• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Lupo 2001, Plain BLACK

Status
Niet open voor verdere reacties.
die heb ik helaas (nog) niet.....
maar dan ga ik gewoon aan de klei met een oud stukkie :ja
 
dat kan ook met je huidige klei hoor Ivo.

Gewoon voor de lak een nieuw stuk pakken, en je oude stuk alleen nog op de velgen gebruiken.
 
Bedoelde ik hierboven ook te zeggen niels ;)
heb al een stukkie meg's consumers clay hiervoor "aan de kant" gelegd :ja
maar ik ga er morgenavond denk ik mee aan de slag...
 
Maar als je met die A.P.C te werk gaat met je velgen.
Dan moet je toch wel heel goed op passen voor de banden ofniet?? :schaam

En de dodo paars klei is goed voor zulke velgen?
Beter dan de poorboy's klei!?
Ik moet namelijk ook nog met de velgen bezig!
 
Nee hoor Jeffrey oppassen hoeft niet.
De meesten hier maken eerst de banden schoon met APC alvorens ze er een bandengel opdoen.

Maar te vaak met APC op de banden lijkt mij idd niet goed voor de band.
 
Ik denk dat je ze nog wel wat schoner krijgt met Wheel Brightener 1:4 of zelfs 1:2 en een harde borstel voor de binnenkant(megs tire brush of interior brush). Daarnaast Tardis gebruiken voor de zwarte stippen, en dan gaan kleien. Hier moet je een heel eind mee komen. Daarna kan je ze nog gaan polijsten.
 
Nou, wheel brightener heb ik (nog) niet, en harde borstel mis ik ook :schaam
Denk dat ik ze nog een keertje ga "wassen" met APC, en wat er dan nog niet af is mag nog wel ff blijven....
Zolang de zichtzijde er maar goed uitziet ben ik al een heel eind tevreden :ja
 
Gister een beetje optijd opgestaan en aan de slag gegaan met de nieuwste aanwinsten (voor een deel toch ;) )

- Auto gefoamd met SSF+APC, wilde alle wax van de wagen af, om met een "schone lei" te beginnen
- Auto gewassen met 2 emmers en Wolfgang Autobathe in combinatie met de PB Chenille wasmitt en Meg's washmitt.
Daarna de wagen naar binnen gereden, gedroogd met de CSF Delerium Drying Towel.
Aangezien de Lupo nog niet zo heel lang geleden een volledige exterieur behandeling gehad heeft, ervoor gekozen alleen de liggende delen (motorkap, dak) en de voor en achterbumper te kleien. Gebruikt: Dodo Born Slippy en Meg's Consumer clay.

Daarna even de Brinkmann erop losgelaten, :eyes:
schrok me kapot... :( Marring van de meg's consumer clay tot en met... :weetniet
En dat terwijl de VAG-lakken toch redelijk hard zijn... :weetniet

DSC03918.jpg


DSC03919.jpg


DSC03920.jpg



Nadat ik van de eerste schok bekomen was, testvak afgeplakt op de motorkap en aan de slag met Dodo Lime Prime op de LICHT groene LC pad met de DAP op standje 4,5 ofzo. Afgenomen met de PB Mega Mega Plush.

Foto's van testspot, lichte waas zichtbaar na lime prime...??
DSC03921.jpg


DSC03922.jpg


Gelukkig was het resultaat best goed te noemen, dus de gekleide delen allemaal op bovenstaande manier behandeld...
Daarna verder, van de week binnengekomen: Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer. Deze aangebracht met LC zwart met DAP op standje 3. Kleine delen per keer, daarna gelijk afgenomen met PB Ultra Mega Towel.
Volgende stap in het proces; Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0. Deze aangebracht met t handje met rode monello handpad. Even laten curen, tot swipetest uitwees dat t "goed" was :ja en ook weer afgenomen met PB Ultra Mega Towel.

Volgens WG moet de DGPS 3.0 24 uur "ademen" alvorens afgetopt te worden...
Ik heb gewoon zo lang mogelijk gewacht met aftoppen, dus begonnen aan t interieur, ramen buitenkant, trims en banden.
Gebruikte materialen hiervoor:
[*] ramen buitenkant:
- PB Spray & Wipe
- Pro Vision Rain Clear
[*] ramen binnenkant:
- Meg's Consumer Glass Cleaner (opgebracht met gele CC pad en afgenomen met Cobra Waffle weave glass towel)
[*] dashboard en plastic interieur delen:
- PB Natural Look aangebracht met Mothers MF applicator pad
[*] trims
- PB Trim Restorer aangebracht met Mothers MF applicator pad
[*] rest van de bekleding:
- stofzuiger :D
- matten en kofferbakbekleding met Chemical Guys Fabrik Guard Protectant en in de kofferbak en onder de mat aan de bijrijderskant een pufje Chemical Guys So Fast Odor Eater & Bacteria killer (aangelengd, 1:4).

Daarna de banden gedaan met Mothers FX tire shine in en uitgewreven met een oude handdoek :-b
Overigens, het gaat hier om de OZ Superturismo's, deze lagen nog in t rek, dus heb zowel de banden aan de binnen als de buitenzijde behandeld.
Na behandeling de stoute schoenen aangetrokken en, met het oog op de weersvoorspelling, TOCH de Superturismo's eronder geknoopt :ja.

Toen was het tijd voor het klapstuk: afwerken met RaceGlaze 55.
Wat een fijne wax om te verwerken zeg! :heart_eyes:
Heerlijk op de pad te krijgen door wat wrijving (á la PB Natty's, maar dan NOG zachter :ja ).
Anyways, ik dwaal af, de RG 55 aangebracht met Red Round CCS Monello handpad.
De wax had maar kort de tijd nodig om te curen, zo'n 15min volgens de swipe test. Daarna afgenomen met PB Ultra Mega Towel

Uiteindelijk dus bezig geweest van 8:30 tot 18:30, inclusief de koffiepauze's en wat eten/forummen tussendoor o:) .

Vanmorgen naar de auto gelopen om naar t werk te rijden, wat een HEERLIJKE BEADING geeft die Race Glaze :heart_eyes: , hopelijk komende week nog even fotootje van maken :cool:

Anyways, zoals gezegd, foto's houden jullie nog tegoed (zijn sowieso alleen van de marring en testspot, maargoed x-] )
Tot de volgende..!
 
Mooi bezig geweest Ivo:)^

Beading van de waxen heb ik nog niet kunnen fotograferen, gewoon omdat hij altijd binnen staan, en als hij nat is heb ik geen fatsoenlijke camera bij]-0
Ziet er iig best aardig uit op mijn auto
 
paar foto's toegevoegd, iemand die me kan vertellen of ik iets foutgedaan heb met de dodo lime prime.....???
(en ja ik weet t, mn motorkap is een kraterlandschap :( )
 
Goed bezig geweest. :grinning: :)^

De raceglaze 55 vind ik ook een lekkere wax! Makkelijk op te brengen (ook door de grote diameter van de pot), smeert goed uit, hele korte cure tijd en makkelijk af. Ook qua standtijd heel goed. Toppertje.
 
even ter aanvulling, op de pics met de lime prime op licht groen, is het gedeelte wat "wittiger" is, het behandelde gedeelte.... :weetniet
beetje raar, maar wel waar.... :ja

vandaar de vraag, klopt dit, of heeft ikke iets niet goed gedaan..??

DSC03921.jpg

op bovenstaande foto is het RECHTERDEEL dus behandeld met Lime Prime, links is na wassen/drogen/klei...
 
Lijkt wel een beetje marring (iniemini excenterkrasjes).

Hoe lang heb je m doorgewerkt?
Ook geprobeerd op een zwarte pad?

Volgende keer proberen om misschien iets minder lang door te werken als je de lichtgroene pad gebruikt, en ook ff varieren met de toeren, en goed kijken wat er gebeurd. Ik heb zelf de Lite, maar die verwerk ik vrij kort op stand 2,5-3 en altijd op de zwarte pad.

Ik denk iig als je al swirls van de Meg's consumenten klei hebt je de lak niet heel hard is, of je klei op/vol is, of je te "droog" aan het kleien bent.
Vergelijkbare swirls heb ik zelf alleen nog maar gehad bij de paarse (harde) CC klei.

Meest voor de hand liggend als ik het zo lees lijkt mij een niet hele harde lak, en dat icm met wat te lang doorwerken van de LP op een polishing pad.
 
neej, heb niet geprobeerd op zwart, niet eens aan gedacht :schaam
Heb met de Lime Prime op lichtgroen gewoon 1x verticaal en 1x horizontaal verwerkt, DAP op 3 of 3,5 dacht ik...

In principe zie ik er nu niets meer van (miss ook door de Wolfgang die er nog overheen gegaan is) maar vroeg met toch af OF en WAT ik evt. fout gedaan heb...

Vind het namelijk nogal raar dat de zwaardere marring van de klei wél grotendeels weg is, maar de lak "wittiger" ziet dan VOOR de behandeling met Lime Prime...
 
ivo's zei:
neej, heb niet geprobeerd op zwart, niet eens aan gedacht :schaam
Heb met de Lime Prime op lichtgroen gewoon 1x verticaal en 1x horizontaal verwerkt, DAP op 3 of 3,5 dacht ik...

In principe zie ik er nu niets meer van (miss ook door de Wolfgang die er nog overheen gegaan is) maar vroeg met toch af OF en WAT ik evt. fout gedaan heb...

Vind het namelijk nogal raar dat de zwaardere marring van de klei wél grotendeels weg is, maar de lak "wittiger" ziet dan VOOR de behandeling met Lime Prime...


Mjah je gebruikt een light polishing pad, dus er zal altijd "iets" gecorrigeerd worden.
Volgende keer gewooon ff een paar testspots maken, 1 met light polishing en 1 met zwart.
Je zou ook kunnen proberen om met de groene wat langer door te werken, als het dan erger word, lijkt mij de kans groot dat het aan je padkeuze ligt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.