vanaf de 21/Quartz zijn hele mooie waxen.

BMD is een no nonsens wax met mooi resultaat. Easy on en easy off methode. Qua standtijd, beading en glans blijft hij ietsjes achter op de waxaddict SOi2 waxen Quartz en Kudos/Graphene. De vergelijking met de Prometheus' en vortex is daarom niet helemaal eerlijk. De BMD Prometheus is meer een wax die tussen de Quartz en Kudos zit.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Pter
Door mij worden/werden waxen gebruikt van o.a. Waxaddict, Mitchell & King, BMD, Swissvax, Obsession en diverse anderen.
Mijn korte, algemene mening hierover is, sommige geven meer glans, fijne geur, prestatie en/of warmte/diepte aan de lak danwel bescherming maar het blijven waxen, dus of korte bescherming maar hele mooie look qua glans en diepte, of een goede standtijd en iets minder spectaculaire looks.

Ik persoonlijk zou geen 100,-+ meer uitgeven aan een wax maar dat is makkelijk want ik heb genoeg soorten staan inmiddels.
Zelf geen fan van Collinite waxen maar ze doen wel wat ze moeten doen, bescherming en voor een lange tijd.

Dit soort testen vind ik ook altijd wel leuk maar echt iets bewijzen doen ze vaak niet vind ik.
 
Ik heb enkel ervaring met de collinite 845 en 915 . Vandaar mijn vraag ivm de test wax of duurdere waxen . Of die duurdere prijs , wel de moeite van meerwaarde biedt
 
Alleen jij kan beslissen of je brood van de bakker lekkerder vind dan van de supermarkt, het is allemaal brood en het vult je maag. Je kunt eens iets gebruikts kopen bijvoorbeeld hier op het verkoop deel van het forum.
 
De presentator komt volgens mij uit de regio Beieren. Hij heeft een aardig accent zo te horen en dat maakt het soms lastig te vertalen als je Duits niet super is.
Mijn tijd in Hamburg is soms best handig :cool:
Moin moin versus Servus. Hij komt trouwens uit Zwitserland. Niet dat ik het verschil hoor, maar hij zegt het op het einde. ;)
 
Laatst bewerkt:
Update!

Slechts een week na aanbrengen, 300km gereden en altijd buiten gestaan. Verrassende tussenstand:
Screenshot_20201210-151658_YouTube.jpg