• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lexus poetsproject

pwaes

Detailing addict
23 sep 2012
6
60
Dit is mijn Lexus RX:

IMG-2961.jpg


Volgende week kan hij een paar dagen in de garage voor een goede poetsbeurt. Ik heb een DAP500 en wil eigenlijk het volgende stappenplan hanteren voor wat betreft poetsen. De lak is niet verweerd, maar mag na 15 jaar wel een goede poetsbeurt gebruiken.

- wassen (Monello)
- kleien
- medium polijsten (Monello Mezzo)
- fijn polijsten (Monello Finale)
- rondje met Mothers black hole
- Collinite 951 1x
- Collinite 951 2x
- Finesse Tough coat

Wat vinden jullie van dit stappenplan?
 
Mocht het budget het toelaten zou ik nog wat toevoegen in de voorbereiding:
Nanolex pre wash
Monello Non ferro
Gyeon Tar

Ik denk dat je Poorboys Blackhole bedoeld? Tja als je het wat vind toevoegen en je hebt het al staan dan is het een optie maar mocht je de fles nog moeten kopen dan zou ik zeggen besteed je budget ergens anders aan.
Maar goed ik ben ook geen glaze fan...
Als laatste zou ik em of een laagje 915 geven of een laagje Af tough coat maar persoonlijk zie ik niet zoveel in dit soort combinaties want wat doen de oplosmiddelen met je eerder aangebrachte laagje...?
Zelf zou ik em gewoon een laagje 915 geven en klaar. Niks geen glaze enz.
 
Hey hallo :D

Wassen en reinigen is het begin van een goede lak. ;) Dus op zijn minst:

1) Flink handwassen.

2) Non-Ferro sprayen en met vochtige washmit verdelen
- in laten werken.
- Opnieuw verdelen. (zal wat gaan schuimen)
- In laten werken.
- Afspoelen.

3) Kleien.

4) Polijsten - Hoe hard de lak is en welke gradaties van pad + polijstmiddel je nodig hebt, dan moet je uitzoeken middels een testspot.
- Als je gaat polijsten, dan zou ik een glaze achterwege laten en meer tijd steken in het permanent netjes krijgen van de lak.
- Als je niet gaat polijsten, dan de boel dichtsmeren met een glaze.
- Als je een glaze gebruikt, dan zullen de olien van de 915 waarschijnlijk niets meer doen.

5) Bij wasbeurten (om de keer of zelfs langer) een boostend product gebruiken, zoals wetcoat / detailersprays met toevoegingen / etc etc. Zo geef je de bescherminglaag een zetje en behoud je altijd een goede beading en sheeting.


+1 voor niet meerdere lagen poespas over elkaar. Lak netjes maken middels polijsten en dit beschermen, niet allerlei producten over elkaar voor ''glans''.
 
Ah thanks voor de goede suggesties, wordt gewaardeerd! Ik ga me dan wat meer focussen op het polijsten en de 915. Ik heb de blackhole nog staan (en de Finesse tough coat ook), maar die sla ik dan over. De non ferro moet ik nog bestellen nu.
 
  • Leuk
Reactions: Ric325i