• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lexus IS200 99''

Bryan Slingerland

Detailing rookie
16 mrt 2015
10
12
32
Hallo mede carclean members.

Ik ben sinds vandaag als 'member' helemaal nieuw hier, maar als meelezend broertje al redelijk bekend.

Ik ben Bryan Slingerland 23 jaar en kom uit Arnhem (kleine broertje van 'kleinduimpje')

Sinds 11 September 2014 de trotse eigenaar van een Lexus IS200 99' (76.000) km op de teller

Momenteel 10.000 km verder en een schade rijker de auto eindelijk onderhanden genomen.

Ik werk momenteel nog met de spullen van Meguiars en tot nu toe 2 producten van Monello.

conv_1627.jpg

conv_1628.jpg

conv_1629.jpg


Zo stond de auto erbij toen ik hem kocht in september.

Daarna kwam al redelijk snel koning winter en de weinig tijd om er wat aan te doen dus maar zo blijven rijden

Helaas na een gezellige eerste kerstdag was iemand die mij graag afsneed en de nodige schade veroorzaakt.
Tot mijn grote verdriet was de auto helemaal schade vrij geweest de afgelopen 16 jaar.

conv_1634.jpg


Na eindelijk ergens eind februari me auto weer schade vrij terug en na 3x terug te zijn geweest bij het schadebedrijf maar begonnen met het strak trekken
van de auto.

-Banden/Velgen eraf en deze helemaal cleanen
-Wielkasten grondig schoonmaken en weer netjes zwart maken
-Wassen met Monello Lavare Shampoo
-Kleien met Meguiars - Quik Clay Detailing System
-Gepoetst met Meguiars Swirl X
-Gepolijst met Megiuars Ultimate Polish

-Wax Megiuars Tech Wax 2.0

Ik heb nog meerde producten, doeken en polijstmachine gebruikt maar moet hier voor nog even namen en type's zoeken

Aankomend paasweekend ga ik 4 dagen nog veel dieper op het poets proces in en daarmee nog veel meer resultaat halen.
Hierbij een aantal foto's van hoe het er nu uitziet.

conv_1636.jpg

conv_1637.jpg

conv_1638.jpg

conv_1639.jpg


Ik ben nog van plan om diverse Monello producten erbij te nemen en een foamlans
Wil ook nog een aantal producten van Gyeon erbij hebben.
Ben benieuwd wat jullie er tot nu toe van vinden.

Groetjes Bryan
 

Bijlagen

  • conv_1626.jpg
    conv_1626.jpg
    333,7 KB · Weergaven: 64
Heey Broertje!

Leuke show off, over een paar weken maar eens het " echte " polijsten gaan doen.
Hoop alleen 1 ding dat je niet van die zachte lak hebt als de mijne.
 
Welkom!

Maar eh... zie ik dat nu goed op de eerste foto? Licht daar een doek gewoon in het zand?
 
welkom!
mooie kleur heeft je auto, maar misschien kun je als wax beter wax van collinite gebruiken (bijvoorbeeld 476s of 845), want die hebben een veel langere standtijd dan tech wax 2.0
 
Ziet er een heel mooie wagen uit!
Knappe kleur en duidelijk in goede handen van een echte autoliefhebber.
En welkom op het forum