• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

M85 Vs. Poorboys 3.0

Marko

Detailing rookie
29 mei 2008
12
0
Heeft iemand al beide eens getest. Ik ben namelijk op zoek naar een goede compount. Ik zelf trek wat meer naar de poorboys omdat de m83 die ik nu gebruikt te snel droogd naar mij idee.
 
Ik heb de Poorboys SSR 2.5 getest (tegenhanger van de M83), deze werkt beter dan de M83, droogt niet zo snel, het effect is gelijk.
 
Dat klink goed. Maar ik zoek gewoon een wat agressivere m83 misschien toch maar eens de ssr3 bestellen bij tim.
 
Ik heb even snel de SSR 3 met een bizarre foam cuttingpad getest op de A4 van Geforce, werkt goed, maar ik moet hem nog testen op een woolpad.

Qua compound zit de SSR3 eerder bij de M84 dan bij de M85. Maar geloof me hij is stevig zat! Hij geeft met de yellow cuttingpad het volgende resultaat. Zeer fijne swirls, die er weer makkelijk uit te krijgen waren, ik verwacht met een woolpad een gelijkmatiger resultaat:

SSR-Geforce2.jpg
 
SSr 3 hakt er goed in als je daar je krassen niet mee uit krijgt kan je beter gaan wetsanden, gewoon heerlijk spul in de zon bovenstaand resultaat.
 
welke pad is aan te raden om te gebruiken met de SSR3 op een excenter?

heb nu motorkapje gedaan en viel me op dat er na de SSR3 icm oranje LC pad dat er wel een waas achter bleef...

deze was makkelijk weg te werken met de SSR2 en een witte LC pad, maar vroeg me af of de combi oranje LC en SSR3 niet te grof is..

maar wel supermateriaal. heb een proefkapje hier liggen, en testplek was met de SSR3 en SSR2.5 echt voor 90% swirlfree en krasvrij..
 
Tim zei:
Oranje is prima, maar je mag hem ook op wit proberen. Ik denk dat dat wel aan de lichte kant is hoor!

en het achterlaten van die waas??? is dat normale bijkomt van werken met de SSR3 icm light cutting pad?

heb dus 2 testspots gedaan, en was echt dead on, super resultaat, zo goed als krasvrij, en geen swirls meer.. ben daarover echt tevreden :grinning:

alleen heb ik op de 2e testspot toch klein waasje overgehouden die ook na nabehandeling met de SSR2.5 niet helemaal wegging...

viel me wel op dat dit wazen meer voorkwam met de oranje pad dan met de witte
 
Tim zei:
Yep, een compound laat meestal een waas achter, zeker op een excenter! Maar met wit zou de kans aanwezig zijn dat het minder is.

Test 123! 8o

zal morgen stukje kap verdelen in 2 stukken en zien wat voor effect de SSR3 icm de witte en oranje doet!
 
Ik heb vandaag ook de SSR serie van PB binnen gekregen. Ben erg benieuwd aangezien ik de M83 niet fijn vind werken en ik veel goede verhalen heb gelezen over de SSR! Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte!
 
Xizer zei:
Ik heb vandaag ook de SSR serie van PB binnen gekregen. Ben erg benieuwd aangezien ik de M83 niet fijn vind werken en ik veel goede verhalen heb gelezen over de SSR! Ik houd jullie natuurlijk op de hoogte!

ik vind de SSR2.5 zowieso beter werken als de m83, had daar toch gauw mee dat ie stoft... vriend van me zweert echter bij de m83, vanavond even stukje gedaan maar hij zag wel paar dingen die beter waren tov de m83, dus denk dat als hij zijn gallon leeg heeft dat ie ook voor de poorboys gaat :grinning:
 
Heb de SSR3 en de 2.5 ook op een oranje pad gebruikt, geen last van een waas gehad.

Heerlijk spul, zie review.
 
Nog even over waas...

Ben nu bezig met de SSR3. Merk dat de waas ook iets te maken heeft met hoe lang je doorpoetst met de excenter. Hoe langer, hoe minder waas imho.

Maar... wat me ineens te binnen schoot: de vorige keer heb ik de Lake Country Foamed Wool 6.5 inch Polishing/Buffing Pad gebruikt om na te werken. Dacht toen dat het ding niet veel deed op de excenter, maar die vermindert dus die waas en verhoogt de glans. Toch wel handig om de SSR even mee na te werken. Maakt het uitpoetsen ook makkelijker...

NB: de SSR wel goed schudden voor gebruik. :ja
 
heeft zo'n foamed woolpad dan niet meer cut als een oranje schuimpad van LC?

dacht dat de oranje de maximale was die je kon gebruiken op de excenter... en heb je die foamed woolpad dan gebruikt icm de SSR3 of de 2.5?

heb nog paar krasjes die ik niet helemaal wegkreeg, en misschien op een harde lak is een groffere combi ook wel handig... maar dacht dat je een woolpad niet kan gebruiken op een excenter vandaar de vraag

en inderdaad, schudden voor gebruik haha
 
De foamed wool pad is een milde woolpad, het is dus geen zware cuttingpad! Ik ben nog aan het navragen waar hij precies qua 'cut' staat t.o.v. de foampads, maar in ieder geval staat hij onder de gele pad en ik denk zelfs onder de oranje.

Het leuke is dat dat ding op een excenter dus blijkt te werken (thanks Sven!)