• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Logo's kofferbak verwijderd,nu HORROR pic

Nee hoor, ben zelf ook al eens door de lak gegaan met een "fool proof" DAP.
Dit is gewoon 100% de schuld van echt te lang op 1 plaats te werken, dan word de lak zo warm dat ie het niet meer kan houden en dan krijg je zulke plekken op eender welke hardheid van lak.
Op de toyota lak waar ik het voorgehad heb was +-30sec genoeg om met CGC 2 icm oranje pad zulke plekken te krijgen zoals de TS heeft.
Kan nu niks meer aan gedaan worden buiten opnieuw lakken.

sim zei:
Hier een fotootje van de lak nu8-()) :(
Ik denk dat ik dus door de lak bent,klopt dit?
Dan zal het spuiten worden neem ik aan.
Heel moeilijk zeggen. Ik neem nog niet eerder een "door de lak plek" gezien die er zo grillig uit ziet.
Meestal begint het bij het dunste punt en dat wordt steeds groter.
Hier zie je een plekje wat bijna er doorheen is:
leon53.webp

leon52.webp

Misschien langs Carclean gaan of een forumlid met een lakdiktemeter voor de zekerheid.
Heb je na geel en inizio nog iets gedaan of ben je er verder van af gebleven?

Je kan zeker door de lak heen gaan als je hem lang(er) op dezelfde plek houdt. Maar het lijkt hier eerder mat. Als je door de lak gaat dan blijft de glansgraad meestal ongeveer gelijk, alleen de kleur verandert. Dit lijkt eerder mat?

Ik zie verder wel dat de randen ingevreten zijn, het ligt er dus niet op. Dus ik vrees dat je met geen mogelijkheid de randen weg krijgt, maar waarom heb je ons niet even gebeld / gemaild? Of beter nog, waarom niet gewacht tot donderdag?

Toen ik de plek zag ben ik er daarna vanaf gebleven.
Ik dacht dat ik met jou een afspraak had gemaakt voor donderdag om 11 uur,of werk jij niet bij carclean en ben ik nou in de war??

Tim zei:
Je kan zeker door de lak heen gaan als je hem lang(er) op dezelfde plek houdt. Maar het lijkt hier eerder mat. Als je door de lak gaat dan blijft de glansgraad meestal ongeveer gelijk, alleen de kleur verandert. Dit lijkt eerder mat?

Ik zie verder wel dat de randen ingevreten zijn, het ligt er dus niet op. Dus ik vrees dat je met geen mogelijkheid de randen weg krijgt, maar waarom heb je ons niet even gebeld / gemaild? Of beter nog, waarom niet gewacht tot donderdag?

Sorry tim:-/
Ik had inderdaad beter even kunnen wachten.
Ik dacht ik kan het wel even weg polijsten,maar is dus helaas niet gelukt.Donderdag kan je er naar kijken als je wilt,als je al terug bent van vakantie.

@nicknameless

Tnx voor het aanbod.
Als het goed is donderdag naar cc,dus die kunnen dan hopelijk ook lakdiktemeter erop zetten.
Maar laat zowieso me bumpers binnenkort spuiten,dus miss kan ik daarna is komen,wel makkelijk als ik dan weet hoe dik de lak is.

sim zei:
Maar laat zowieso me bumpers binnenkort spuiten,dus miss kan ik daarna is komen,wel makkelijk als ik dan weet hoe dik de lak is.

Wordt een beetje lastig meten op kunststof aangezien een lakdiktemeter alleen ferro/non ferro meet... :-"

Tenzij jij me er eentje kado doet die het wel kan. Prijs +/- 2000 euro :eyes

Uiteraard ben je welkom om wat lakmetingen te verrichten op de rest van de wagen. :-)^

Hehe,nou lig ik te slapen:P
Maar als dalijk het spul gespoten is,kunnen we er ook meteen een poetsdagje van maken:o)

Vanmorgen bij carclean geweest.
Dennis heeft toen lakdiktemeter erbij gepakt en me auto beetje nagegaan.
Kofferbak is dus einde verhaal:(
Op de plek op de foto is het nog maar 75 micron,niet best dus.
Verder had ik op linker achterscherm een flinke kras,100 micron zon beetje daar,ook laten spuiten dus.(leuk die mensen met sleuteltjes langs je auto)
Dak was geloof ik iets van 120,ook nie bijster veel.

Voorkant daar in tegen,motorkap was dik boven de 200 en voorschermen ook,die zal dan ws overgespoten zijn.
Nu moet ik dus me voorbumper,achterbumper,kofferbak en linker achterscherm laten spuiten.Duur geintje dus.

Dennis had wel medelijden met me en kreeg een grote fles red mist bij me bestelling en een handpadje:party . Heel erg bedankt nogmaals.

Als alles gespoten is,wil ik ook meteen me lak weer op laten meten,is tochwel erg handig zon apparaatje.

Damn, da's wel erg pijnlijk... Fijn om te lezen dat je bij de Stichting Carclean-Korrelatie terecht kon voor nazorg! ;)

Wel erg raar dat die lak zo dun was daar, ook raar dat je er blijkbaar zoveel afgebikt hebt. Da's volgens mij met de DAP nog een beste prestatie!

Zonde dat het verwijderen van de logo's dit als resultaat heeft opgeleverd. overigens is op de allereerste foto duidelijk te zijn, dat de randen van het logo in de lak hebben gezeten. Dat is vooral goed te zien bij de bovenkant van de 'A'. Succes met de afwikkeling

Erg zuur inderdaad.

Het is uni-zwarte lak (wel blanke lak).
Deze lakken zijn meestal erg zacht en gezien de staat van de rest van de auto denk ik dat het hier ook het geval is.

De lak was al niet al te dik 95-110 micron en bij 85 zit je toch echt op het minimum van het minimum te werken.
Dan heb je iets van 10-15micron om mee te "spelen" en met geel en inizio is het helaas teveel van het goede.

In het "echie" zag het er wel een stuk anders uit (in het juiste perspectief)