• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lotus Elise eerste poetsbeurt

AVN

Detailing addict
8 dec 2012
61
65
Het gaat over een Lotus Elise , heb deze eind vorig jaar geïmporteerd uit Engeland en sindsdien al aardig wat fun km's mee gereden , wel natuurlijk af en toe de auto gewassen en de velgen gedaan maar nog nooit goed aangepakt....

Wat meer info van de auto :

Type: Lotus S1 Elise
Motor: 1800cc 120pk 5-versnellingsbak
Gewicht 714 kg

Extra’s:

Lotus Rimstock velgen
Nitron schokdempers
Janspeed sportuitlaat
Inductie K&N sportluchtfilter
Cl-Brakes.

Paar foto's van toen ik hem net opgehaald had en met de softtop erop.:

Grotefoto-MAY4SZIA.webp

Grotefoto-IXPJ3NQF.webp

Grotefoto-HWMIRPYZ.webp

Nu wel dus wat meer aandacht aan besteed.........wat ik gedaan heb , gewassen met Dodo Juice shampoo , gedroogd en gepolijst met Monello mezzo en Finale en daarna ( toen ging het eigenlijk mis... ) in de wax proberen te zetten met Meguiars Tech wax , wat er mis ging omdat dat deze eigenlijk bijna op was........., iets van goede voorbereiding...

Maar ja wel tijd wat anders te bestellen, ook omdat er toch kleine imperfecties in de lak zitten welke met polijsten er niet uitgegaan zijn wil ik wat anders proberen als met de spullen die ik nu heb/had , dus dit besteld :
Poorboys World - Natty's Paste Wax Blue en Poorboys World - Black Hole

De velgen waren ook erg vies ,ook door de sportremblokken , maar na een aantal maal Iron-x ( welke nu ook op is.) een stuk beter !
Dus ook maar weer nieuw besteld , zag dat de gewone iron-x er niet meer was dus maar de Monello versie ervan besteld.

Wat foto's dan van na de gedane arbeid:

Grotefoto-DMSEKQRR.webp

Grotefoto-NPE6KI4L.webp

Grotefoto-IOLNNJDB.webp

Grotefoto-QB3O6SNK.webp

Grotefoto-WG733NKH.webp

Grotefoto-DHXQ6KCY.webp

Dat was het voor nu even , als ik met de nieuwe PB middelen gewerkt heb volgen de ervaringen/foto's ervan !

Leuke wagen! Lekker bezig geweest. Van de nieuwe spullen (Natty's en Non Ferro) ga je geen spijt krijgen. :-)^

Blijven leuke wagens, en ooit ... (droom). Veel plezier er nog mee. Staat er al heel mooi bij!

Fun-km's...... met een hele mooie fun-car!

Maar ik denk dat als je het gas goed in trapt dat het een "beest" van een wagen is, en dus een beste wagenbeheersing onder de knie moet hebben.

De Lotus staat er weer "schittere

Dank voor de reacties, van de spullen die ik besteld heb begreep ik dat deze het goed 'doen' op een donkere lak , ben dus benieuwd.;-)

De Elise is zekers laag , zeker ook kwa instap...je moet wel een beetje soepel zijn...en dat het stuur aan de 'verkeerde 'kant zit dat went wel snel.
De auto is best vlot en sportief te berijden en als je het gas intrapt gaat tie best vooruit...heb wel wat ervaring met snelle auto's en ben ook regelmatig op het circuit te vinden.
Kreeg ook net al mail dat de bestelde spullen al onderweg zijn , lekker snel van Carclean !:-)^

Dank je , had inmiddels de bestelde artikelen gehad van Carclean , kan dus weer aan de gang.....alleen nog ff wachten op mooi weer en vrije tijd.;-)