• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lijst van benodigdheden voor taxibedrijf

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Zoals de meesten van jullie wel weten kan ik poetsen in de loods van een taxibedrijf.

Ze beginnen nu aardig de smaak te pakken te krijgen met betrekking tot detailen. Tot nu toe gebruiken ze mijn spullen om kennis te maken met verschillende producten. Helaas is bij hun het verbuik hoger omdat ze veel autos en busjes hebben.
Mij is daarom gevraagd om een lijstje te maken van wat basisspullen voor het goed onderhouden van de taxi's.

Wensen:
- grootverpakking of zuinig in gebruik
- makkelijk te hanteren (er gaan meerdere mensen mee werken)
- taxi's rijden veel kilometer's wax etc is ondoenlijk om telkens te doen, misschien een shampoo met een beetje wax bescherming. De auto's worden elke week gewassen.

Interieur:
Om de busjes te reinigen (ook de plastic vloeren, zat ik te denken aan de APC van Meg's) een gallon of een paar gallons kom je een heel eind mee.
Als dressing op de dashboard en plastic stoel delen zat ik aan de Natural Look te denken. Een 1 literfles moet opzich best een tijdje meekunnen, de vloer ga ik niet in de dressing zetten (misschien is daar een andere voedend product voor?)
Qua leren bekleding, de meeste taxi's hebben op het zitdeel stof en de wangen enzo zijn van leer. Ze gebruiken nu de leer producten van Gliptone, cleaner en conditioner. Ik merk dat dit vrij snel op gaat, misschien een andere product? Moet zeggen dat de taxi die ik een week geleden behandeld heb nog steeds prettig naar leer ruik.
De vlekken en stoffenbekelding reinig ik met de extractor en de Aluctec vloeistof omdat de APC+ niet op voorraad is heb ik hier voor gekozen.

Exterieur
Velgenreiniger: hebben ze kannen vol van staan
Glas reiniging: ik denk een gallon megs glasscleaner, daar kunnen ze heel lang mee doen
Shampoo: heb ik nog geen idee van
Trims: de trimrestorer van Poorboy's
Ik denk dat een dap pakketje + pads er wel handig bij is. Heb gisteren 1 van de autowasjongens leren polijsten, hij vind het helemaal geweldig en is nu al gek van detailen :D
Het balangrijkste is dat de auto's snel gewassen kunnen worden en goed schoon worden.
Bandendressing: niet nodig

Doeken zullen toch een aardig aantal van besteld worden, evenals een droogdoek of droogdoeken. Ze gebruiken nu van die blauwe rollen dun papier wat overigens ook goed werkt. Er blijven geen papierresten of stofjes achter. Voor de ramen werkt het ook er goed. Het is ondoenlijk om een hele berg doeken te moeten wassen natuurlijk :ja

Mensen met nog meer tips? Het uitgangspunt is snel, makkelijk en geen extreme details.
 
Poorboys Quickdetailer+ om de auto´s na het wassen snel een frisse waxlook te kunnen geven.
 
Dat is een erg goede tip zeg, wist niet dat het ook in gallons te koop is. Ik heb zelf nog wat QW+ hierin zit toch iets meer wax?
 
Quickwax kan ook, maar Quickdetailer werkt net weer iets sneller.

Het is overigens geen gallon, maar een kleine liter.
 
Voor snel en makkelijk Glansprotector Totaal als shampoo nemen.
Zeker als je het gebruikt op een gepolijste auto is het resultaat zijn geld meer dan waard.
Waarschijnlijk ook wel in grotere verpakkingen te verkrijgen ...

Hebben ze wel iets van een wateropvang / zuivering, :rules

Hans
 
LB zei:
Quickwax kan ook, maar Quickdetailer werkt net weer iets sneller.

Het is overigens geen gallon, maar een kleine liter.
https://www.Carclean.com/product/Poorboys_World/QD__Quick_Detailer_Plus_3780ml_PB-QD-128_101080
 
Oeps, er is blijkbaar wel een gallon verpakking. Dat wist ik niet.
 
QD+ is goed hoor, alleen heeeeeel zuinig gebruiken anders blijf je nawrijven.

Ik spray het op een vochtige ECA (Meg's) of microvezelpad en breng het zo per paneel aan.
1 paneel aanbrengen en dan neem ik het vorige paneel af.
Met 1-2 sprays doe ik ongeveer 1 middelgroot paneel, dus het is echt erg zuinig.

Geeft zoals eerder gezegd een mooie look, en geeft je bescherming ook een beetje boost.

Vwb. de shampoo zou ik eens bij de grootverpakkingen gaan kijken.
Weet alleen niet hoe goed de shampoos met wax toevoeging samengaan met QD+ omdat ik geen dergelijke shampoo in gebruik heb.