• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lijm op een auto

bs

Detailing addict
27 dec 2010
543
62
Hallo allemaal,

Een auto van een kennis van mij is bewerkt door vandalisten, ze hebben de zijkant van z'n auto met Bison Tix bewerkt.
Weten jullie misschien hoe hij van zijn probleem afkomt?

- Teer/lijm verwijderaar?
- Kleien?
- Polijsten?
- Alcohol?

Hij weet zelf nog niet zoveel van het detailen af, dus liefst tips waar zo min mogelijk detailer producten aan te pas komen.
Als hij het er echt niet af krijgt, wilt hij een beroep op mij doen.

lijm van plaklood in de velg gaat er redelijk eenvoudig af met behulp van wasbenzine.
ook is wasbenzine niet direct gevaarlijk voor de lak als je het erna meteen goed afspoelt, ik zou het inderdaad daar eens mee proberen.

+1 voor wasbenzine
of zoiets op een boormachine. In het carrosserie gebruiken ze heel vaak
link ->

dat is inderdaad, zoals ivo's al aangaf, een caramelschijf.
mocht wasbenzine geen uitsluitsel geven is dit denk ik de vervolgstap

Ik zou beginnen met kleien: misschien heeft ie geluk en zit er redelijk wat vuil tussen lijm en lak. Alles wat je met kleien eraf krijgt, is meegenomen, en dan de vervolgstappen pas.

Ik ken de samenstelling van Bison Tix niet precies, maar verwacht van alcohol geen enkel positief resultaat, misschien dat alcohol wel de mede oorzaak van het probleem is :-"
(ik bedoel dus mogelijk dronken vandalist)

Ik zou persoonlijk flesje HG-stickerverwijderaar proberen, Kost niets en is behoorlijk goed.

Tip ooit gekregen van een medeforummer en nog geen seconde spijt gehad.

Grtz