• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

VW Lupo MY:2001

prof. polish heb ik niet... misschien toch ook maar eens aanschaffen...!
@ jeroen, maybe eerst DGPS, dan de Fuzion, daarover nog de Max wax? :cool:
 
Blamm zei:
Dus SSR1 + zwart levert micromarring op die er daarvoor nog niet zat?
Dan zou je misschien nog kunnen proberen NOG een stapje lager te gaan, naar bijvoorbeeld Lime Prime of Professional Polish.

Of Black Hole natuurlijk, dan zie je ze niet meer :-"
Lime prime heb ik al gedaan (bij Jan toendertijd), ook daarna nog steeds vegen van uitpoetsen e.d. :(
klinkt raar, maar finishen op wit heeft tot nu toe nog het beste resultaat opgeleverd...
 
ivo's zei:
Lime prime heb ik al gedaan (bij Jan toendertijd), ook daarna nog steeds vegen van uitpoetsen e.d. :(
klinkt raar, maar finishen op wit heeft tot nu toe nog het beste resultaat opgeleverd...
Misschien omdat je met de witte pad de korrel in SSR1 goed af kon breken, en met de zwarte pad niet voldoende?
In dat geval zou een lichtgroene pad wellicht uitkomst bieden nog, door een stapje lager te gaan nog.

Pro Polish achter de SSR1 aan kan geen kwaad denk ik, waarschijnlijk het tegendeel zelfs. Ik heb het ooit op de DAP clinic in actie gezien, waar het een lak heel erg strak kreeg als laatste stap. Het voordeel is dat er geen korrel in zit die marring kan veroorzaken, hooguit de pad die je gebruikt maar dat heb je zelf in de hand.
 
dan ga ik deze toch maar eens alvast op het verlanglijstje zetten voor de volgende bestelling........ :cool:
thnx voor het meedenken allen! Als er nog meer tips/tricks/ideeen zijn, schroom niet om ze te delen...
ik sta voor (bijna) alles open ;)
 
daar had ik al een andere combi voor in gedachten, de JetSEAL109, getopt met Collinite 845 :ja
maar misschien komt ie toch wel in mn winkelwagentje terecht :cool:
 
de rocket polish is ook een polish met een maar heel lichte korrel. Die het vooral van zijn chemische cleaners moet hebben, ik ben ervan overtuigd dat het niet zo heel veel verschil zal maken met de pro polish.
 
Eens met Rodders, laatst ook een zwarte auto gedaan die behoorlijk zacht was, Prof. polish of Rocket Polish scheelt niet veel, alleen de Rocket Polish corrigeert een fractie meer.

Als het met Rocket Polish goed gaat ==> niet veranderen.
Gewoon de allerzachtste/dikste/luxe doeken gebruiken. Beetje detailspray en veel doeken gebruiken scheelt nog iets.
Meer kun je er meestal niet aan doen.