Gister een beetje optijd opgestaan en aan de slag gegaan met de nieuwste aanwinsten (voor een deel toch
)
- Auto gefoamd met
SSF+APC, wilde alle wax van de wagen af, om met een "schone lei" te beginnen
- Auto gewassen met 2 emmers en
Wolfgang Autobathe in combinatie met de
PB Chenille wasmitt en
Meg's washmitt.
Daarna de wagen naar binnen gereden, gedroogd met de
CSF Delerium Drying Towel.
Aangezien de Lupo nog niet zo heel lang geleden een volledige exterieur behandeling gehad heeft, ervoor gekozen alleen de liggende delen (motorkap, dak) en de voor en achterbumper te kleien. Gebruikt:
Dodo Born Slippy en
Meg's Consumer clay.
Daarna even de
Brinkmann erop losgelaten,
schrok me kapot...
Marring van de meg's consumer clay tot en met... :weetniet
En dat terwijl de VAG-lakken toch redelijk hard zijn... :weetniet
Nadat ik van de eerste schok bekomen was, testvak afgeplakt op de motorkap en aan de slag met
Dodo Lime Prime op de
LICHT groene LC pad met de
DAP op standje 4,5 ofzo. Afgenomen met de
PB Mega Mega Plush.
Foto's van testspot, lichte waas zichtbaar na lime prime...??
Gelukkig was het resultaat best goed te noemen, dus de gekleide delen allemaal op bovenstaande manier behandeld...
Daarna verder, van de week binnengekomen:
Wolfgang Paintwork (Pre-Wax) Polish Enhancer. Deze aangebracht met
LC zwart met
DAP op standje 3. Kleine delen per keer, daarna gelijk afgenomen met
PB Ultra Mega Towel.
Volgende stap in het proces;
Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant 3.0. Deze aangebracht met t handje met
rode monello handpad. Even laten curen, tot swipetest uitwees dat t "goed" was :ja en ook weer afgenomen met
PB Ultra Mega Towel.
Volgens WG moet de DGPS 3.0 24 uur "ademen" alvorens afgetopt te worden...
Ik heb gewoon zo lang mogelijk gewacht met aftoppen, dus begonnen aan t interieur, ramen buitenkant, trims en banden.
Gebruikte materialen hiervoor:
[*] ramen buitenkant:
-
PB Spray & Wipe
-
Pro Vision Rain Clear
[*] ramen binnenkant:
- Meg's Consumer Glass Cleaner (opgebracht met
gele CC pad en afgenomen met
Cobra Waffle weave glass towel)
[*] dashboard en plastic interieur delen:
-
PB Natural Look aangebracht met
Mothers MF applicator pad
[*] trims
-
PB Trim Restorer aangebracht met
Mothers MF applicator pad
[*] rest van de bekleding:
- stofzuiger
- matten en kofferbakbekleding met
Chemical Guys Fabrik Guard Protectant en in de kofferbak en onder de mat aan de bijrijderskant een pufje
Chemical Guys So Fast Odor Eater & Bacteria killer (aangelengd, 1:4).
Daarna de banden gedaan met
Mothers FX tire shine in en uitgewreven met een oude handdoek :-b
Overigens, het gaat hier om de OZ Superturismo's, deze lagen nog in t rek, dus heb zowel de banden aan de binnen als de buitenzijde behandeld.
Na behandeling de stoute schoenen aangetrokken en, met het oog op de weersvoorspelling, TOCH de Superturismo's eronder geknoopt :ja.
Toen was het tijd voor het klapstuk: afwerken met
RaceGlaze 55.
Wat een fijne wax om te verwerken zeg!
Heerlijk op de pad te krijgen door wat wrijving (á la PB Natty's, maar dan NOG zachter :ja ).
Anyways, ik dwaal af, de RG 55 aangebracht met
Red Round CCS Monello handpad.
De wax had maar kort de tijd nodig om te curen, zo'n 15min volgens de swipe test. Daarna afgenomen met
PB Ultra Mega Towel
Uiteindelijk dus bezig geweest van 8:30 tot 18:30, inclusief de koffiepauze's en wat eten/forummen tussendoor o
.
Vanmorgen naar de auto gelopen om naar t werk te rijden, wat een HEERLIJKE BEADING geeft die Race Glaze
, hopelijk komende week nog even fotootje van maken
Anyways, zoals gezegd, foto's houden jullie nog tegoed (zijn sowieso alleen van de marring en testspot, maargoed x-] )
Tot de volgende..!