• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lichte krassen wegpolijsten

lieven

Detailing rookie
2 dec 2012
1
2
Ik ben sedert een 4-tal maanden de trotse bezitter van een Opel Insignia( kleur Asteroid Grey), en heb vastgesteld dat op de motorkap enkele lichte krassen zichtbaar zijn, waarschijnlijk ontstaan bij het verwijderen van sneeuw of ijs.
Nu zou ik deze willen verwijderen door deze plekken licht te polijsten met Monello Mezzo met witte handpad en daarna met Monello Finale met zwarte handpad.
Is het aan te raden om de volledige motorkap te polijsten of mag ik mij beperken tot enkel de plaats waar de krassen zichtbaar zijn?Bestaat er dan geen risico dat de gepolijste deelvlakken kleurverschillen gaan vertonen met de rest van het koetswerk?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Het is even de vraag of de witte en zwarte pad niet te zacht zijn om te kunnen polijsten. Het is geen probleem om alleen het krassengebied te doen. Bedenk wel even waar je mee te maken hebt: een kras is materiaal dat verdwenen is, dus een kras weghalen kan alleen door het materiaal weer toe te voegen!! Wat je normaal doet in een dergelijk geval, is het ruwe oppervlak van de kras glad maken, zodat het vergelijkbaar wordt met de rest van het oppervlak. Het wit dat je normaal ziet bij een kras, is de ruwheid van het beschadigde oppervlak. Door dat beschadigde oppervlak zo glad mogelijk te polijsten, krijg je dat de kras veel minder op gaat vallen, en nauwelijks nog zichtbaar hoeft te zijn. (verdwijnen doet de kras niet, wel heel veel minder opvallen)

Overigens plekken eerst goed wassen, dan kleien, en dan aanpakken via polijsten. Ik schat in dat je zeker voor de Mezzo óf de oranje pad óf de Duo Cutting pad duo cutting pad nodig hebt.

Daarna wel even opnieuw in de wax zetten.