• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lupo 2001, Plain BLACK

Status
Niet open voor verdere reacties.

ivo's

Detailing guru
Tester of Bling
6 sep 2009
4.348
193
38
Brabant
Zoals al in mn voorsteltopic te lezen is de Lupo door de vorige eigenaresse flink mishandeld.
Toen mijn vriendin mee was naar het postkantoor om 'm over te schrijven, durfde ze zelfs te zeggen: "handig toch, zo'n wasstraat om de hoek?" :klap :|~*
De schade (zo zag de lak over de hele auto eruit.....)
DSC01964.webp

Toendertijd (zo'n 9mnd geleden nu) aan de slag gegaan.
Eerst gewassen uiteraard,
stukkie klei na een kwart van de motorkap

02042009051.webp

denk dat t de eerste keer in z'n 8-jarige leventje was dattie klei gezien had...

Verder met de rest van t lakwerk...
beetje AIO polish werkte ook wel een beetje (gelukkig) :)_[]

DSC01971.webp

lijkt me duidelijk wat voor en na is toch....?

Na aanschaf van de DAP de stoute schoenen aangetrokken en aan de slag gegaan...
pics zijn niet zo goed gelukt, maar denk dat de strekking duidelijk is.

Auto gewassen, gekleid en gedroogd als voorbehandeling.
Aan de slag gegaan met de achterbumper en klep.

Hoekje achterbumper na twee hits Monello witte pad en finale...
PC060207.webp

Zelfde hoekje na een hit met oranje pad en Mezzo, nagepoetst met wit en finale, daarna in de PB black hole en Natty's Blue
PC060211.webp

PC060212.webp

Zelfde behandeling voor de klep gedaan, na het de-badgen stond er nog steeds "Lupo" te lezen.
Dat is nu verleden tijd :jippie

Curen van de natty's op de linkerkant van de klep
PC060210.webp

Daarna verder gegaan met het rechter-achterpaneel.
Toch nog kleine TESTSPOT gedaan met Finale op Wit, maar was bijlange na niet zwaar genoeg...
Ook hier gekozen voor de Mezzo op Oranje (2 passes) en Finale op Wit, ook in de Black Hole en Natty's
Verschil tussen deur en achterpaneel is op foto wel zichtbaar, in real life nog veeeeeel beter 8-o

PC060220.webp

PC060218.webp

Kortgezegd, Lupo heeft nogal wat liefde nodig, maar UNI-zwart kan zoooooo mooi zijn :love
Binnenkort weer verder, Luup is nu bij de garage voor onderhoud...

2 B Continued dus...

Leuk projectje, je moet er veel tijd insteken, maar als je unilak er terug strak bij staat kan je er ook van genieten!

op de laatste 2 foto's is ook nog wat zichtbaar waar de stootstrips op de zijkant gezeten hebben. Op het achterscherm is dit nu ook helemaal weg, dus ik heb nog wel ff wat te doen :ja
Vind wel dat de lak toch redelijk hard is, als ik na 2passes mezzo op oranje en 1 finale op wit nog steeds wat krasjes zie...?!
Nu is de staat van de lak eigenlijk ook niet "goed" te noemen, scheelt miss ook :schaam
Gelukkig maar dattie nu wél goed bijgehouden gaat worden o:-)

Als het goed is de Luup vanmiddag weer ophalen uit de garage (lambda-sensor kapot á 160,- EX btw :-/ en nog spanrolletje en multi-riem vervangen)
daarna weer ff aan de slag met BTBM:love deurtje en voorscherm kleien en de DAP weer tevoorschijn halen :jippie
I'll keep you posted!

vorige week kwam m'n vriendin thuis van het werk met de luup, denk dat er een kat o.i.d. op de warme motorkap wilde gaan liggen ofzo... :|~*

IMAGE_033.webp

hier zijn de "zanderige" afdrukken te zien, ik dacht zelf aan een kat, maar weet k nie zeker...

IMAGE_034.webp

hier iets minder goed te zien (en ja, de wieldoppen zijn er alweer af, ff kijken of t onder de verlaagde luup wel zou staan, NOT)

IMAGE_035.webp

close-up

IMAGE_036.webp

nogmaals, maar met wat meer licht...

IMAGE_037.webp

same story...

Na wat afgekoeld te zijn, de volgende dag de auto gewassen, motorkappie geclayed en toen aan de slag gegaan.
Geen pics meer van gemaakt, maar het is er zo goed als uit...

Gebruikte producten:
- Dodo BTBM i.c.m. PB Chenille en 2x meg's washmitts
- Meg's clay system (QD en clay)
- DAP met Mezzo op oranje (2 passes) en Finale op wit
- nabehandeld met PB Blackhole
- Natty's
- PB Sealant (had ik een probeer-flessie van :-)^ )

Heb geen foto's van de "after", met dit weer is dat ook niet de moeite :|

Gelukkig toch nog goed gekomen! Uni zwart is moeilijk maar erg dankbaar :)

Ik had nog een setje MiM 7100, wit met rood-metallic gespoten. Deze pastten niet zo lekker onder de luup in combi met de verlaging (aanlopen achter) dus in de bingo geslingerd.
Velgen verkocht, bandjes gehouden...
Leuk verschilletje, wangen van de banden zijn 2x gedressed met Meg's goldclass tiregel voordat ze onder de auto gingen, daarna kon ik er niet meer bij aan de binnenkant.
verschil tussen wel/niet dressen:

IMAGE_038.webp

IMAGE_039.webp

Dressing op de kant die aan de buitenkant zat, zit op de pics al een weekje of 2...
maakt toch een wereld van verschil zoals te zien :ja

Bandjes nu schoongemaakt met APC, wederom in de dressing, ingepakt in plastic en STAAND opgeslagen,
wachtend tot het volgende setje velgen waar ze om kunnen klaar is :roll

@ dibbuz, ja het is nog niet helemaal naar tevredenheid, maar met dit weer is er geen beginnen aan... Na de winter maar weer verder met het "project" ;-)

om uitdroging te verminderen en zo vervliegt de tiregel ook veel minder snel, ze staan waarschijnlijk nog wel even te wachten tot ze weer aan de bak mogen ;-)

hmmmm ik kan er goed naast zitten, maar ik meen ooit eens gehoord te hebben dat het juist slecht voor je band is om deze in te pakken in plastic....zou iets met het verstikken van rubber van doen te hebben.........

als je hier een bron voor hebt, let me know!!
mij leek het ipc wel logisch om ze in te pakken, zo werden ze immers ook bij mij geleverd via autobandenmarkt...?!

Ik weet niet meer waar ik het vandaan heb, ik heb nu de vraag bij Michelin nederland neergelegd, zodra daar antwoord van binnen is hoor je het gelijk ;)

naais, Thnx!
kan me voor beide standpunten eigenlijk wel wat indenken, dus ben benieuwd naar het antwoord!
Heb de bandjes trouwens niet ingeseald ofzo hoor, gewoon een doorzichtige plastic zak waar ze inzitten. Zit nog gewoon lucht bij...

Reactie van Michelin

Geachte heer *******,

Wij adviseren om de banden alleen met water en licht sopje schoon te maken.
Wij hebben geen ervaring wat tiregel met banden doet,

Toegevoegd een informatie veroudering van banden.

Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Michelin Benelux N.V.

Afdeling Produkt Marketing Personenwagen-, Bestelwagen- en 4x4 banden

Nu heb ik dus ook een PDF als bijlage mee gekregen, enig idee hoe dat hier te plaatsen ????????? Modjes ???

Status
Niet open voor verdere reacties.