• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

LM-gelakte velgen

CXpeu

Detailing addict
6 jun 2008
131
65
Landsingerland
Ik wil de velgen van mijn CX ook een beurt geven.
Het zijn LM-velgen met gelakt delen, dus weet eigenlijk :weetniet niet wat ik moet gebruiken om ze te reinigen? Dasty lijkt me te agressief, naar verhalen?

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Hebben jullie misschien ook tips om al die vakjes makkelijker schoon te maken?
Ik zag ook zo'n borstel in het arsortiment van carclean.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dasty is inderdaad te agressief. Gewoon een goede velgenreiniger nemen, je hebt ook minder sterke velgenreinigers.
Vaak wordt gedacht dat je alleen met een velgenreiniger de velgen schoon krijgt, dat is dus niet zo, je moet altijd een borstel gebruiken. Daar zijn er ook diverse van.
Je zou kunnen denken aan Wheel Brightener van Meguiar's uit de detailer lijn, normaal verdun je die 1:4, maar je kan ook nog dunner gaan om zo een minder agressief resultaat te krijgen.
Daarna goed afspoelen, drogen en behandelen met een wax of wheel sealant o.i.d. Als je dat gedaan hebt, heb je vrijwel geen velgenreiniger meer nodig, een simpel sopje met een borstel volstaat,
 
zit zelf even met een soortgelijke vraag dus stel hem hier maar even
Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner, zag al dat je die kan verdunnen tot met 1 deel spray en rinse en 1 deel water
maar haalt deze de wheelwax laag eraf?
ik heb op de auto van m'n ouders dasty gebruikt, werd heel erg schoon!!
maar is idd ook een agressief goedje
maar dat is spray en rinse ook, had vandaag iets in een potje gedaan en had een klein schaafplekje aan m'n vinger
voelde het gelijk bijten
 
Paultjuh zei:
zit zelf even met een soortgelijke vraag dus stel hem hier maar even
Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner, zag al dat je die kan verdunnen tot met 1 deel spray en rinse en 1 deel water
maar haalt deze de wheelwax laag eraf?
Elke velgenreiniger tast je wax aan volgens mij..
Het hele principe van de wheelwax is dat je geen velgenreiniger meer moet gebruiken en gewoon met shampoo kan wassen.:)^
 
Paultjuh zei:
zit zelf even met een soortgelijke vraag dus stel hem hier maar even
Poorboys World Spray and Rinse Wheel Cleaner, zag al dat je die kan verdunnen tot met 1 deel spray en rinse en 1 deel water
maar haalt deze de wheelwax laag eraf?
ik heb op de auto van m'n ouders dasty gebruikt, werd heel erg schoon!!
maar is idd ook een agressief goedje
maar dat is spray en rinse ook, had vandaag iets in een potje gedaan en had een klein schaafplekje aan m'n vinger
voelde het gelijk bijten
Was je handen maar eens met Spray & Rinse, dan geniet je 3 dagen van het effect.
Ik hou het erop dat de Spray & Rinse agressiever is dan Dasty.
Mijn ervaring is dat de wheelwax er niet af is met de S&R maar dat het wel enorm gaat vlekken, ook met nawrijven.
Gewoon regelmatig wassen moet voldoende zijn hoor, als ze ingevet zijn.

Aparte velgen trouwens!
 
vandaag mijn velgen met S&R gedaan, wel aardig gelukt
velgen van m'n ouders die al in de wax stonden alleen met washmitt en oude sopje van auto gedaan
ging er zo af :party:
nu maar wachten tot ik mijn nieuwe velgen krijg, dan kan ik beide setjes in de wax zetten
 
Heb zelf ooit nog 4 weken een BX gehad. Stond een man te vloeken bij zn BX (met te koop erop) dat zn ruit was ingeslagen.
En vroeg aan mij en een kennis of we wat gezien hadden toevallig. Zegt die kennis, ik geef er 150 gulden voor. Die vent zegt, wat??? Hijs veel meer waard!
Maar hij deed het wel. Ik zeg, wat moet jij nou met een BX??? Voor jou zegt ie, goedkoper dan je huurauto (was in afwachting van mn bestelde auto).
Ruitje van de sloop was 5 gulden. En heb er best leuk in gereden tot m'n bestelde auto geleverd werd.

Leuk hoe ze omhoogkomen ook!
 
Bijna alle velgenreinigers zijn niet geschikt voor je velgenwax. Er zijn wel uitzonderingen zoals de Multi Piece Wheel Wash van Meguiar's die is heel mild. Maar dan voldoet shampoo ook prima (de velgenwax zorgt er immers voor dat het een fluitje van een cent is.)

Heb je velgen die je moeilijk schoon krijgt, dan kan je aan en velgenreiniger gaan denken. De Spray & Rinse van Poorboy's werkt dan buitengewoon goed!

Voor de vakjes van je velgen kan je ook de Wheel Brush van Mothers nemen:

100575.jpg

Als je je velgen voorzichtig van straatvuil en remstof wilt ontdoen, dan is dit de borstel voor de klus!

De borstel heeft een antislip comfortgrip, is licht van gewicht en heeft extra zachte krasvrije haren, zodat hij ook perfect is voor wielkasten. Door de beschermende rubber stootrand reinigt de borstel veilig terwijl je tere velgen onbeschadigd blijven.