• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

loew cornell fine line painting pen

LB

Detailing guru
Tester of Bling
4 jan 2009
1.815
123
48
Kan er iemand ervaringen delen met de loew cornell fine line painting pen

7B38BE59-A8DD-4BEF-AADF-E82995A53C6A.jpeg
 
Wat toevallig. Ik heb me zojuist als lid aangemeld op dit forum en lees de vraag naar ervaringen met de Loew Cornell Fine Line Painting Pen.
Ik ben afgelopen week begonnen met het gebruik van deze pen. Er is goed mee te werken, maar je moet wel rekening houden met het minuscule karakter. Het kanaaltje waaruit de lakpuntjes (voor degenen die hier geen ervaring mee hebben: er zitten wel meer dan 10 "lakpuntjes" in een druppel verf) komen, raakt snel verstopt . Dan moet je het eerst heel goed schoonmaken voor je verder kunt.

Ik gebruik de pen om de steenslagkuiltjes te vullen op mijn motorkap. Mijn BMW heeft de kleur Titansilber Metallic. Ik moest dus eerst kleurlak aanbrengen en ging een dag later verder met het aanbrengen van de blanke lak. Deze blanke lak is stroperig en droogt snel, waardoor de pen snel verstopt raakt. Ik ga de blanke lak eerst verdunnen met thinner voordat ik verder ga. Ik probeer een mix te vinden die voldoende vloeit, maar ook nog voldoende dekkend is.

Maar ik ben ook benieuwd naar andere gebruikers van deze pen.
 
Ik vraag me af of een verf in een lakstift wel geschikt is en je beter spuitverf kan gebruiken
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Ik had niet gezegd dat ik de lakken uit een lakstift haalde, maar het is wel zo. Waarom zou ik spuitverf moeten gebruiken? Ik heb maar heel weinig nodig en ik moet het wel netjes in het piepkleine reservoir van de pen krijgen
 
Een "lakstift" ofwel een klein potje met autolak is dezelfde lak als waarmee gespoten wordt door auto spuiters. Het kan wel zo zijn dat deze dikker is omdat er nog geen verdunning aan toegevoegd is. Autolak is een extreem fijne lak die makkelijk verdund kan worden.
 
Ik heb sterk de indruk dat de verf waarmee de auto gespoten wordt anders is dan wat er in een lakstift van de dealer zit. Misschien is dat niet zo, maar dat idee leeft bij mij. Als de auto van de bodyshop komt, ligt er vaak een flesje met verf in de auto. Dat lijkt dunner dan wat er in de lakstift van de dealer zit. De verf van de bodyshop lijkt me daarmee geschikter.
 
  • Leuk
Reactions: Tim
Een "lakstift" ofwel een klein potje met autolak is dezelfde lak als waarmee gespoten wordt door auto spuiters. Het kan wel zo zijn dat deze dikker is omdat er nog geen verdunning aan toegevoegd is. Autolak is een extreem fijne lak die makkelijk verdund kan worden.

De lakken worden altijd verdund klaargemaakt voor het spuiten, onverdund zijn deze niet spuitbaar met het pistool. Ofwel wordt er oude lak gebruikt en wordt deze lak in een potje gestoken wat dan later dient als lakstift, ofwel wordt er nieuwe verf aangemaakt die ook verdund wordt, het programma zal altijd verdunning laten toevoegen aan de te maken lak.
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Ik heb sterk de indruk dat de verf waarmee de auto gespoten wordt anders is dan wat er in een lakstift van de dealer zit. Misschien is dat niet zo, maar dat idee leeft bij mij. Als de auto van de bodyshop komt, ligt er vaak een flesje met verf in de auto. Dat lijkt dunner dan wat er in de lakstift van de dealer zit. De verf van de bodyshop lijkt me daarmee geschikter.

Schud je ook goed met de lakstift voor gebruik? Er zou geen verschil mogen zijn in principe.
 
Heb deze pen ook en een aantal maal gebruikt met gewoon verf uit de lakstift en dit werk in mijn ogen erg goed.
Wel goed schoonmaken na gebruik.
 
De Loew Cornell Fine Line Painting Pen werkt dus prima met de verf uit een lakstift van de autodealer die mogelijk wat dikker is dan de verf uit een blik bij de bodyshop. De blanke lak is echter wel wat te stroperig en kan het kanaaltje in de pen verstoppen.

Nu doe ik een druppel verf uit een lakstift op een stukje karton en ik doop het puntje van een houten (olijven)prikkertje in de druppel verf. Met het druppeltje verf aan de prikkertje laat ik de beschadiging in een of meerdere keren vollopen. Dat werk prima en ik vraag me af of de painting pen een beter resultaat gaat geven. Zelf ervaring op doen is natuurlijk het beste, maar voor ik € 25 uitgeef hoor ik graag de ervaringen van anderen.

Mijn indruk tot nu is dat de pen snel verstopt raakt, wat niet het geval kan zijn bij een houten prikkertje. Ik verwacht dat reservoirtje in de pen het mogelijk maakt om meerdere of grotere bschadigingen in een keer op te vullen. Een prikkertje moet ik vrij snel opnieuw in de verf dopen. Daarmee kan de pen geschikter zijn voor het opvullen langere krassen.

De pen zal na elk gebruik goed schoongemaakt moeten worden om verstopping te voorkomen. Het prikkertje gooi ik na gebruik weg. De houten prikkertje kosten niet veel. De pen is ook niet mega duur, maar voor € 25 kan ik een hoop houten prikkertje halen bij de supermarkt.

De grote vraag voor mij blijft of de genoemde nadelen opwegen tegen een mogelijk mooier resultaat met de pen. @PeterM en @schaef wat is jullie mening hierover?
 
Laatst bewerkt:
@LB ik vond het een prettig ding, en de manier die jij aangeeft werkt ook goed, doe ik ook wel eens. Met de pen moet je echt even het gevoel krijgen om de verf eruit te krijgen. Het loopt er namelijk niet echt vanzelf uit. Ik kwam deze een hele tijd geleden tegen en hier zie je een beetje hoe het werkt. Heb hierna de pen op ebay uit de VS laten komen voor iets van 9 euro.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Cordoba