• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Loslaten van velcro op de backingplate dap 500

Wees gerust. De velcro laat hier ook los zònder Blackhole of SSR.
Deze producten heb ik nog nooit gebruikt icm deze backingplate en de velcro liet al vrij snel los.
Hier op het forum staat een howto hoe je de velcro snel weer kunt fixen (ik meen van Moto??).
Op die manier heb ik het gedaan en de velcro zit beter dan voorheen; muurvast.
Ik heb er daarna ook al mee gewerkt en hij laat nergens meer los.
Aanrader die howto.
 
Maar jij hebt geen DAP500 toch? Maar een variant van de machine uit dezelfde fabriek? Dat zou inhouden dat andere (eerdere?) series het probleem ook hebben.
 
Klopt, ik heb inderdaad geen DAP, maar een Kraus.
De machines lijken (behalve kleur) als 2 druppels water op elkaar en de backinplates lijken me al helemaal identiek.
Maar ook bij deze machine begon de velcro al na 1 auto los te laten, zonder dat ik PB producten gebruikt heb.
 
Net als bij Screencleaner ging bij mij de velcro ook los zonder de producten van PB.
Maakt het er niet makkelijker op....
 
Gelukkig is de service van de fabriek uitstekend en leveren ze ons zonder problemen nieuwe plates. En dan hopen we dat deze plates niet meer loslaten :-D
 
Ik heb de afgelopen tijd geen PB gebruikt, en ook mijn Velcro liet los. Gelukkig heeft mn orthopeed goede lijm en was het probleem zo opgelost! binnen 10 min was het klaar voor gebruik :)
 
De Velcro bij mij ook losgekomen, ondanks dat ik altijd zeer voorzichtig de pad lostrek lag hij er toch ineens af.
Eerst maar eens zelf proberen met contactlijm.
Tot nu toe maar 1 keer gebruikt in combinatie met Poorboys BlackHole maar om dat nu direct als schuldige aan te wijzen? :weetniet De pad was zeker niet verzadigd en de BlackHole heeft zeker niet via de pad de velcro bereikt.
 
Heb destijds een HOW-TO gemaakt:

https://forum.Carclean.com/cc_postst3067/HOWTO-DAP500-steunplaat-Velcro-repareren.aspx
 
Ik denk dat het gewoon een serie met onjuiste lijm geweest is, nu ik hoor dat ook andere polijstmiddelen en andere merken hetzelfde probleem hebben.
 
moto zei:
Heb destijds een HOW-TO gemaakt:

https://forum.Carclean.com/cc_postst3067/HOWTO-DAP500-steunplaat-Velcro-repareren.aspx
Die heb ik eerst gelezen Moto. Bedankt voor je How To. Ik twijfel of het resultaat wel zo goed zal zijn. Dat ligt niet aan je How To maar aan de kwaliteitvan de contactlijm, een onbekend merk uit de supermarkt.