• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Maaike's collectie

Maaike

Detailing guru
17 sep 2010
1.102
120
37
Het resultaat van ongeveer twee jaar met deze hobby bezig zijn heeft geresulteerd in een hoop spulletjes.
Vooraf werd ik al gewaarschuwd dat het erg verslavend zou zijn en ja, dat is het...!
Heb ik er last van? Nee...tja, mijn bankrekening af en toe wel, maar goed, niet om dat als een excuus aan te dragen, heb net wat te vaak situaties gezien/ meegemaakt en schrijnende verhalen gehoord van mensen die plotseling uit het leven gerukt worden, dat ik wat anders in het leven ben gaan staan.
Ben ik dan een big spender? Nee hoor, integendeel. Ik weeg af wat ik wil in mijn leven, waar ik gelukkig van word en hoe ik dat vorm kan geven. Ik leef van dag tot dag en indien ik het me kan permitteren doe ik waar ik zin in heb.
Genoeg diepzinnig gezever, hieronder zal ik wat foto's posten van wat er ondertussen allemaal hier in boxen zit.;)
Ten slotte...aangezien ik na eerst MBO, daarna HBO en nu werk/studie nog steeds thuiswoon en feitelijk de bovenverdieping huur (is met mijn salaris anders echt niet te doen) heb ik absoluut geen klagen.
Dus ik geef bij deze graag toe aan mijn verslaving: Ik ben Maaike en ik ben A...:lol fanatiek, hobby detailer...:-b

De collectie tot op heden bestaat uit, naar mijn bescheiden mening, al best wel een hoop spulletjes.
Als eerste werd me verteld dat doeken, veeeeel doeken, erg belangrijk zijn.
Al mijn doeken zitten gebundeld in deze afgesloten box, alle polijstdoeken (ong. 30) om het lakwerk af te nemen, groot en klein, dik en dun. Apart gescheiden van de polijstdoeken zitten DJ mint merkins en DJ buffing towels.

foto-3.webp

Wat detailfoto's van wat er in de verschillende boxen zit, de Monello flessen heb ik intussen niet meer, de PB blackhole is vervangen (had 'm net zo goed kunnen houden) voor glaze van Wolfgang en ik polijst enkel nog maar met polish van Menzerna nadat ik eens ruzie gehad heb met PB's SSR:

IMG_0392.webp

foto-1.webp

DSC01660.webp

DSC01658.webp

DSC01655.webp

DSC01656.webp

DSC01657.webp

foto-2.webp

DSC01662.webp

En dan een totaaloverzichtje, mijn washmitts, drying towels e.d. zitten in een van de afgedekte emmers. Ideaal!:

foto1-1.webp

Mijn grootste vriend mag ik natuurlijk niet vergeten:

foto2.webp

:)_[]

• Leuk
Reacties: WouterR
Het begin is er, het wordt vanzelf meer :ja

Wel op tijd de titel aanpassen als het te groot wordt om bescheiden te heten :lol

Hans

bartr123 zei:
Mooi begin van je colletie Maaike.
Een mooie toevoeging zou doeken,meer doeken zijn.

Heb c.a. 6 doeken en 5 handpads ergens anders liggen.... ;)
Staan dus niet op de foto.
Maar....doeken kun je niet genoeg hebben!

Helemaal geen verkeerd begin hoor. En je weet, detailspullen heb je nooit genoeg. Voordeel is dat je nooit meer zult zeggen als er iemand vraagt wat voor cadeautje je wilt: "ach ik heb alles al"

Haha ja dat klopt.
Heb al een lijstje gemaakt voor de surprises hier thuis;)

Daarop staat o.a.
- Spray and Wipe van PB omdat de Meg's QD bijna op is
- Pakketje MF doeken van de action
- Spuitflesjes (kun je ook niet genoeg hebben)
- Bandengel/zwart
- Shampoo (moet merk nog kiezen)

Daarnaast hoor ik hier en op andere fora dat mensen me adviseren om gallons met spul aan te schaffen.
Het gaat in den beginne natuurlijk enkel om mijn eigen wagentje.
Wellicht kan ik ooit eens wat voor vrienden, kennissen en buren beginnen, maar is het niet heel overdreven om nu al alles 3-dubbel op voorraad te hebben en ook flinke hoeveelheden van bijvoorbeeld APC in te slaan?

Belangrijk daarbij, ik kan niet eens onwijs grote hoeveelheden aankopen, omdat ik niet zou weten waar ik alles moet opslaan en ik heb er gewoon het geld niet voor...studie he ;)

Gallons zijn vaak voordeliger als je naar prijs/liter kijkt, maar inderdaad: als je niet zoveel nodig hebt, is dat wat overdreven.
Als je wat meer detailers in je omgeving kent, kun je wellicht samen dingen bestellen en dan delen. Wil ook nog weleens lukken.

Dat lijkt me inderdaad ook, maar er vanuit gaande dat mijn auto 3 maal op een jaar max. aan een grote detailbeurt wordt onderworpen is het onzin nu van die grote hoeveelheden te kopen.
Eerst maar eens wennen, oefenen, wat nieuwe dingen proberen en langzaam e.e.a. bij bestellen.
Vind het wel leuk om te horen wat jullie er zeker nog bij zouden bestellen.
Ik schrijf die dingen dan ook op, zeker leuke cadeau ideeën!

Dat rode gebakje wordt een glanzend rood juweeltje zou ik zeggen.....Vooral nu je de DAP500 in huis hebt , samen met de reeds aangeschafte spullen zou het TOP moeten/kunnen zijn. We zijn benieuwd naar de eerstvolgende reportage !

Hoop binnen nu en een week, deze week dus, auto te kunnen wassen, kleien en voorzien van blackhole, sealant en een wax.
Natuurlijk ga ik dat met de DAP doen.
Misschien nog licht polijsten.

Moet nog enkele spullen bestellen.
Twee weken terug zijn de stootlijsten en alle andere kunstofdelen ontvet met APC en daarna voorzien van Meg's ....degreaser.
Alleen alles wordt nu alweer grijs, net of het eraf geregend is.

Ik wil dus nog een goede trimrestorer bestellen.
Zwarte pad en nog wat spulletjes als Collinite wax.

Mooie collectie!
Ik ben zelf erg tevreden over de poorboy's trim restorer.. Echt top spul. Dit trekt er meer in. De Meguiars trim detailer ligt er meer op en druipt er na regen af..

En langzaam bestellen als student ken ik, al gaat het nog soms te hard:schaam :lol
Wat ook altijd leuk is, is de te koop sectie in de gaten houden. Om nieuwe producten te proberen soms erg leuk!
En gallons zou delen wel een uitkomst zijn. Sommigen zijn gewoon echt te groot. Ik wil bv ook de ruitenreiniger van Megs, maar die is goed voor 40 liter... Wel erg veel van het goede:roll

Succes met detailen!

De afgelopen weken stonden in het teken van het uitbreiden van mijn collectie.
Wat allemaal is toegevoegd, momenteel in bezit is en waar ik heel blij mee ben is toegevoegd in de openingspost.

Nog niet....
Heb daarstraks wijs besloten dat het nu misschien toch eens tijd is serieuzer te gaan sparen ;)
Zeker nadat ik hier tuis te horen kreeg:"jij bent echt hartstikke gek met dat poetsen"
Haha stiekem moet ik dan wel lachen hoor...

Heb me al wel ingeschreven voor de "summer detail".
Nu even niets meer aanschaffen.
Afstuderen, diploma halen en dan zien we van de zomer weer verder.

zozo! mooie collectie!
aardig gegroeid in korte tijd.
ik weet nog dat je voor het eerst op het forum kwam :lol

zonder dollen ziet er goed uit!
en je mag je topic titel wel wijzigingen! er is niks beginnends aan.

Verder herken ik het vreselijk hoor!
ik ben 20 en studeer ook nog, nou weet niet of je mijn collectie gezien hebt.
ze verklaren me ook voor gek thuis.

Haha ja dat kan ik me ook nog herinneren.
Helemaal voorbereidend op de komst van WaxWizard en daarna onder de indruk van het behaalde resultaat :)

Ja dacht ik ook al, maar geen idee hoe dat moet :P

als je je eerste post bewerkt, dan kun je ook je titel opnieuw invoeren :cool

haha jah ik ben precies zo begonnen maar ik ben toen naar HaroldV gegaan :-)^

En dat is het nou juist, kan niet meer aanpassen :weetniet
Is alleen maar leuk steeds verder uitbreiden...nu even tijdelijk een stop hier