• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

lijnzaadolie

collin

Detailing addict
8 nov 2015
60
50
Ik heb de rubbers van de auto een aantal weken geleden behandeld met lijnzaadolie.
De auto wordt iedere week gewassen met een kwaliteit shampoo.

Omdat ik nu wil ik overgaan op Gyeon - Q² Trim vroeg ik mij eigenlijk af hoe ik de lijnolie kan verwijderen.
 
Hey Collin,

Ik zou je niet aanraden om rubbers met Gyeon - Trim te behandelen. Dit is een Si02-coating die hard word en 9/10 rubbers zijn bedoeld om flexibel te blijven.



Greetz
 
  • Leuk
Reactions: RoyR en Tim
Lijnolie kan je verdunnen en met enige moeite verwijderen met terpentine

Een SiO coating kan ook op rubber, zo dik is de laag niet
 
Auto finesse Revive geeft goed resultaat
Solution finish trekt echt in het rubber en geeft goed resultaat met ook een goede standtijd.
Op mijn banden gebruik ik Gyeon Tire en ik denk dat dit spul ook prima op zachte raamrubbers gebruikt kan worden echter heb ik dat zelf nog niet geprobeerd.
 
  • Leuk
Reactions: JanMarten
Gebruik ook Auto Finesse Revive en met goede tevredenheid. Je moet het wel een paar keer aanbrengen voor de glans echt terug komt bij mij, maar dat komt denk ik ook omdat de rubbers nooit behandeld zijn hiervoor en zich dus eerst moet voeden. Verder gebruik ik het voor alle harde plastic delen in mijn wagen en dat geeft echt een goed resultaat. Moet ook zeggen dat ik Mitchell and King voor mijn interieur gebruik, maar dat is best duur spul. Ik hou van een matte "glans" en ga niet voor het hoogglans.
 
Ik heb een nwe auto gekocht waarvan de vorige eigenaar de grijze kunststofstrips ook ooit behandeld heeft met lijnzaadolie. Het is een rampzalig gevlekt en smerig geheel; zwarte plekken waar het originele kunststof hier en daar doorheen komt. Soms is het al helemaal weg, soms zit het er nog dik op.

Ben al bezig geweest met wasbenzine (tip van hierboven) maar daarmee gaat het er mondjesmaat af. Gyeon Q2M Tar helpt ook, maar ook heel lang wrijven op 5cm2 om het er een beetje af te krijgen. Nog nieuwe inzichten?
Ik kwam op dit topic via de zoekfunctie. Wie weet is er intussen iets nieuws bedacht.
 
Misschien met een stoomreiniger? Dat kan goed werken om vet los te maken en af te voeren.